Vyuka automechaniku ?
nejsou ani nebudou,neni zajem,nejsou skoly...kdo by dnes zvladnul obor automechanika tak zvladne jakoukoli vysokou skolu ... takze pujde za pravnika nebo za nejakeho managera....uspinit si rucicky dnesni mlady opravdu neplanuji...a kdyz je blbej na vysku? Tak rozhodne nema na to opravovat moderny auta
lokalny emise spalovaku je dalsi pruser. Filtr pevnych castic je nejvetsi pokritectvi v autoprumyslu...uz nekolik let se vi ze pro lidi je to s tim filtrem horsi nez bez nej a presto je povinnej...primovtrikove benzinovy motory maj podobnej problem...vic moc jemnych castic...skodlivejsi nez 20 let stara klasika....i uhelna elektrarna za mestem je proste za mestem....
Atlanta je ektranama obklicena. A jedna je dost blisko downtownu.
Skoro na vsech jsem pracoval. Vzdy nejake obrovske leseni. SGB Leseni Velke
Britanie ale to co stalo kolem Sochy Svodoby nanem jsem nedela. Nejak me prave
tohle uniknulo.
I kdyz jsem vte dobe pro ne makal. Uniove joby 14 dni 12 hodinove sichty v kuse.
Propusetni na 14 dni a znova do prace na 14 dni. Ale nekde jinde.
Vsechno nad 8hodin pres cas 150% nedele svatky 200%
On ten filtr je absolutně k ničemu. Stačí počty tak pro 2. tř. ZŠ.
Nevím, kolik těch pevných částic vyjde z výfuku např. za dobu životnosti
filtru, ale rozhodně to bude mnohonásobně víc než kolik ten filtr zachytil.
Možná 100 x víc, možná taky 100 000 x, možná ještě o řády víckrát.
Tak k čemu ten filtr je? 1 miligram zachytí a 100 kg vyjde výfukem
Ty filtry jsou jen další buzerací, dalším nesmyslem, co má vybudit dojem,
že vlády zemí dělají něco pro ekologii. Ve skutečnosti na ní všechny
vlády světa kašlou a když se náhodou objeví někdo nevýznamný, kdo
opravdu chce něco pro ekologii dělat, tak ho pro změnu rozcupujou všichni
ostatní a bude za blázna. V reálu je to tak, že jen těch pár "bláznů"
má opravdový zájem něco změnit k lepšímu. Jen na diskuzích jak to ti
"blázni" schytávají, ani Chatujme není výjimkou. Taková Gréta je možná
podivná osoba, ale rozhodně není populistka a ze srdce ráda by ekologický
situaci pomohla. Ať je jaká je, u mě má tisíckrát větší cenu coby
člověk, než internetoví pisálci a kritici, co by ji nejradši
ukřižovali.
autistku gretu si hlavně vodí na provázku rodiče ....
vš skole kamarády neměla žádný, tak ji ti jeji ekologisti aspoň
využili
to dítě podle mne ani nevědělo, co dělá
ten problem je jinej, ono to odfiltruje podstatni cast pevnych castit a dokonce zachyti mozna nekolik set kg sazi....ALE pruser jsou nanocastice. Jeste donedavna jsme to neumeli poradne merit(nanocastice) ale jiz par let vime ze filtr je nezachyti a naopak znasobi jejich mnozstvi a to dvema spusoby....jednak ,,rozbije,, cast vetsich na nanocastice a jednak pokud tam neni nak ty vetsi castice nabaluji nanocastice na sebe ...coz se nedeje pokud tam je . Ve finale s filtrem produkuje motor asi 3X tolik nanocastic nez bez filtru...A pruser je ze prave nanocastice jsou pro zivej organizmus nejhorsi,vetsi castice zachyti sliznice nebo projdou telem relativne neskodne....ale nanocastice okamzite pronikaji do tela...a to nejen sliznicema ale dokonce i kuzi...dostavaj se do obehu tela a jsou tak male ze se dokonce vazou na DNA...dusledkem je pak rakovina nebo ruzne alergie
podobnej problem i s modernyma primovstrikovyma benzinaky....mnohem vice nanocastic nez strasi vicebodove vstrikovani
delej neco s tim syndromem,ty jsi na tom Trumpizmem hur nez ja s Menierem...navic ani jedno nejde evidentne lecit
Proc nam tu Galvak porad vnucuje electrician auto? Neni nad spalovaci motory, imho
nic nevnucuji,ja mam rad spalovaky...akorat ze bohuzel nemaji budoucnost
Tak snad nevnucuje. A faktem je, že spalováky, alespoň spalující fosilie, budoumuset skončit a nejen proto, že a až dojdou ty fosilie.
