Rozcestník >> Náboženství >> svobodná diskuse o filosofii a náboženství

Informace

Název: svobodná diskuse o filosofii a náboženství
Kategorie: Náboženství
Založil: -
Správci:
Založeno: 20.05.2021 22:17
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 124015x
Příspěvků:
1681

Toto téma sledují (1):


Předmět diskuze: svobodná diskuse o filosofii a náboženství - Svobodná diskuse o filosofických a náboženských otázkách. Forum není primárně určeno pro dogmatické vyznavače jednoho směru, názoru. Je možné tu rozebírat veškeré náboženské a filosofické systémy. Buďte tu jako doma....
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

| Předmět:
06.08.21 22:55:13 | #1403

lao-c byl tak hluboky že kolem nej nešlo vytvořit žadne naboženstvi.-)



| Předmět: RE:
06.08.21 22:55:41 | #1404 (1)

i když tzv taoizmus stare a nove školy existuje.-)



| Předmět: RE: RE:
06.08.21 22:56:11 | #1405 (2)

spojenim taoizmu a buddhizmu vznikl zen.-)



| Předmět: RE: RE: RE:
06.08.21 22:57:28 | #1406 (3)

bez žen.-) *27179*



| Předmět: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:58:14 | #1408 (4)

nikoliv nebot i zenovy zakladatel Dogen mel matku:-)



| Předmět:
06.08.21 22:31:39 | #1377

nagardžuna řekl..protože nic netvrdim nikdo se mnou nemuže soupeřit a odporovat mi..jen rozbijim argumenty jejich teorie.-)



| Předmět: RE:
06.08.21 22:32:15 | #1378 (1)

dotazujicimi se argumenty:-)



| Předmět: RE:
06.08.21 22:42:41 | #1388 (1)

Pčesně to lze říci i o poctivé filosofii... I materialista, je li poctivý, musí ji uznat....A tím přizná, že jeho materialismus stojí na vodě....
Totéž dogmatický křestan



| Předmět: RE: RE:
06.08.21 22:46:51 | #1394 (2)

toto ale ensmi ustrnout na suche a chladne teorii i když neni nahodou že prave Krišna ardžunovi začal nejdřiv vysvetlovat džnanajogu tedy jogu moudrosti....



| Předmět: RE: RE: RE:
06.08.21 22:47:52 | #1395 (3)

kdyby mu začal nejdřive vysvetlovat jogu lasky a oddanosti mohlo by to sklouznout k extatickym vyšinutim na pozadi ega:)



| Předmět: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:48:56 | #1396 (4)

a po džnane hned karma jogu jogu činnosti aby se neflakal a neulejval:-)v nečinnosti.-)



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:50:02 | #1398 (5)

je velicer snadne ustrnout na džnane bez citu....ale to je past....



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:59:02 | #1409 (6)

Ano, je to tak.... Soucítění je nesmírně důležité



| Předmět: RE: RE: RE:
06.08.21 22:49:57 | #1397 (3)

Slouží to k tomu, aby člověk si uvědomil, že prakticky nic, čemu věřil, není jisté......



| Předmět: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:50:47 | #1399 (4)

jistě dokud se to tyka jen mysli a rozumu tedy subjektivnich poznatku....



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:51:19 | #1400 (5)

z pozice ega to je začarovany kruh teorii sporu hadek...



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:52:13 | #1402 (6)

nejdřiv duvera vira a potom zkušenost tedy jistota.....pouha vira bez zkušenosti nic neznamena



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:57:30 | #1407 (6)

PF ukazuje, že uvažováním nikdy nelze poznat pravdu o světě.... Je na to i moc hezký scifi povídka:

Jmenuje se to Rozum od Asimova
?t=5496

1  

| Předmět:
06.08.21 22:13:35 | #1357

anando ty se ptaš na tzv večny řivot ega kdy si bytost chce uchovat jedinečnsot tvaru např v rajich a nebesich....



| Předmět: RE:
06.08.21 22:14:35 | #1358 (1)

vše co povstava pomiji je promenne....tvar i kdyby byl jen v mysli jako předtavy je možny jen v čase a prosotru a to je vše promenne nestale......



