Ale je to výsledkem nějaké vize, což je samo o sobě pochybné a je to důvod, proč křesťanství "netáhne" racionálně založené lidi. Zatímco budhismus má potenciál oslovit i takové lidi.
Ale je to výsledkem nějaké vize, což je samo o sobě pochybné a je to důvod, proč křesťanství "netáhne" racionálně založené lidi. Zatímco budhismus má potenciál oslovit i takové lidi.
Nejsem si jistá v čem je buddhismus racionálnější. ale to sem nepatří.
lze! - hoci si to hriešnik akože neuvedomuje, le vie, že trpí - kto žije v hriechu, nesmierne trpí, onvie že hreší, a tak žije v uvedomenom alebo neuvedomenom v strachu, a vie, že ho spravodlivosť dobehne, vie, že príde pred súd - svetský- a ak tento nie (lebo svetské právo prehliada mnohé hriechy), tak Kristov isto...
Utrpení je až důsledek hříchu. Ekvivalentem hříchu v budhismu by bylo to, co způsobuje špatnou karmu, tj. prostě špatný, zlý čin - jehož příčinou je vždy nevědomost/neuvědomělost.
presne! - vieme to aj z Písma - utrpenia a smrť sú následkom hriechu...budhizmus je iste filozofia s mnohými pozitívnymi prvkami a odporúčaniami pre dobrý/spokojný/dôstojný život, ale nie nekonfliktový, lebo všetci sme v hriechu, a kde je hriech, tam je vždy konflikt...budhizmus však nevedie k spáse (i keď nikto, kto žije spravodlivo, nemôže byť vylúčený zo spásy, a tak ani budhista... - ale čo je to spravodlivosť? - keď jednou z kardinálnych cností je spravodlivosť, a tá je viera v Boha zjaveného v Kristovi? - spravodlivý je ten, kto verí v Boha, a ešte viac ten, kto verí v Boha zjaveného v Kristovi...
Nemůžeš na budhismus aplikovat křesťanské pojmy, protože to je
nesmyslné. Snad to dostatečně vyplývá z toho, co jsem o budhismu napsal.
Podle budhismu žádný hřích neexistuje, takže v žádném hříchu ani
nežijeme. V budhismu není nějaká autorita, která by nám stanovovala, co je
hřích a co ne, resp. že něco je hřích a něco ne. V něm platí zcela
jiné pojetí a vztahy.
To samé platí pro tu spásu - budhista neusiluje o spásu, ale o dosažení
stavu osvícení. To je pro něj spása: zbaví ho to strasti a ukončí
karmický proces jeho opětovného zrozování.
Spravedlivý je ten, kdo je mravně bezúhonný, ne?
Nevim proč by jsi si měl myslet, že křesťan žije nějak méně konfliktový život než budhista. Nebo dokonce že křesťan takový život nežije vůbec, ale budhista ano. Empirie tomu nijak nenasvědčuje. Koneckonců to že budhismus je nekonfliktní náboženství dokládá to, že v jeho historii prakticky neexistují žádné náboženské války.
No ale jenom ve velice velice malé míře a kolikrát ani neni jasné, co ještě je ta zkušenost a co je jen víra (předpoklad, že to tak bude).