Když družici zvedneš, dejme tomu že znatelně snížíš dostředivou
sílu, odstředivá (setrvačná) je přesným opakem dostředivé (grav.
zrychlení) tedy se sníží i ta "odstředivá", nezvýší se.
oběžná dráha není v podstatě nic jen myšlenková čára v prostoru.
teoreticky bys mohl kalkulovat jen s tím, že atmosfera postrkuje tu dužici ve
směru otáčení země, ale kupiodivu, zkus si najít něco o délce letu
letadla z bodu a do bodu b za 1. při letu ve směru otáčení země a za 2.
proti směru otáčení země. zjistíš, že obě cesty budou časově stejně
dlouhé, i když by člvěk na první pohled řekl, že když letí proti směru
otáčení země, že se vlastně i bod přistání na zemi sám přibližuje k
letadlu vstříc, zatímco při letu po směru otáčení země ten bod
přistání jakoby před letadlem utíká, tedy by člověk řekl, na základě
této a celkem logické úvahy, že cesta po směru otáčení země mezi těmi
body musí trvat déle než cesta zpět v protisměru.
je to zajímavý fenomen, není lehké porozumět rovnicím, které ho
popiduji.
takže je třeba vzít v potaz, že už nosič družice má kinetickou
energii danou odtartováním z rotující Země a sám pak svoji dodanou pohonou
jednotkou. při vypuštění se tyto kinetické energie, "rychlosti",
předávají i těm vypouštěným tlesům. a tato tělesa, družice, musí mít
i nějaké svoje vlastní motory nakorekci té rovnosti mezi dostředivou a
setrvačnou (odstředivou)+třecí silou atmosfery tak, aby DS=SS+TA