| Předmět: RE: RE:
06.08.21 22:15:58 | #1359 (2)

telesnost vnimanui pocitivani mentalni formace jsou promenne nestale a přesto nekteři na nich lpi jako na trvale osobnosti a svem já......



| Předmět: RE: RE: RE:
06.08.21 22:16:44 | #1360 (3)

to ale nema vest k nihilizmu



| Předmět: RE: RE: RE: RE:
07.08.21 01:26:47 | #1416 (4)

ano, důležité je soucítění......



| Předmět: RE:
06.08.21 22:40:06 | #1386 (1)

myslím, že jsem to nadhodil, protože to různým věřícím zde nedochází.....

Konec konců. I kdyby si jí uchovala libovolně dlouhou dobu, nikdy nebude nekonečná.....



| Předmět: RE: RE:
06.08.21 22:43:45 | #1390 (2)

je oblast touhy daleoblast tvaru a oblast bez tvaru..ale nejsou večne.....i zařici bohove bez formy nejsou večni..natož nejaka ega ktera si chteji udržet tvar v rajich neveky i nejvyšši raj ttzv 33 bohu kde vladne buh Indra v blaženostech o nichž se lidem ani nezda neni večny....



| Předmět: RE: RE: RE:
06.08.21 22:45:11 | #1392 (3)

ego ma starch ze zaniku a proto si chce udržet formu za každou cenu..ale to je nemožne ego se rodi a umira meni se..ale Pravda nikdy......



| Předmět: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:45:46 | #1393 (4)

satčitananda....



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 23:05:55 | #1412 (5)

ale zbytečnš... Mohou existovat dokud budou chtít, ale to je nic proti věčnosti



| Předmět: RE: RE: RE: RE:
07.08.21 01:25:29 | #1415 (4)

ego se mení neustále. Ale rodit se a umírat nutně nemusí stále. Temní dugpové si klidně vždy nějaké tělo žijící bytosti násilím získají.,...Nebo si tělo vytvoří Himasalájští mudrcové zastavili stárnutí, získali nezničitelná těla.... Ovšem musí ukončit veškeré vazby ke světu.....

To všechno se dá... Ale většina lidí se bude rodit a umírat....



| Předmět:
06.08.21 21:31:38 | #1339

Závislé vznikání (Patičča-samuppáda)

Na nevědomosti (avidždžá) závisí vznik kammických formací (sankhárá). Na kammických formacích závisí vědomí (viňňána; počíná vědomím znovuzrození v lůně). - Na vědomí závisí mysl a tělo (náma - rúpa). - Na mysli a tělu závisí šest smyslových základen (sal-ájataná). - Na šesti smyslových základnách závisí smyslový kontakt (phassa). - Na smyslovém kontaktu závisí cítění (vedaná). - Na cítění závisí žádost (tanhá). - Na žádosti závisí lpění (upádána). - Na lpění závisí nastávání (bhava). - Na nastávání (zde: kamma-bhava neboli kammický proces) závisí znovuzrození (džáti). - Na znovuzrození závisí stárnutí a smrt (džará - marana), strast, nářek, bolest, žal a zoufalství. Tak vzniká veškeré utrpení. Toto je nazýváno Ušlechtilá pravda o vzniku utrpení.

K tomu jsou ve Visuddhi Magga (kapitola XIX.) citovány verše:

Žádný Brahma a žádný bůh není tvůrcem tohoto koloběhu života a smrti, jen prázdné jevy tu pokračují, závislé na hromadění podmínek.

Avšak žák, když překonává nevědomost (avidždžá) a získává moudrost, nehromadí ani záslužné, ani nezáslužné, ani klidné kammické formace.

