Pavel je utěšeně vypadající voják,kterému to navíc myslí.Mě osobně se jeho úsporný a chytrý projev dost líbí,má sympatický hlas i projev,dovede se dobře pohybovat.Nebyl přistižen při lži.
Pavel je utěšeně vypadající voják,kterému to navíc myslí.Mě osobně se jeho úsporný a chytrý projev dost líbí,má sympatický hlas i projev,dovede se dobře pohybovat.Nebyl přistižen při lži.
Je cvičený zpravodajec. Prvním předpokladem zpravodajce je přesvědčivě udělat dojem, že je někdo úplně jiný, než zpravodajec. Myslet mu to musí! Proto (s jeho upravenou vizáží) používám výraz manekýn.
Zajímavé, jak se neustále vracíte k jeho začátkům a vypadla vám
služba ČR po r.89
I manekýn je spíš výraz zesměšňující,protože vizáž manekýna je
ryze umělá.
https://www.czsk.net/svet/clanky/svet/pavelpetr.html#:~:text=Kde%20gener%C3%A1l%20Petr%20Pavel%20zasahoval%201992%20-%201993,28%20dobrovoln%C3%ADky%20tu%20zachr%C3%A1nil%20skupinu%2053%20francouzsk%C3%BDch%20voj%C3%A1k%C5%AF
Odpovídá to jeho popisu moji vnučkou, která kdesi v HK stála vedle něj. Konstatovala, že z blízka je to úplně někdo jiný, než v TV. Jinak mu neupírám jeho zásluhy a rozhodnost v Jugoslávii, pokud se odvážil riskovat, cením to. Neodpouštím mu jeho orientaci na poslušnost ke spojencům. Já upřednostňuji usilování o suverenitu a samostatnost. Pojem manekýn považuji za povolání pro lidi obdařené vzhledem a darem schopnosti předvádět, nic hanlivého.
Co je to poslušnost ke spojencům? Tomu nerozumím. Říkávali jsme u nás v Praze a u nich v Moskvě, teď bychom se měli naučit říkat u nás V Praze a u nás v Bruselu a také zůstat u toho tam u nich v Moskvě. Nebo je to jinak?
U nás doma je v Praze, Brně, Ostravě... V Bruselu, Moskvě Londýně a Bílém domě je u nich. To je můj sen o světě a doufám, že k tomu dojdeme.
Pokud jsme dobrovolnou součástí společenství dem.zemí EU,či NATO,nevidím důvod k neustálému vymezování a prohlašování,že "jim" to osladíme.To bychom totiž sladili výhradně sobě.
A jako on někdo ve tvém okolí vyhlašuje Brusel ap. za "doma"? Ty vážně píšeš z ústavu?
Nepochopeno.
Tedy doma jsem v Králově Poli. To je velká čtvrt v Brně a jsem tedy Královopolák doma i v Brně. Brno je součástí Česka, jsem tedy jako Čech doma i v Praze. Česko je součástí Evropské unie, jsem tedy jako Evropan proto doma i v Bruselu.
Nejsem ale doma v Paříži, Londýně, Vídni atd., tam jsem sice rád, ale u sousedů. Jasné?
U mě je doma na Moravě. Mojí vlastí je Morava. Česká republika je mým
státem. Vlast a stát není jedno. To že Morava spadá pod Prahu mi nevadí.
Morava je malá země a nemůže být ves světě sama. Jako nemůže být sama
Česká republika. Vedle Ruska, USA, Číny.... Ale nejen vedle obřích
států, ale taky obřích firem. Jako třebas Googlu. Majitel Googlu jel do
Europarlamentu obhajovat svou politiku. Jel by kvůli tomu do České republiky
?
V dnešní době globalizace je integrace států Evropy do unie nutností.
Výsledkem národního sebeurčení a suverenity je dnešní válka na Ukrajině. Něco podobného není v EU možné. Státy jsou definovány jinak než kdysi před druhou válkou. U nás v bývalé východní Evropě je to těžko pochopitelné, jenže v Evropě je kvůli tomu skoro 70 let mír.
Omlouvám se Vitásku, ta Morava samozřejmě do toho výčtu domovů bytostně patří, celá moje rodina z obou stran pochází z Moravy už od roku 1600 (mám o tom důkazy z matriky), ale pro jednoduchost jsem hned skočil na tu Prahu. Jinak jsme jedním rodem z Kyjova a druhým z Konice u Prostějova.
V Praze se cítím doma jen tehdy, když o tom mluvím třeba v USA a tam ani nevědí, kde nějaká Praha je, musíš tam pro pochopení říct, že jsi z Europe nebo Central Europe.
I to je globalizace a nijak mně to neuráží, jen s tou Moskvou bych měl problém, i když jsem tam několikrát byl. To už Evropa není ani náhodou, to je jiný svět.
