Pane Vitásku, moc prosím - doložte nějakými konkrétními činy Ing. Grégra jeho touhu k zachování RVHP, či k lítosti nad zánikem RVHP. Co jsem mohl sledovat já, a znám se s ním i osobně, vždy se choval tržně a byl velmi úspěšný manager.
Pane Vitásku, moc prosím - doložte nějakými konkrétními činy Ing. Grégra jeho touhu k zachování RVHP, či k lítosti nad zánikem RVHP. Co jsem mohl sledovat já, a znám se s ním i osobně, vždy se choval tržně a byl velmi úspěšný manager.
Grégra jsem neznal, jen jsem ho coby Zemanova ministra viděl v televizní
debatě. A v ní naříkal nad rozpadem RVHP.
Jinak bylo v devadesátkách malým zázrakem jak rychle se export z východu
otočil na západ. Pamatuji se na nádraží v České Třebové, každou hodinu
se tam vypravoval nákladní vlak do SSSR. A to během pár let skončilo a
nádraží je dnes skoro pusté.
Ono nejspíše nešlo o naříkání nad RVHP, ale nad rozpadem exportního
trhu v podstatě přes noc. Nad tím se hroutí každý ředitel podniku... Ale
to prostě při popisování jevu je ochuzeno o tu pravou českou jízlivost,
že?
S tím přesměrováním exportu to samozřejmě bylo také jinak. Export i
import se nejdříve zastavil, až postupně
se obnovoval v závislosti na rozjíždění se našich privatizovaných
podniků. A většina přepravy přešla na kamiony. Takže železnice v
nákladní přepravě spadla kamsi ke 20% dřívější přepravy. A to je znát
i v České Třebové.