Tak úplným vyhasnutím a zánikem nevědomosti zanikají kammické formace. - Zánikem kammických formací zaniká vědomí. - Zánikem vědomí zaniká mysl a tělo. - Zánikem mysli a těla zaniká šest smyslových základen. - Zánikem šesti smyslových základen zaniká smyslový kontakt. - Zánikem smyslového kontaktu zaniká cítění. - Zánikem cítění zaniká žádost. - Zánikem žádosti zaniká lpění. - Zánikem lpění zaniká nastávání. - Zánikem tohoto nastávání zaniká znovuzrození. - Zánikem znovuzrození zaniká stárnutí a smrt, strast, nářek, bolest, žal a zoufalství. Tak zaniká veškeré utrpení. Toto je nazýváno Ušlechtilá pravda zániku utrpení.
http://www.oslikuv.net/skola/cl011.htm



| Předmět: RE:
06.08.21 21:45:46 | #1340 (1)

lide by nejdřive meli pochopit co je ona nevědomost:-)avidža.-)



| Předmět: RE: RE:
06.08.21 21:46:43 | #1341 (2)

kdy nastala,jeji kořeny nejde vystopovat nazpet .....



| Předmět: RE: RE: RE:
06.08.21 21:49:17 | #1342 (3)

lunce samo nevi že zaři ale jeho paprsky jsou stejne podstaty a stejne latky dokud jsou ve sluci jsou sluncem dsamotnym ale jak leti vesmirem,postupně zapominaji na svuj zdroj a vytvoři tvary a jmena ruzne funkce a maji pocit vlastni oddelene existence a samostatnosti potom je nektere obejkty přitohuji nebot vnimaji libe pocity a vznika touha a jine odpuzuji a vznika odpor hnev nenavist...tři kořeny bolesti......



| Předmět: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 21:51:08 | #1343 (4)

ale to nejde do nekonečna...jednou každy paprsek se nasyti a začne se ptat po smyslu existence..nebot každy paprsek touži po štesti a nechce trpet,ale jde za štestim mnohdy nespravnymi cestami a potom trpi.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 21:54:00 | #1344 (5)

dokud paprsek ma jen touhy neni to tak špatne ale jak se rozviji u paprsku rozum přijima bohužel i lstivost prohnanost podlost a faleš...aby prokličkoval na ceste za svym štesti mezi jinymi paprsky na ukor jejich štesti.....



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 21:56:49 | #1345 (6)

voda a vlny ne voda a ryby..voda a vlny tvoři jednotu,voda a ryby mnohost..ale nevedomym vlnam jejich omyl neni snadne vysvetlit.....



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 21:58:15 | #1346 (7)

některe vlny zbrazdily cely ocean ale jine se teprve vzednuly a uči se rozkoukavaji se ochutnavají



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:00:42 | #1348 (8)

jaka je nejkratši cesta paprsku do slunce, odstřediva a nebo dostřediva?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:00:54 | #1349 (7)

proto by jim pomohlo pochopit poctivou filosofii....
Pokud mají dostatečný intelekt....

http://www.poctiva-filosofie.webnode.cz



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:07:21 | #1354 (8)

Ježiš řekl..poznejte Pravdu a ta vas osovbodi..lao-c řekl..ten kdo nepozna ono posledni ten se zmyli ve všem ostatnim..ale znat Pravdu je byt Pravdou ne ji videt jako objekt....



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:43:33 | #1389 (9)

smyslem PF je odblokovat mysl lidí



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 21:58:30 | #1347 (5)

Nic není a nemůže být nekonečné....Proto nemůže existovat ani věčný život...



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:01:04 | #1350 (6)

dam ti jednu otazku



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:02:30 | #1351 (7)

je vedomí jako prvek uvedomovaci v každem jine? a nebo je jedno jedine,je nekde soustředene a nebo nema misto ani střed je tedy neomezene?....muže byt objeveno za vedomim jako poslednim uvedomovacim prvekem ješte neco jineho, je za nim tzv ješte enjaka jina zeme k objeveni?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:03:42 | #1352 (8)

od jedineho plamene svice mužeš napalit tisice svici ale stale to bude stejny ohen i když zdanlive rozdeleny a a oddeleny



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:04:25 | #1353 (9)

je prostor v nemž se vše objevuje vedomi a nebo v nem neni vedomí?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:09:37 | #1355 (10)

i když řekneš nicota,prazdnota tak to je jen pojmenovani nečeho mysli..ale od čeha prazdne?i ona nicota musi byt nečim uvedomovana stejne jako když řekneš po probuizeni že ses hezkly vyspal i beze snu..muselo tam byt vedomi onoho stavu blaženosti beze snu a obrauu.....



