Rozcestník >> Politika >> Diskuze k aktuálním zprávám

Informace

Název: Diskuze k aktuálním zprávám
Kategorie: Politika
Založil: Potua
Správci: Potua , Honza-Vichr
Založeno: 31.03.2020 21:23
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 5353894x
Příspěvků:
148478

Předmět diskuze: Diskuze k aktuálním zprávám - Vlastní názor na aktuální téma, možno i s vložením odkazu na související článek.Samozřejmě bez osobních útoků,vulgarit a komolení jmen i nicků.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #5524

Zobrazit vše


| Předmět: RE:
12.08.20 08:29:41 | #5530 (1)

Připomíná to ukrajinský Majdan.Kéž by se jim ta demokratizace nevymkla,měli o ní shodné představy a dali si pozor na zahraniční poradce.



| Předmět: RE: RE:
12.08.20 10:35:03 | #5534 (2)

Jako Slované by měli dbát především na rady z Kremlu.


 #5530 

| Předmět: RE: RE: RE:
12.08.20 11:05:14 | #5538 (3)

Že by snad Slované táhli za jeden provaz je mylná představa.Vztahy Polska a Ruska jsou známy dostatečně,jakož i Kyjeva a Moskvy.Lukašenko nezůstává pozadu.Nedávno bylo u Minsku zadrženo 33 údajných ruských žoldnéřů, kteří měli podle vyšetřovatelů pomoct před volbami vyvolat protivládní nepokoje a destabilizovat politickou situaci.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/lukasenko-putin-volby.A200805_153315_zahranicni_jum
Analytik výzkumného centra Asociace pro mezinárodní otázky P.Havlíček upozorňuje na fakt,že Lukašenko lavíruje mezi Ruskem a Západem obdobně,jako to dělal Janukovyč.



| Předmět: RE: RE: RE: RE:
13.08.20 12:50:41 | #5543 (4)

Jo kdyby se tak vůdcové Slovanů mezi sebou dokázali dohodnout. Když už ne , měli by alespoň dát na "staršího bratra".


 #5538 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
13.08.20 12:57:04 | #5545 (5)

Starším bratrem je nyní USA.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.08.20 13:34:11 | #5547 (6)

Starším bratrem pro Bělorusy ( a Ukrajince) by měli být Rusové.
Starším bratrem pro Chorvaty ( Bosňáky a Slovince) by měli být Srbové.
Starším bratrem pro Slováky by měli být Ceši.

Anebo ne ?


 #5545 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.08.20 14:00:15 | #5549 (7)

Důležité jsou platné smlouvy,ne dojmy. *25810*



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.08.20 16:37:12 | #5551 (8)

Jistě, třeba ta o pobytu bratrských sovětských vojsk u nás......


 #5549 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.08.20 18:07:13 | #5552 (9)

Mám na mysli smlouvy,na jejichž základě jsme součástí NATO a též důležité členství v unii evropské.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.08.20 19:56:40 | #5553 (10)

Jistě, ale znáš mně, nemůžu bez ironie bejt, aspoň jednou denně řekněte své ženě .........


 #5552 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.08.20 07:31:48 | #5556 (11)

V tom případě ti bude ochotnějším sparingpartnerem p.Vitásek,mající stejného koníčka. *25810*



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.08.20 20:51:06 | #5554 (10)

Já to zase vidím nikoliv podle smluv, ale podle vnímání těchto smluv "obyčejnými lidmi".


 #5552 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.08.20 07:33:24 | #5557 (11)

Máte snad pocit,že (obyčejní?) lidé touží po návratu k Varšavské smlouvě? *833*



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.08.20 11:42:51 | #5560 (12)

V tom bratrství asi ano, přečetl jsem si několik příspěvků pod dnešním článkem Zaskočení Češi a zklamaní Američané a jsou tam jen ti, kteří varují před velkým bratrem USA a lezení do jeho zakončení traktu zažívacího.

Zřejmě si neuvědomují, že vyrostli (a byli spokojení) a patrně jsou dodnes v análu ruském či sovětském. Spolupráce je možná bez podobné dislokace a myslím, že to B. docela dobře a přímo P. řekl.

