Jiste ten ateista, co se usiluje o moralni a solidarni chovani motivovane
laskou a ne egoizmem me pred Bohem mnohem lepsi postaveni nez ten kdo o sobe
prohlasuje, ze je vericim, ale nejedna v souladu s laskou.
Primo v Bibli mas zapsana i tato slova.
"...V Božích očích totiž nejsou bezúhonní ti, kdo zákon slyší, ale za
bezúhonné budou prohlášeni ti, kdo zákon dodržují. Když lidé z jiných
národů, kteří nemají zákon, přirozeně dělají to, co zákon vyžaduje,
pak přestože zákon nemají, jsou zákonem sami sobě. Je na nich vidět, že
mají podstatu zákona vepsanou do srdce, a jako svědek slouží také jejich
svědomí. Jejich myšlenky je obviňují, nebo naopak omlouvají...."
Jezis za klicovou myslenku pro dobry vztah k Bohu i k jinym lidem oznacil
prave tuto zasadu.
"Jak chcete, aby lidé jednali s vámi, tak jednejte ve všem vy s nimi. To je
vlastně podstata Zákona a Proroků."
A pak je zde i tato prima kritika chovani tech co veri, ale selhavaji pak i v
takovych vecech, kde se moralneji mohou chovat prave ti neverici.
"Myslíš si, že jsi vůdcem slepých, světlem pro ty, kdo jsou ve tmě,
vychovatelem nerozumných a učitelem dětí a že rozumíš základům
poznání a pravdy obsažených v Zákoně. Ty tedy vyučuješ druhého, a sám
sebe nevyučuješ? Ty kážeš: „Nekraď“, a sám kradeš? Ty říkáš:
„Necizolož“, a sám cizoložíš? Tobě se hnusí modly, a přitom
vykrádáš chrámy? Ty se chlubíš Zákonem, a přitom porušováním Zákona
zneuctíváš Boha? Vždyť jak je napsáno, „kvůli vám se Božímu jménu
rouhají mezi národy“."