Jen poznámka: Moskva je hodně jiný svět. Ale Brusel je také jiný svět, i když ne hodně. Přesto jiný. To je přirozené. Já chci svůj svět a co největší svobodu rozhodování, jak si zorganizujeme svůj domov.
S kým to v té Americe mluvíš? Praha a Havel přeci jenom u mnoha Američanů vešla ve známost.Mnozí z nich dokonce už Prahu navštívili.
S mnoha lidma, ale nikdo neví, kde je nějaké Česko, pletou si nás s Jugoslávií, přestože ta už 40 let neexistuje. Potkal jsem jenom jednou paní, bylo to na lodi v New Orleans, byla to učtelka z Kanady a ta věděla i kdo byl Masaryk a Smetana.
Nepochopeno tebou. Já jsem doma v ČR, nejsem doma v Bruselu. Brusel je místo, kam se jezdíme poradit o tom, co můžeme dělat stejně či společně. Obrazně je to jako panelák, ve kterém žiji ve svém bytě, tam jsem doma, soused má svůj byt a je doma tam. I když respektujeme nějaké dohody o úklidu, užívání společných prostor, údržbě domu. Nenechám si ve svém bytě mluvit do své rodiny, Také nehodlám sousedovi cokoli "oslazovat". Neodevzdávám svoji suverenitu a svobodu do rukou NIKOHO JINÉHO. Cokoli doma činím, má být z mé vůle, ne na příkaz odjinud.
Nesmysl. Společné prostory, společné služby, zájmy máš i v tom paneláku. Společně se rozhodnete o rekonstrukci jádra ve tvém bytě, výměně oken, měření. pro změnu ve svém bytě plno věcí nesmíš, daných OZ.
říkám,ty ses upjal na nějaký svoje vysvětlení samostatnosti a suverenity a nedokážeš se pustit. v tom paneláku by se ti klidně mohlo stát, že se většina rozhodne, že když chceš suverenitu, tak jo, ale nesmíš používat společný výtah ani schodiště a nebo za poplatek. a ono tě to rychle přejde ......
PS : tím samozřejmě netrvdím, že každé společné rozhodnutí musí být nutně "správné", dobré - pořád je to o demokracii, tedy diktatuře většiny a většina může mít i nesprávné pojetí čehokoli. ale to holt musíme překousnot. já si myslím, že nikdo není s EU spokojenej komplet. ale jako ve volbách - musíme volit menší zlo. jinak se dočkáme většího.
Byt v paneláku není nějaký ostrov na moři. Potřebuje schodiště,
výtah, střechu, ústřední topení a kdoví co dalšího. Bez toho ten byt
není bytem.
Vyloučit se z těchto vazeb bylo typickým programem 19.století. Projekt
národního sebeurčení. Výsledkem byly dvě ničivé války. Podobné té,
která nyní běží na Ukrajině.
Dnes se stát, alespoň v západní Evropě, definuje jinak. Třebas na
základě multikulturalismu. To se samozřejmě našim konservativcům nelíbí,
jenže zatím je to bez válek.
Byt v paneláku samozřejmě předpokládá pravidla, kterými se řídí
fungování domu. V bytě i venku platí Desatero, že?
Ale neberu, aby mi někdo nařizoval brát do bytu nájemníky, kdy jaké mám
vyvěsit praporky a kolik mám utratit na to či ono. Valnou část života jsem
prožil v přebujelém kolektivismu a nechci se k tomu vracet. Vše musí mít
svoji mez a tu mez si chci určovat také sám, neupírat tu možnost jiným,
protože každý máme trochu jiná měřítka a potřeby, jinou
zkušenost...
No jo, KVÍDO, to už ale asi bude dáno rozdílností bytu a státu, že? .-)))))))))))))))))))
a mimochodem, pokud by vaše samospráva měla ve stanovách, dohodách, že může do soukromých bytů přidělovat jiné, tak by to dělat samozřejmě mohla :-))))))))))))))) samozřejmě, nemusel by sis v tom baráku byt kupovat. pokud by to ale byl třeba jedinej barák s nabídkou bytu a těmi podmínkami a leší jsi neměl a bydlet potřeboval, tak bys to třeba taky vzal. a nebo ne a žil za popelnicema. ale pokud bys to vzal, už bys mohl protestovat leda snahou to demokraticky změnit :-))))) ale to je v pořádku, ne?
na to, že jindy umíš rozlišovat vcelku rozumně, seriozně, dobře, tak někde ti to holt nejde :-))))))
PS : pokud vím, o kvotách pro jednotlivé členské země se pouze jednalo, ale nebyly dohodnuty. takže nikdo nic nenařizoval. kdyby dohodnuty byly, zase by to nebylo nažízení, ale dohoda.
Jistěže, ale jen do té doby, než ti domovník zavře topení a montéři vypnou výtah. Pak s tou svou suverenitou můžeš zůstat zavřený v koupelně, pokud ti poteče voda. Žádná suverenita neexistuje, vždy je člověk na něčem závislý, když už na nikom, tak aspoň na počasí.