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.08.21 22:10:52 | #1356 (11)

ve spanku beze snu je bytost nejbliže stavu pravdy..ale je to jakoby zařici zrcadlo bylo potažene dehtem....



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.08.21 22:20:17 | #1364 (11)

Nicotu můžeš použít jako pomocný pojem, není nutné si z né něco stavět.....

Nicota může být definována jako to, kde není nikdo, kdo by si sebe byl vědom....



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.08.21 22:23:09 | #1370 (12)

ale prave slovo nicota by v lidech mohlo vyvolavat deprese nihilizmus budouli to rozebirat mysli a rozumem...



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.08.21 22:44:39 | #1391 (13)

možná v někom.... Ale stejně tak se tomu dá žíkat plnost všeho. není to pro slabochy



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:17:32 | #1361 (8)

to je otázek několik a ne jedna.

Závisí na systému, který použijeme pro popis.
V buddhismu se záníkem vědomí miní často zánik osobního vědomí.... Vědomí mimo si sebe není vědomo, tak se za vědomí nepovažuje,,,, I když některé školy rozlišují 9 druhů vědomí....

http://www.sokagakkai.cz/studijni_materialy/devet_druhu_vedomi.html



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:20:33 | #1365 (9)

ano napč kašmirsky šivaizmus rozdeluje vedomi do 5 druhu ale to jsou spiše už funkce vedomi jako např vedomi ucha apod..kdy je vedomi už jakoby pohlceno v mysli rozumu smyslech....



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:21:22 | #1366 (10)

jakoby elektřina probouizela ruzne elektricke spotřebiče a kabely kiondenzatory apod....



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:21:56 | #1368 (10)

do 8 funkci



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:18:47 | #1362 (8)

muže existovat vedomi samo o sobe a samo sebe si uvedomovat bez nečeho dalšiho?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:19:10 | #1363 (9)

bez vedomi já ty on?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:22:27 | #1369 (10)

vědomí jsem je již vymezení.... So Ham



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.08.21 22:26:21 | #1372 (11)

jemne vymezeni ale toto mužeš řici tehdy až černy buvil mavne ocasem,kdo by v tom stavu mohl ješte myslet natož neco řici,



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.08.21 22:26:51 | #1373 (12)

co mysliš maji všichni lide stejnou zkušenost ve spanku beze snu a nebo každy jinou?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.08.21 22:27:16 | #1374 (13)

nebo v narkoze?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.08.21 22:31:34 | #1376 (13)

pokud si to pamatují, zkušenost by měla být identická, či nepatrně zabarvena subjektivním já, neboť v té chvíli zase stav bezesnů končí



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.08.21 22:34:23 | #1381 (14)

jiste o spanku se sny a nebo beze snu mužeme mluvit jen po probuzeni..ale ve spanku nas bdely stav nezajima.....i když sny jsou jen jinou formou a stavem mysli



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.08.21 22:32:30 | #1379 (13)

samozřejmě za předpokladu existence jiných lidí



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.08.21 22:41:13 | #1387 (14)

ano jiste ale i oni mohou mluvit o všem tom jedine v bdelem stavu kdy je jeich mysl činna bez mysli tu neni vesmir ani oni.....i když dale trvaji ve svych tvarech a jmenech.-)ale to zase vnimaji jen osoatni při bdeni oni ne:-)



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:21:39 | #1367 (9)

ne,, vždy musí mít alespoň vědomí, jak ho známe my,určité vymezení.... určitou hanici.... musí být vždy střed uvědomění....