Ami k nám ovšem nikdy neposlali silnou bratrskou pomoc 4300 tanků a 360.000 bratrů ve zbrani, ani u nás nikdy nestavěli jaderné raketové základny. I ty Dukovany jsme museli stavět podle nich, byl jsem kdysi u projekce. I naši komančové měli strach z ruské technologie, tak jsme si nádoby reaktorů vyrobili sami a dodanou elektroniku ještě během stavby vyhodili a koupili spolehlivou od Honeywell. Jo bratři jsou různé..........


 #5557 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.08.20 12:35:55 | #5561 (13)

Reakce pod články na Novinkách nejsou objektivním ukazatelem většinového veřejného mínění! (Osobně je vnímám jako nevábný suterén,o který se člověk může jen umazat.) Zmíněný článek ale ilustruje poměrně šikovnou politiku A.Babiše,který nepanáčkuje před am.politikem zvučného jména,obdobně jako to nečiní Němci.V opačném případě by jen nešikovně pokazil výchozí pozici ČEZu.Jen pro zajímavost-sama velká americká korporace GE se zapojuje do projektů ruského Rosatomu jako dodavatel turbín.Faktem také je,že USA dnes zaostávají za Čínou i Ruskem od 5G sítí přes plynovody po jadernou energetiku.Nadějná je ale spolupráce se Spojenými státy pro české výzkumné instituce.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 13:31:25 | #5620 (14)

Čtenáři Novinek a Parlamentních Listů jsou většinou stoupenci ANO a Zemana. A je jich dost, takže výsledky projevů diskutérů na Novinkách často odpovídají výsledkům průzkumů veřejného mínění a volebních výsledků.


 #5561 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 14:03:35 | #5625 (15)

Vitasku, do diskusí v Parlamentních novinách nepřispívám, ale do Novinek a iDnes ano, a můžu tě ubezpečit, že pravičáckých řvounů je tam většina, leda by se obrátili pod tíhou argumentů na tu správnou stranu *22338*



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 14:23:44 | #5629 (16)

Parlamentní Listy nečtu, ale diskuse na Novinkach.cz sleduji. Myslím si že spektrum názorů v diskusi presentované odpovídá rozložení těchto názorů ve společnosti. Výsledky průzkumů veřejného mínění s většinovými názory na Novinkach.cz docela korelují.


 #5625 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 15:33:54 | #5647 (17)

Smysluplně pracující člověk v produktivním věku,mající nadto rodinu s dětmi,na nějaké diskuze na Novinkách nemá nejmenší pomyšlení.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 15:48:27 | #5653 (18)

Ale má pomyšlení, jistě je tam většina penzistů, ale pracující tam nebude vysedávat hodiny, já třeba tam chodím večer, když žena čumí na telku *1* No a nebo někdo má dobrou práci, že mu to zaměstnavatel ještě zaplatí.... Jsou také soboty, neděle, svátky....



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 16:20:57 | #5669 (19)

Proti gustu..



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.08.20 09:14:46 | #5781 (20)

Je tam hodně příznivců KSCM, které o aktivní účast v Novinkách asi přesvědčili její funkcionáři.
Do Novinek přispívá několik set lidí, plusy a mínusy dává možná několik tisíc respondentů.
Za ty leta sledování diskusí už člověk ty přispěvatele zná. Během posledních 2 - 3 let je tam vidět zřetelný odliv sympatizantů od KSCM k Okamurovi.
Jenže Novinky nejsou výlučným kolbištěm KSCM a Okamury. Je tam i dost lidí jiných názorů. Často reagují vtipně. Čtenář se nejen poučí o problémech které hýbají společností, ale i pobaví.