Domovník je Bůh? Ne, ten má pracovat v zájmu nájemníků z toho domu,
majitelů bytů. Za to si ho platí. A já chci, aby ten domovník nebyl
podřízen spolku diktujícímu všem třiceti domovníkům, byť existují
určitě zájmy i společné, vždy však v něčem se lišící.
Ano člověk a společnost jsou vždy na něčem a někom závislí. Musí to
tedy respektovat i Ukrajinci mezi sebou a i ve vztahu ke svým sousedům?
Jo Kvído, i domovník je suverenní, sice není bůh, ale za to má klíče od kotelny. Jo suverenita je zapeklitá věc.
Ti lidi, kteří spali v Dnipru dnes v noci v paneláku, podobném v jakém bydlíš ty, tak ti byli taky suverénní, nebo ne? Spali suverénně ve svém vlastním bytě, nikdo jim jejich právo tam spát nebral, ale někdo jiný, taky "suverénní" na ně hodil raketu a panelák zmizel v sutinách i s nimi. Suverénně, že?
Tvoje vnučka bude nejspíš promovaný psycholog :-)¨)))))))))))))))))
Fascinuje mne, proč máš neustále potřebu označovat člověka, který prostě chce spoluprqacovat s lidmi stejného smýšlení, za "poslušného". jako nic ve zlém, svědčí to především o tvém úletu a psychickým problémům.
Ale když někdo najde partu, se kterou si rozumí, neznamená to, že tam někoho poslouchá. naopak může se účastnit na rozhdoování, nebo dokonce rozhodovat on.
Je to zjevně dáno tvým velmi svérázným pojetím "suverenity a samostatnosti", až absolutiskticky definičním, což ale neexistuje a existovat nemůže. Třeba to ještě stihneš pochopit :-))))))))))))
Přesně tak vnímám členství taky.Zdravě sebevědomá země spolupracuje,pozitivním způsobem hledá spojence pro svoje priority a váží si dobré společnosti.
To je idealistické chápání. V reálu to ovšem má v sobě také podřízenost, závazky a závislost, tedy omezení suverenity a svobody. Pakty mající jen výhody neexistují.
to je realistické chápání.
samzořejmě že každý pakt, život v nějakém společenství, MÁ SVÁ
PRAVIDLA a t amohou být i nevýhodná. ale pokud za to neposkytují
příslušné a víc výhod, nikdo do něj nepoleze. vždy se staneš členem
jen tehdy, když to je výhodné pro tebe i přes příslušné povinnosti
NEZNAMENÁ TO, že nejsi suverení. suverenně ses rozhodl omezit svá"práva" ve prospěch své země v důležitějších oblastech. navíc můžeš kdykoli vystoupit. to je dostatečně suverenní. sice s emůžeš dočkat přádných změn ve svém životě, ale můžeš se pro ně suverenně rozhodnout
úplně na rovinu : úplně stejně nesporně postupuješ a se chováš v životě i ty. celý tvůj život. a rozdíl je jen v tom, co upřednostňuješ, v žebříčku tvých priorit a hodnot. přesto o tobě nikdo nežíká, že jsi nesuverenní, jen proto, že jsi v hospodě s někým souhalsil a třeba se dal i k zahrádkářům a dodržuješ jejich pravidla.
jsi to ty, kdo má pomotaný vjme slova suverenita, samostatnost.
To se tedy rozhodně neshodneme a to vaše tvrzení,že jde o podřízenost,je hodně zvláštní a nevím jak bych ho nejlépe definovala.Připomíná mi to ušlápnutý postoj- raději první na vesnici,než poslední ve městě- ke kterému tíhnul už V.Klaus a nakazil tím velkou část národa.Místo štik jsme se tak stali kapry.
Když se dobrovolně oženíš, tak samozřejmě taky dobrovolně uzavřeš závazky a omezíš svou suverenitu, že?
na zpravodajce se teprve cvičil .-)))) nestal se jím .-))))) ale estébákem nebyl, jako babiš :-)))) v armádě to vše funguje trochu jinak, není to proti vlastním .-)))))
pavelbyl jen průzkumníkem :-))))
"Po ukončení vysoké vojenské školy ve Vyškově roku 1983 začínal u
výsadkového vojska. Přihlášku do Komunistické strany Československa podal
v roce 1983 a po dvouletém období kandidátství členství byl 13. února
1985 do strany přijat.[9][10] Poté se stal předsedou základní organizace
KSČ.[11]
Roku 1988 sloužil jako výsadkář-průzkumník u vojenského útvaru VÚ 8280
v Prostějově. K 1. květnu 1988 byl v hodnosti kapitána velitelem 3.
výsadkové průzkumné roty 1. výsadkového průzkumného praporu v rámci 22.
výsadkové brigády speciálního určení.[12][13] "