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:24:32 | #1371 (10)

zamysli se ted nad timto..ve spanku beze snu je nejaky střed vedomi a nebo jen uvedomovani toho stavu tzv prazdna?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.08.21 22:28:35 | #1375 (11)

Aby vědomí si sebe uvědomovalo, musí docházet ke změnám. Stav spánku bezesnů je změna, oproti spánku se sny, následně stav bezesnů skončí a je zde další změna. čili díky tomyu si uvědomíš spánek bezesnů, díky změně



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.08.21 22:36:08 | #1383 (12)

dobře tedy.-)jsou tři stavy bdeni sněni a spanek beze snu....v jakem prostředi jedinem stavu tzv turja se toto vše tyto tři obyvaji?jako filmy na jedinem platne?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.08.21 22:36:42 | #1384 (13)

platno je nemenne jen filym se meni podobne jako zrcadlo a obrazy...na nem



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.08.21 22:37:39 | #1385 (14)

drg dršja viveka toto vše objasnuje.-)



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.08.21 22:52:09 | #1401 (15)

Přesně tak. a on se film měnit nemusí, a mění se čas.....




| Předmět:
06.08.21 19:35:07 | #1330

můžeme mit absolutni nahled,přesto by naše jednani melo byt jemne jako chuze po bavlně a jemne jako polevka zjemněla maslem:-)Ježiš řekl ode mne se učte nebot jsem pokorny a tichy srdcem,to neni samochvala a vyzdvihovani.lao-c mluvil spiše neosobně.-)ale učil stejnou jemnost a pokoru:-)kazani na hoře a blahoslavenstvi jsou dukazem ježišovi pkory a sily ducha a nejvice to ukazal když stal před pilatem.-)ale lide jsou jako na duchovnim maryaši drži v rukach karty ciatatu a žalmu bible a snaži se navzajem přetrunfnout a zvitezit se svymi kartami na dsoupeřem.-)ego potřebuje boj aby se citilo silne ale jak řekl Lao-c co je pevne a ztuhle to se zlomi,co je jemne ohene přetrva.-)



| Předmět: RE:
06.08.21 19:36:12 | #1331 (1)

Ježišovy pokory jež pramenila z poznani a žiti v Pravdě stale řkal,že nehleda slavu svou....



| Předmět: RE:
06.08.21 19:38:40 | #1332 (1)

ne nadrmo v indii řikaji..ten kdo chce mluvit o bohu ten by mel byt pokorny jako trava na ulici a snašenlivejši než strom....to neni samoliba pokora a pycha...je v tom připomenuti že v tom nesmi převažovat zajmy ega a hlavne nebyt jen na pozici rozumu a ega a vašni,ale v hlubině Podtaty at už ji nazveme kralovstvim neebskym nebo tao,zen šunjata nirvana apod:-)



| Předmět: RE: RE:
06.08.21 19:42:13 | #1333 (2)

lao c řekl voda přijme jakykoliv tvar,spokoji se s každym mistem setře každou špinu ale dkyž nabere silu,nic ji neodola.-)i prosty neviditelny mraz trha skaly a z vody dela led:-)jemenjši vitezi na d tvrdšim ztuhlejšim..kapka vody nehloubi kamen svou silou,ale svou vytrvalosti..kež by to aspon lide přijali ve vztahu k ženam a neoslovili ji hned na ulici přimo,zdali by se snimi nechtela vyspat..určity bonton tzv lubrifikačni urove by mela byt zachovana kuuli jemnosti a pronikani.-)



| Předmět: RE: RE: RE:
06.08.21 19:43:44 | #1334 (3)

a pylnuti a splynutí:-)a bude muž se ženou jedno telo a jeden duch jako když kapka vody splyne s oceanem:-)ne třištive vlny naražejici jedna do druhe:-)



| Předmět: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 19:57:00 | #1335 (4)

mysl a pamet maji velkou kapacitu človek se dokaže naučit cela pisma zpaměti ale mnohdy je sam nedokaže požit ve svem životě,je to jako když lekař nebere leky na svou nemoc i když o lecich ví....



