Ono celkove na tom umeni nebylo dobre. Pochopitelne nerikam, ze u nas nevznikaly vyjicny a kvalitni veci. Bylo to ale obvykle bud v dobach ivolneni jako byla 60. Leta.. a nebo kdyz komunisti nepochopili, o cem dilo je..:)))
Ono celkove na tom umeni nebylo dobre. Pochopitelne nerikam, ze u nas nevznikaly vyjicny a kvalitni veci. Bylo to ale obvykle bud v dobach ivolneni jako byla 60. Leta.. a nebo kdyz komunisti nepochopili, o cem dilo je..:)))
Ha ha - v černobílé televizi šel seriál Bela a Sebastián a večer pro dospělé Randál a Hoppkirk to vůbec neznáš .
Aha - tak proto ty nevědomosti - no nic . Jdu si dát něco z Euromeny dobrou chuť
Já to znám a považuji to za odpad. I u nás vznikala lepší televizní tvorba. Sice výjimečně, ale přece.
Ja na to taky tehdy nekoukala. A dneska se mi najednou ty staré detektivky začaly libit
Bela a Sebastian nebyla detektivka, bylo to pro děti. Kluk a pes, ale moc si
už nepamatuju, viděl jsem to jako malý a pak už to nehráli. Randal a
Hopkirk byla duchařská slátanina. Lidé na to vzpomínají, byl to záblesk
ze západu, ale těžko by se na to dnes vydrželi dívat.
Později nám soudruzi dovezli i dívatelnější věci, z detektivek třeba
oblíbeného Komisaře Moulina, nebo legendární Profesionály, ti střílí na
obrazovce dodnes.
Tehdy byly dobré francouzské detektivky s J.Gabinem,nebo
L.Venturou.Britské Profesionály jsem měla taky ráda.Parťák Doyla už
bohužel zemřel,ale Martina Shawa teď vídám v docela dobré sérii
"Inspektor George Gently".A musím uznat,že "Doyl" uměl zestárnout
elegantně.
https://www.csfd.cz/film/310741-inspektor-george-gently/prehled/
Na druhou stranu, některá a to i vynikající díla, by nebýt socialismu a komunistů vůbec nevznikla. Z filmů třeba Skřivánci na niti, nebo moje srdcovka - Všichni dobří rodáci.
Možná na tom něco bude,že to nejlepší se rodí po tlakem.Tyhle filmy mám taky moc ráda.Ještě "Ostře sledované vlaky" i ostatní zfilmované Hrabalovy knihy.
Ne, tak jsem to nemyslel. O tlak primárně nejde. Nebyl by námět. Nebýt
komunistů, tak by přece ty filmy neměly být o čem. Nebylo by ani nucených
prací na šrotišti pro politicky nepohodlné a stejně tak by nebylo násilné
kolektivizace a nezastřelili by Bertina. Jestli jsi ty filmy viděla, tak to
chápeš.
Ostře sledované vlaky jsou o jiném období totality. Takže analogicky,
Ostře sledované vlaky by nikdy nebyly napsány ani následně zfilmovány,
nebýt vpádu nacistů na naše území. Totéž platí o taktéž oscarovém
snímku Obchod na korze, což je jeden z mála slovenských filmů, který za
něco stojí. Na Slovensku to bylo za války poněkud jinak, někteří Slováci
to tehdy viděli hodně jinak, ale jen díky nacistické ideologii tento
skvělý snímek vznikl.
Přesně ty vyhrocené situace(nebo spíš období) jsou ale tím tlakem,který jsem měla na mysli.