 #5669 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.08.20 17:40:33 | #5562 (13)

Milý Honzo, máš pravdu, že k nám amíci nikdy neposlali vojsko. Jde ovšem o to, aby tak neučinili právě v příštích letech. Jak tak vidím ve světě, není to pro ně něco neobvyklého. Co do stavby Dukovan, jistěže se stavělo podle projektantů z CCCP. To je ovšem zcela běžné. Vždyť stejně tak se bourala stavba Temelína prováděly se značné stavební úpravy dle amerických norem, když jsme přijali Westinghouse jako jednoho z dodavatelů.
No a co do elektroniky pro Dukovany z CCCP, nemám přesnější informace, ale o elektronice se myslím nedalo mluvit. Podobně, jako Černobyl vše stálo na klasických přístrojích z oboru měření a regulace. (Na rozdíl od Temelína, kde je elektronika na špičce světové úrovně - "Allan-Bradley").
Měli bychom respektovat, že s vysokými výkony jaderné energetiky mají Rusové a Číňané větší zkušenosti (viz palivo pro Temelín) a nezavrhovat žádnou světovou firmu. Zatím to Babiš podržel, ale bojím se, že až amíci dupnou, bude vyloženě po jejich. Oni totiž své kšefty (z ekonomických důvodů vynucují stále neomaleněji). A je zde dost těch, kteří se klidně ohnou stejně, jako jejich předchůdci na opačnou stranu...


 #5560 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.08.20 12:36:16 | #5575 (14)

Dnešní elektronika je něco úplně jiného než někdejší MAR, k němuž neměli v sovětském provedení ani naši soudruzi důvěru. Dnes je to strategický prvek, a je monitorovatelný ovladatelný odkudkoliv, i ten hloupý elektroměr u tebe doma se už řídí a odečítá na dálku po síti VN. Každá nabíječka se spínaným zdrojem může vysílat data nebo odposlech po síti 230 V a skoro nikdo to netuší. Za těchto okolností není důležité, kdo dodal manometry a teploměry, ale čím a jak se řídí. No a to je výsostně strategické rozhodnutí, související s bezpečností státu. A nejen v kterékoliv elektrárně, letový provoz, železnice, vodárny a přehrady, atd. jsou už dávno monitorovány a některé dokonce ovládány, odkud?


 #5562 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.08.20 12:48:43 | #5577 (15)

Dnešní elektronika je opravdu všemocná, ale jen ve šmírování a válčení, jinak na lid, aby jim ulehčila práci se kašle.... Jinak by přece nebylo možné, aby strojvůdce se pustil proti přijíždějícímu dalšímu vlaku, nebo do něj najel zezadu. Přitom generální bere miliony, manažeři taktéž.... *22338*



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.08.20 13:06:12 | #5578 (16)

jen aby to nebylo nahodou v lidech..


 #5577 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.08.20 13:26:58 | #5579 (17)

Snad není dnes problém mít ve vlacích naistalovane takové zabezpeceni které by nedovolilo zkrátka vlak provozovat. Přece není možné se spolehnout jen na návěstí volno, nebo stůj, jako před 100 lety..



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.08.20 13:32:23 | #5580 (18)

nějak v poslední době je těch selhání lidského faktoru na železnicích docela dost



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.08.20 15:58:00 | #5590 (18)

Není,ale nejsou na to peníze.Prý se to ale postupně zlepší.
https://cnn.iprima.cz/videa/cnndomaci/ministr-dopravy-karel-havlicek-predstavil-zmeny-na-zeleznici



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 13:28:20 | #5618 (18)

Zabezpečovací zařízení na řadě vedlejších tratí je skoro sto let staré. Přitom tehdy vlaky jezdily a cestující měli větší pocit bezpečí než dnes.
V pátek jsem měl jet do Staré Boleslavi, našel jsem spoj s přestupem v Kolíně. Jenže v odpoledne došlo k nehodě v Tišnově a všechny vlaky které tudy jely měly 25 minut zpoždění. A rychlík do Ustí v Kolíně na žádný přípoj nečekal. Výsledkem bylo, že jsem musel jet o 3 hodiny dříve, abych se tam dostal oproti normálnímu stavu.
V dnešním kapitalismu je strach z "obyčejných lidí". Právě někdo takový asi manipuloval s tou výhybkou v Tišnově. Na něj nikdo nemůže, podobně jako na toho klempíře, který zapálil tu Jurkovičovu chatu na Pustevnách. Podobné je to s těmi šoféry kamionů. Kdysi za komunistů se k řízení kamionu dostal šofér který měl delší praxi v řízení nákladního automobilu. Dnes se k volantu dostane člověk, který právě dostal řidičák. A klidně může udělat škodu za 35 milionů korun a nikdo si z něj nic nevezme.