| Předmět:
06.08.21 15:26:39 | #1327

Mysl je jako prázdnota, kde není zmatků ani zla, ve které obíhá slunce prosvětlující čtyři kouty světa. A proto, když slunce vyjde a ozáří zemi, prázdnota více zářivosti nezíská, a po západu slunce neztemní. Fenomény světla a stínu alternují jeden s druhým, ale podstata zůstává stejná, nezměněná. A tak je tomu s Myslí Buddhy a vnímavými bytostmi. Pokud pohlížíte na Buddhu jako na čistý, zářivý nebo Posvěcený zjev, a na vnímavé bytosti jako na nečisté, temné a zdánlivě smrtelné zjevy, pak čerpáte z koncepčního myšlení pramenícího z připoutanosti k formě, a toto vám zabrání dosáhnouti nejvyšší vědění, i kdyby jste prošli tolika aeony, kolik je zrnek písku v Ganze. Je jen Jediná Mysl a nic jiného, na co je třeba se soustředit, protože tato Mysl je Buddhou. A neprobudíte-li se k podstatě této Mysli, zamlžíte Ji koncepčními myšlenkami a budete hledat Buddhu mimo sebe; zůstanete připoutáni k formám a nábožným praktikám atd., což je škodlivé a vůbec ne cestou k nejvyššímu poznání.

Chuang-po



| Předmět: RE:
06.08.21 16:21:22 | #1328 (1)

posledně jsi nabádal vzdát se svého vnímání a nechat vše na vyšších silách a tento citát nabádá víceméně k opaku. Pochopil jsi ty citáty, nebo jsi změnil názor ? Nebo zastáváš to co právě studuješ ?



| Předmět: RE: RE:
06.08.21 18:13:36 | #1329 (2)

Kde jsem hovořil o vzdání se vnímání??? zase si pamatuješ něco, co jsi vytrhl z kontextu, neb o špatně pochopil? Hovořil jsem o zániku...

znáš vůbec závislé vznikání???

vše musí doběhnout..., vše se muswí dotočit, říkám stále too samé, jen jinými slovy...

Závislé vznikání vědomí

Když je vnitřní základna oka neporušená, ale vnější tvary se nedostanou do zorného pole, nedojde k odpovídajícímu spojení (oka a tvaru) a nevznikne žádný odpovídající druh vědomí. Nebo, třebaže je oko neporušené a vnější tvary se dostanou do zorného pole, ale přesto k žádnému odpovídajícímu spojení nedojde, v takovém případě také nevznikne žádný odpovídající druh vědomí. Když však je oko neporušeno a vnější tvar se dostane do zorného pole a dojde k odpovídajícímu spojení, jen v takovém případě vznikne odpovídající druh vědomí.

A proto říkám: vznikání vědomí je závislé na podmínkách; a bez těchto podmínek žádné vědomí nevzniká. A podle toho, na kterých podmínkách je jeho vznikání závislé, tak je toto vědomí nazýváno.

A jakákoliv tělesnost (rúpa) tu vznikne, je zahrnována do skupiny tělesnosti. Jakékoliv cítění (vedaná) tu vznikne, je zahrnováno do skupiny cítění; jakékoliv vnímání (saňňá) do skupiny vnímání; jakékoliv mentální formace (sankhára) do skupiny mentálních formací. A jakékoliv vědomí (viňňána) tu vznikne, je zahrnováno do skupiny vědomí.


A co je, žáci, ušlechtilá pravda vzniku utrpení?

Ta žádostivost to je, která způsobuje znovuzrozování. Provázena potěšením a chtíčem, hned tu hned tam nachází rozkoš; totiž coby smyslová žádostivost, žádostivost po rozvíjení bytí a žádostivost po zničení bytí.


Závislé vyhasnutí všech jevů

Právě vyhasnutím žádostivosti (tanhá) a jejím úplným zaniknutím ve volnosti (virága) vyhasíná lpění (úpadána); a tímto vyhasnutím lpění vyhasíná proces nastávání (bhava), vyhasnutím tohoto karmického procesu nastávání je znemožněno znovuzrozování; a s vyhasnutím znovuzrozování vyhasíná stárnutí a smrt, strast, nářek, bolest, zármutek a zoufalství. Tak dochází k vyhasnutí veškerého utrpení.

