Nejsem ministrem zdravotnictví, takže mám omezené možnosti (směje se).
Pohybujeme se ve stávajícím systému a snažíme se to dělat, jak nejlépe
můžeme. Chceme dokázat, že zdravotní péče může být bezpečná,
dostupná, levná a přístupná pro každého, a to ve vysokém standardu.
Levná? Zrovna u vás se hodně platí za nadstandardní služby, i když
samotnou léčebnou péči poskytujete bezplatně, za úhrady od pojišťoven.
Jak se pacienti k nadstandardům staví? Vidíte změnu zájmu o placené
služby za dobu, co v oboru působíte?
Zájem je větší, a to ze dvou důvodů. Jednak republika bohatne a jsou lidé, kteří si mohou placené služby dovolit. Druhá věc je, že lidé za chvíli stejně budou nuceni platit, protože bezplatná péče bude nedostupná. Lidé pak nebudou platit jen za nadstandard, ale i za normální standardní péči, protože budou chodit od nemocnice k nemocnici, od doktora k doktorovi, a termín ošetření nedostanou. Postupně se dostaneme do situace, jaká je dnes v Anglii – že se na operaci čeká tři i čtyři roky.