 #5579 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 14:47:18 | #5631 (19)

Kdyby jen to, ale z rady postkomuistickych zemi nevlastni ridici nakladaku casto zadny ridicak .. jsou casto nezodpovedni, behem jizdy si harajou na mobilu hry, nebo koukaji na televizi..


 #5618 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 14:50:50 | #5633 (20)

prosím tě...co to meleš, že nemají řidičák ? to myslíš jako, že ty dopravní firmy posadí z volant drahého kamionu každého blba, co si o to řekne ??????? joo, asi v některých případech chybí praxe...bohužel



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 15:09:06 | #5639 (21)

Nepsala jsem o ceskych nakladacich ..podle zdejsich zprav se stava casto, ze ridic nakladaku nevlastni zadny ridicak. Uz nekolkrat doslo k nehode v tunelu a pri te prilezitosti se na to prislo.


 #5633 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 15:11:52 | #5641 (21)

Nevim, jak casto se vyskytujes na nemeckych dalnicich ty, ale ja pomerne casto, je trestuhodne, ze ridici nakladaku se venuji cinnosti, ktera jim odvadi pozornost od situaci na silnicich.


 #5633 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 15:37:39 | #5648 (22)

To je honba za levnou pracovní silou.Ne,že by těm řidičům scházel řidičák úplně,ale zato jim chybí řidičské umění i intelekt.Pozornost jim nadto odvádí únava a mnohdy i puštěné video.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 16:11:20 | #5663 (23)

Ale jo, schazel, nebo byl zfalsovany..


 #5648 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 16:46:33 | #5677 (24)

Nějaká společnost si je ale najmula a ta je také zodpovědná.Jak říkám-honba za ziskem a za každou cenu.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 21:37:27 | #5708 (23)

Za socialismu byl řidič autobusu či nákladáku slušně zaplacen. Šofér kamionu měl nějaký příjem i v bonech. Dopravní podniky si tak mohly zaměstnance vybírat.
Dnes je situace jiná. Šoféři berou dost bídný plat. Výsledkem je jejich kvalita. Stačí když je vidí člověk na dálnici v motelu. Možná část z nich byla právě propuštěna z výkonu trestu. Tak vypadají. Takoví nás representují v cizině !


 #5648 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.08.20 11:35:34 | #5725 (24)

I tak se může projevovat tržní mechanismy,pokud jim chybí funkční právní rámec.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 15:46:50 | #5651 (22)

milá drahá, to je věc dálniční policie a policejních kontrol jako takových, by toto trestala



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 15:47:58 | #5652 (22)

na německých dálnicích už nemám jeden důvod se vyskytovat...di­kybohu



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 16:47:38 | #5678 (23)

Tihle kamioňáci jezdí zhusta právě přes ČR.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.08.20 21:56:31 | #5797 (16)

Kdysi jsem na jednokolejné tramvajové trati Liberec / Jablonec viděl naprosto spolehlivý a primitivní systém pro bezpečné křižování. Náš řidič čekal, až mu ten co jede proti doveze totem, tak říkali kousku pomalovaného dřevěného klacku, který vozili z jednoho křížení do druhého. Dokud řidič neměl totem, nevyjel. Totem se vozil z jednoho křížení do druhého a byl jenom jeden jako měl být vlak na trati. Žádná elektronika, žádné poruchy, jenom kus dřeva.


 #5577 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.08.20 08:49:32 | #5803 (17)

Dnes je všechno rychlejší,na železnici operují různé společnosti,stroj­vůdci jsou žádaným,nedos­tatkovým zbožím,které si vzájemně půjčují.No a železnice samotná osiřela o drážní obsluhované domky a mnohé další strážní anděly.Ano,je to sice efektivně moderní,ale musí tomu odpovídat i vyspělá (a drahá) zabezpečovací technika.