A to je tedy ono vyhasnutí, ustání a překonání tělesnosti, cítění, vnímání, mentálních formací a vědomí, které je vyhasnutím utrpení, ustáním nemoci a překonáním stárnutí a smrti.

Valící se hnutí, které nazýváme vlna - a jež neznalému pozorovateli dává iluzi jedné a téže masy vody pohybující se po hladině jezera, - je vytvářeno a podporováno větrem a udržováno nahromaděnými energiemi. Když ale vítr ustane a žádný nový vítr nebude opět bičovat vodu jezera, ty nahromaděné energie se postupně spotřebují a veškerý vlnivý pohyb ustane. Podobně i oheň, jestliže nedostane nové palivo, po spotřebování veškerého starého paliva zanikne.

A právě tak pokračování pěti skupin procesů (paňča-khandhá) - jež neznalým světským lidem dává iluzi osobní entity, - je vytvářeno a podporováno k životu lnoucí žádostivostí (tanhá) a udržováno po nějakou dobu nahromaděnou životní energií. Když ale palivo (upadána) - tedy žádostivost a lpění na životě - ustane, a jestliže žádná nová žádostivost nerozběhne zase tento proces pěti skupin jevů (khandha), život bude pokračovat tak dlouho, dokud ještě vydrží nahromaděné energie, ale po jejich spotřebování ve smrti dosáhne i tento proces pěti khandhá konečného vyhasnutí.

http://www.oslikuv.net/skola/cl011.htm



| Předmět: RE: RE: RE:
06.08.21 20:06:47 | #1336 (3)

cituji : "jednou se vnímání zbavíš úplně a to je spása" ( 3.8.2021 )

PS : zbytek textu nečtu, tvá věc jestli si připouštíš své chyby nebo ne, tvá cesta, tvá paměť atd ....



| Předmět: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 21:02:06 | #1337 (4)

ano, zbavíš, až se vše dotočí.....

Takže jsi to nepochopil



| Předmět: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 21:03:49 | #1338 (4)

Vše se postupně rozpustí, a nebude nic, co by pokračovalo dále..... Ale to Tobě evidentně nedochází....

Takže co jsem napsal i citoval, ke zcela logicky konzistentní.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:32:40 | #1380 (5)

no kroutíš se jak had, tvůj problém .... mimochodem vždy to pokračuje dál, je to nekonečný proces, to pro změnu nedochází tobě ( už jen proto, že energie nemůže být zničena, pouze transformována )



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 22:35:56 | #1382 (6)

tobě nedochází, že na oceánu se vlny uklidní a povstanopu nové, různé od původních...

Vůbec se nekrotím. Jen Ty jsi trumbera s předsudky..... *27179*



| Předmět:
05.08.21 20:25:43 | #1321

protože vše je spojeno jednotou celku,bylo by přičinou bolesti se k jinym bytostem chovat negativne -Gampopa...



| Předmět:
05.08.21 20:21:40 | #1319

Mišo v každem jsou zaklety božske a demonicke vlastnosti v každem je zakleto ego,projevujici se touhami odpory vašněmi pychou zavisti....a neni snadnes i to přiznat a pracovat s nimi....a proto je zde zrozeni staři nemoc a smrt,bolest nařek zarmutek zoufaklstvi a žal....a to ma přičinu v etřech jedech..tedy nevedomosti chtivosti mit a byt a v hnevu a nenavisti....




