no to je parchant ten Lukašenko
Připomíná to ukrajinský Majdan.Kéž by se jim ta demokratizace nevymkla,měli o ní shodné představy a dali si pozor na zahraniční poradce.
Že by snad Slované táhli za jeden provaz je mylná představa.Vztahy
Polska a Ruska jsou známy dostatečně,jakož i Kyjeva a Moskvy.Lukašenko
nezůstává pozadu.Nedávno bylo u Minsku zadrženo 33 údajných ruských
žoldnéřů, kteří měli podle vyšetřovatelů pomoct před volbami vyvolat
protivládní nepokoje a destabilizovat politickou situaci.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/lukasenko-putin-volby.A200805_153315_zahranicni_jum
Analytik výzkumného centra Asociace pro mezinárodní otázky P.Havlíček
upozorňuje na fakt,že Lukašenko lavíruje mezi Ruskem a Západem
obdobně,jako to dělal Janukovyč.
Jo kdyby se tak vůdcové Slovanů mezi sebou dokázali dohodnout. Když už ne , měli by alespoň dát na "staršího bratra".
Starším bratrem pro Bělorusy ( a Ukrajince) by měli být Rusové.
Starším bratrem pro Chorvaty ( Bosňáky a Slovince) by měli být Srbové.
Starším bratrem pro Slováky by měli být Ceši.
Anebo ne ?
Mám na mysli smlouvy,na jejichž základě jsme součástí NATO a též důležité členství v unii evropské.
Jistě, ale znáš mně, nemůžu bez ironie bejt, aspoň jednou denně řekněte své ženě .........
V tom případě ti bude ochotnějším sparingpartnerem p.Vitásek,mající stejného koníčka.
Já to zase vidím nikoliv podle smluv, ale podle vnímání těchto smluv "obyčejnými lidmi".
V tom bratrství asi ano, přečetl jsem si několik příspěvků pod dnešním článkem Zaskočení Češi a zklamaní Američané a jsou tam jen ti, kteří varují před velkým bratrem USA a lezení do jeho zakončení traktu zažívacího.
Zřejmě si neuvědomují, že vyrostli (a byli spokojení) a patrně jsou dodnes v análu ruském či sovětském. Spolupráce je možná bez podobné dislokace a myslím, že to B. docela dobře a přímo P. řekl.
Ami k nám ovšem nikdy neposlali silnou bratrskou pomoc 4300 tanků a 360.000 bratrů ve zbrani, ani u nás nikdy nestavěli jaderné raketové základny. I ty Dukovany jsme museli stavět podle nich, byl jsem kdysi u projekce. I naši komančové měli strach z ruské technologie, tak jsme si nádoby reaktorů vyrobili sami a dodanou elektroniku ještě během stavby vyhodili a koupili spolehlivou od Honeywell. Jo bratři jsou různé..........
Reakce pod články na Novinkách nejsou objektivním ukazatelem většinového veřejného mínění! (Osobně je vnímám jako nevábný suterén,o který se člověk může jen umazat.) Zmíněný článek ale ilustruje poměrně šikovnou politiku A.Babiše,který nepanáčkuje před am.politikem zvučného jména,obdobně jako to nečiní Němci.V opačném případě by jen nešikovně pokazil výchozí pozici ČEZu.Jen pro zajímavost-sama velká americká korporace GE se zapojuje do projektů ruského Rosatomu jako dodavatel turbín.Faktem také je,že USA dnes zaostávají za Čínou i Ruskem od 5G sítí přes plynovody po jadernou energetiku.Nadějná je ale spolupráce se Spojenými státy pro české výzkumné instituce.
Čtenáři Novinek a Parlamentních Listů jsou většinou stoupenci ANO a Zemana. A je jich dost, takže výsledky projevů diskutérů na Novinkách často odpovídají výsledkům průzkumů veřejného mínění a volebních výsledků.
Vitasku, do diskusí v Parlamentních novinách nepřispívám, ale do Novinek a iDnes ano, a můžu tě ubezpečit, že pravičáckých řvounů je tam většina, leda by se obrátili pod tíhou argumentů na tu správnou stranu
Parlamentní Listy nečtu, ale diskuse na Novinkach.cz sleduji. Myslím si že spektrum názorů v diskusi presentované odpovídá rozložení těchto názorů ve společnosti. Výsledky průzkumů veřejného mínění s většinovými názory na Novinkach.cz docela korelují.
