tak tohle mi vysvetli
e Sodoma Gomora, Ford, dokonce patentovaný :-))))))))))))))))))
"3.4.2 Způsob změny komprese po mechanické stránce
U motorů HCCI se nepoužívá škrticí klapka a motor tak má lepší plnící
účinnost při
nízkých zatíženích s menšími ztrátami v saní. Palivo je buď
vstříknuto před sací ventil,
nebo je vstříknuto přímo do válce, ale ne jako u naftových motorů těsně
před vznětem,
ale protože benzínové motory mají obecně kvalitativní regulaci, je nutné
důkladné
promísení směsi. Přihlášený patent Fordu je doplněn o třetí vačkovou
hřídel, která má
proměnné časování pro každý válec zvlášť a může tedy měnit
kompresi nezávisle na
ostatních válcích. Komprese se mění nelineárně a největší nárůst za
minimální dobu
zaznamenává před samotným vznícením směsi, které je tímto řízeno.
Motor nepotřebuje
zapalovací svíčku, může být použita pouze jako iniciační prvek při
studeném startu
nebo jako doplněk při vysokých výkonech. Odstraněním zapalovací svíčky
bylo možné
umístit přídavný píst, který mění kompresi do středu spalovacího
prostoru mezi ventily
a nebylo tak nutné zvětšovat prostor nebo jiných konstrukčních úprav.
Mechanizmus na
změnu komprese se ani neprojeví nijak výrazně na ceně agregátu.
Spolehlivost bude
záležet na provedených testech u reálného motoru, ale konstrukce se jeví
jako
spolehlivá."
Nejde.to jsem se spletl.jde,ale né proměnným časováním.ani turbo není změna kompresního poměru...mechanickou cestou ano a je těch způsobů určitě dost.
to ano,netvrdim ze to nejde.Jen rikam ze casovani ventilu s tim nema co delat
No, má s tím co dělat právě prostřednictvím toho, že to proměnné
časování umožňuje i zmenu zdvihu .-))))))))))))
u konstatního časování to nejde :-)))))