| Předmět:
05.08.21 20:15:08 | #1317

Mišo ježiš ne nadarmo řika..bděte a modlete se bayste nevešli v pokušeni nebot kde je tve srdce,tam je tvuj poklad.-)..Míšo.-)mysl ma tendence vždy snadněji upadat do negaci neboť i zde plati zákon tiže.-)všechno soupeřeni,pře­tahovani ,přetlačovani jsou jen projevy egoizmu touhy zvítězit dokázat přemoci..jakony řeka chtěla přemoci kamen silou,ale ona ho obteče,všechny negace jsou přehrady jež brani volnemu plynuti řeky ..vznešeny Buddha řekl ten kdo přemůže jednoho soupeře je velky bojovnik,kdo 10 je vetši a kdo 100 je ješte vetši,ale ten kdo přemůže sebe tedy sve negace je nejvyšší neboť negace nejsou jako odev který jde snadno svleci ,ale jsou naši současti jsou to sily ega kteer se velice pevne usidlily a zapustily kořeny a proto se jich také velice ensnadno zbavujeme tyto sklony a zavilsoti hlavne ty negativni a to je ten pravy boj sami se sebou.-)



| Předmět: RE:
05.08.21 20:17:39 | #1318 (1)

proto mame tendence vše svalovat na druhe že oni jsou přičinou našich nsnazi a malokdy jsme upřimni a svolni bojovat sami se sebou.-)žijeme v iluzy tvaru a jmen a opomijime pravdu a zaklad všeho a bojujeme jako ve snu se stiny ktere mame za skutečne...mysl nema tvar ani barvu a misto kde bychom ji mohli najit a umistiti,ale přesto ma tak velkou silu svymi myšlenkami a hlavne emocemi....



| Předmět: RE: RE:
05.08.21 20:23:10 | #1320 (2)

Ano vidím to v práci, když někdo něco pokazí začne mi nadávat že jsem ho na jeho chybu neupozornil agresivněji,nahlas že mluvím v klidu s já vždy odpovím, má mysl bude v negaci kdy chci já né kdy druzí.


1  
 #1318 

| Předmět: RE: RE: RE:
05.08.21 20:29:17 | #1322 (3)

je snadne odejit do ustranní ale byt ve světe a žit dharmu je težke procuješ v dilne s mentalne a telesne postiženymi a to je pravy ukol,kde mužeš sam na sobe si oveřit sve sebeovladani i když to neni snadne....



| Předmět: RE: RE: RE: RE:
05.08.21 20:30:03 | #1323 (4)

je lepši byt činny než nečinny.-)



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
05.08.21 20:58:27 | #1325 (5)

To je pravda


 #1323 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
05.08.21 20:31:04 | #1324 (4)

moudry vykonava sve povinnosti pro očistu srdce....



| Předmět: RE: RE: RE: RE:
06.08.21 07:40:54 | #1326 (4)

To je těžká práce, asi rok jsem pracovala v chráněném bydlení pro mentálně postižené mladé lidi. Dodnes si to pamatuji. Celkově práce s lidmi je těžká, když je nutné se všemi vyjít a udržet si čistou hlavu.


 #1322 

| Předmět:
05.08.21 19:39:18 | #1311

Míšo neni dobre chtiti vysvetlovat lidem dharmu dokud v jejich srdcich nepovstane duvera v dharmu a ucta ke třem klenotum.-)nebot už slova o dharme v nich vzbudi negace a 5 jedu a přinese jim to jen dalši strasti a bolest.-)



| Předmět: RE:
05.08.21 19:40:23 | #1312 (1)

a 4nezmernosti tedy milujici laskavost sdilena radost soucit a vyrovnany pohled nikomu neubliži a nas naplni štestim a mirem Mišo:-)



| Předmět: RE: RE:
05.08.21 19:45:41 | #1313 (2)

Mišo nehadejme se s nikym a spiše nekolikrat dene se naladme na myšlenku....at se všem bytostem dostane štesti a přičin štesti,at jsou zbaveny strasti a přičin strastí,at nejsou nikdy odloučeny od bezpřičinneho štesti,at žijí s vyrovnanou mysli a věři v jednotu všeho co žije.-)



| Předmět: RE: RE: RE:
05.08.21 19:46:26 | #1314 (3)

kež tato slova nejsou jen samolibym zviditelnovanim se to by bylo malo,ale at se uskutečnuji každy den a okamžik:-)



| Předmět: RE: RE: RE: RE:
05.08.21 19:47:07 | #1315 (4)

vždyt i to je poselstvim mistra Ježiše Buddhy Krišny Lao-ceho apod.-)