Smysluplně pracující člověk v produktivním věku,mající nadto rodinu s dětmi,na nějaké diskuze na Novinkách nemá nejmenší pomyšlení.
Ale má pomyšlení, jistě je tam většina penzistů, ale pracující tam nebude vysedávat hodiny, já třeba tam chodím večer, když žena čumí na telku No a nebo někdo má dobrou práci, že mu to zaměstnavatel ještě zaplatí.... Jsou také soboty, neděle, svátky....
Je tam hodně příznivců KSCM, které o aktivní účast v Novinkách asi
přesvědčili její funkcionáři.
Do Novinek přispívá několik set lidí, plusy a mínusy dává možná
několik tisíc respondentů.
Za ty leta sledování diskusí už člověk ty přispěvatele zná. Během
posledních 2 - 3 let je tam vidět zřetelný odliv sympatizantů od KSCM k
Okamurovi.
Jenže Novinky nejsou výlučným kolbištěm KSCM a Okamury. Je tam i dost
lidí jiných názorů. Často reagují vtipně. Čtenář se nejen poučí o
problémech které hýbají společností, ale i pobaví.
Milý Honzo, máš pravdu, že k nám amíci nikdy neposlali vojsko. Jde
ovšem o to, aby tak neučinili právě v příštích letech. Jak tak vidím ve
světě, není to pro ně něco neobvyklého. Co do stavby Dukovan, jistěže se
stavělo podle projektantů z CCCP. To je ovšem zcela běžné. Vždyť stejně
tak se bourala stavba Temelína prováděly se značné stavební úpravy dle
amerických norem, když jsme přijali Westinghouse jako jednoho z
dodavatelů.
No a co do elektroniky pro Dukovany z CCCP, nemám přesnější informace, ale
o elektronice se myslím nedalo mluvit. Podobně, jako Černobyl vše stálo na
klasických přístrojích z oboru měření a regulace. (Na rozdíl od
Temelína, kde je elektronika na špičce světové úrovně -
"Allan-Bradley").
Měli bychom respektovat, že s vysokými výkony jaderné energetiky mají
Rusové a Číňané větší zkušenosti (viz palivo pro Temelín) a
nezavrhovat žádnou světovou firmu. Zatím to Babiš podržel, ale bojím se,
že až amíci dupnou, bude vyloženě po jejich. Oni totiž své kšefty (z
ekonomických důvodů vynucují stále neomaleněji). A je zde dost těch,
kteří se klidně ohnou stejně, jako jejich předchůdci na opačnou
stranu...
Dnešní elektronika je něco úplně jiného než někdejší MAR, k němuž neměli v sovětském provedení ani naši soudruzi důvěru. Dnes je to strategický prvek, a je monitorovatelný ovladatelný odkudkoliv, i ten hloupý elektroměr u tebe doma se už řídí a odečítá na dálku po síti VN. Každá nabíječka se spínaným zdrojem může vysílat data nebo odposlech po síti 230 V a skoro nikdo to netuší. Za těchto okolností není důležité, kdo dodal manometry a teploměry, ale čím a jak se řídí. No a to je výsostně strategické rozhodnutí, související s bezpečností státu. A nejen v kterékoliv elektrárně, letový provoz, železnice, vodárny a přehrady, atd. jsou už dávno monitorovány a některé dokonce ovládány, odkud?
Dnešní elektronika je opravdu všemocná, ale jen ve šmírování a válčení, jinak na lid, aby jim ulehčila práci se kašle.... Jinak by přece nebylo možné, aby strojvůdce se pustil proti přijíždějícímu dalšímu vlaku, nebo do něj najel zezadu. Přitom generální bere miliony, manažeři taktéž....
Snad není dnes problém mít ve vlacích naistalovane takové zabezpeceni které by nedovolilo zkrátka vlak provozovat. Přece není možné se spolehnout jen na návěstí volno, nebo stůj, jako před 100 lety..
nějak v poslední době je těch selhání lidského faktoru na železnicích docela dost
Není,ale nejsou na to peníze.Prý se to ale postupně zlepší.
https://cnn.iprima.cz/videa/cnndomaci/ministr-dopravy-karel-havlicek-predstavil-zmeny-na-zeleznici
Zabezpečovací zařízení na řadě vedlejších tratí je skoro sto let
staré. Přitom tehdy vlaky jezdily a cestující měli větší pocit bezpečí
než dnes.
V pátek jsem měl jet do Staré Boleslavi, našel jsem spoj s přestupem v
Kolíně. Jenže v odpoledne došlo k nehodě v Tišnově a všechny vlaky
které tudy jely měly 25 minut zpoždění. A rychlík do Ustí v Kolíně na
žádný přípoj nečekal. Výsledkem bylo, že jsem musel jet o 3 hodiny
dříve, abych se tam dostal oproti normálnímu stavu.
V dnešním kapitalismu je strach z "obyčejných lidí". Právě někdo takový
asi manipuloval s tou výhybkou v Tišnově. Na něj nikdo nemůže, podobně
jako na toho klempíře, který zapálil tu Jurkovičovu chatu na Pustevnách.
Podobné je to s těmi šoféry kamionů. Kdysi za komunistů se k řízení
kamionu dostal šofér který měl delší praxi v řízení nákladního
automobilu. Dnes se k volantu dostane člověk, který právě dostal
řidičák. A klidně může udělat škodu za 35 milionů korun a nikdo si z
něj nic nevezme.
Kdyby jen to, ale z rady postkomuistickych zemi nevlastni ridici nakladaku casto zadny ridicak .. jsou casto nezodpovedni, behem jizdy si harajou na mobilu hry, nebo koukaji na televizi..
prosím tě...co to meleš, že nemají řidičák ? to myslíš jako, že ty dopravní firmy posadí z volant drahého kamionu každého blba, co si o to řekne ??????? joo, asi v některých případech chybí praxe...bohužel
Nepsala jsem o ceskych nakladacich ..podle zdejsich zprav se stava casto, ze ridic nakladaku nevlastni zadny ridicak. Uz nekolkrat doslo k nehode v tunelu a pri te prilezitosti se na to prislo.
Nevim, jak casto se vyskytujes na nemeckych dalnicich ty, ale ja pomerne casto, je trestuhodne, ze ridici nakladaku se venuji cinnosti, ktera jim odvadi pozornost od situaci na silnicich.
To je honba za levnou pracovní silou.Ne,že by těm řidičům scházel řidičák úplně,ale zato jim chybí řidičské umění i intelekt.Pozornost jim nadto odvádí únava a mnohdy i puštěné video.
Nějaká společnost si je ale najmula a ta je také zodpovědná.Jak říkám-honba za ziskem a za každou cenu.
Za socialismu byl řidič autobusu či nákladáku slušně zaplacen. Šofér
kamionu měl nějaký příjem i v bonech. Dopravní podniky si tak mohly
zaměstnance vybírat.
Dnes je situace jiná. Šoféři berou dost bídný plat. Výsledkem je jejich
kvalita. Stačí když je vidí člověk na dálnici v motelu. Možná část z
nich byla právě propuštěna z výkonu trestu. Tak vypadají. Takoví nás
representují v cizině !
I tak se může projevovat tržní mechanismy,pokud jim chybí funkční právní rámec.
milá drahá, to je věc dálniční policie a policejních kontrol jako takových, by toto trestala
Kdysi jsem na jednokolejné tramvajové trati Liberec / Jablonec viděl naprosto spolehlivý a primitivní systém pro bezpečné křižování. Náš řidič čekal, až mu ten co jede proti doveze totem, tak říkali kousku pomalovaného dřevěného klacku, který vozili z jednoho křížení do druhého. Dokud řidič neměl totem, nevyjel. Totem se vozil z jednoho křížení do druhého a byl jenom jeden jako měl být vlak na trati. Žádná elektronika, žádné poruchy, jenom kus dřeva.
Dnes je všechno rychlejší,na železnici operují různé společnosti,strojvůdci jsou žádaným,nedostatkovým zbožím,které si vzájemně půjčují.No a železnice samotná osiřela o drážní obsluhované domky a mnohé další strážní anděly.Ano,je to sice efektivně moderní,ale musí tomu odpovídat i vyspělá (a drahá) zabezpečovací technika.