spalovaky jsou dnes nakolik komplikovany ze spis skonci z ekonomickych duvodu nez ze dojde ropa...a tim nemyslim spotrebu ale vyrobny naklady a servis ...
No, pokud jsou sloyité, zase jen z uvedených důvodů. když ty důvody zrušíme, vystačíme si se spalovákama levnýma,. akorát že to je jako se vším - ta složitost po pár měsících zevní i tak. je stále stejně drahé dělat různá vylepšení, když to není nic zásadního, mohou mnohdy cenu i snížit.
elektromobil je mnohem jednodussi nez nejjednodussi spalovak,navic ma mnohem min pohyblivych casti
dusledky na vyrobu jsou jasny,u elektromobilu mnohem vyssi podil robotizace a tim nizssi vyrobny naklady(roboti nemaj odbory ) dusledky na servis? U Tesly potrebujes menit gumy,sterace a jednou za 100K milí se doporucuje vymena chladici kapaliny....to je vse
Tesla nema ani jen povinny garancni prohlidky,i brzdy jsou vecny...kuli rekuperaci
troufam si rici ze sam mam auto patrne z nejvetsi spotrebou jakou kdo zde z fora ma A presto mi je jasny ze budoucnost ve spalovacim motoru neni
kdyz se svezes s Teslou pochopis dalsi aspekt...ta sila,kroutak a nizky tezisko nema konkurenci
Ja to vim, a ta tichost me nato prodalo Eletricke!
.Uz je to rok co jsme koupil Camry a nemuze si stezovat ale pristi asi bude
elektika!
model Y se stal nejprodavanejsim autem planety...a pristi rok bude jeste dalsi model za cca $25k
Mozny to je ale muj starej Dodge 200 000 mil ted zere jak krava. Skoro nic me zanej nedaval a tak ze ted mam truck s ktery moc nejezdim a platim pojisteni. Tahle V 6 zrala moc hned kdyz byla nova. Horsi spotreba nez jinem V8 motoru.
jj ale to je vlastnost,bohuzel se tyhle V6 vubec nepovedli...a mas recht V8 by zrala paradoxne min
Sem to u delera vymenil na skoro presne stejne . Skokojenost s motorem transmisi i diferakem ale to zamena ze jsem kupil asi vic jak 30 let stary design potreti zasebou!.
tak generace ,,magnum,, (predpokladam ze takovej motor mas) je z pocatku padesatych let...takze k tem 30ceti neco pridej ale kuprikladu ja 5.9l V8 byl skvelej motor
Moje zkusenost stim V 6 motrorem je 30 let ale asi to nebylo priliz novy vytvor anI tenkrat. Novej jen prome predtim jsem mel 225 slend 6. 2x posobe a otec v jeho Dodge Dart.
Galveston: "troufam si rici ze sam mam auto patrne z nejvetsi spotrebou jakou
kdo zde z fora ma"
Tak troufas si hodne a hlavne hodne a rad prehanis.. .
na pouhou rafinaci galonu benzinu je potreba 4.5kwh elektriny,po zapocteni nakladu na tezbu,dopravu ropy a naslednou dopravu benzinu jsme u energeticku nariocnosti kolem 8kwh na galon nez ho mate v nadrzi...na dva galony ujede bezny auto cca 100 km...na 16kwh ujede beznej elektromobil cca 100km...jeste ma nekdo pochybnosti o budoucnosti elektromobilu?
Pokud budeš chtít argumentovat číslama, dávej raději zdroj, kde to bude napsaný, ať víme, kde jsi nakupoval, protože odborníci to vidí aktuálně "trochu" jinak
A odkud myslís si že pochází tech 85 až 100 Kwh jednoho nabíjecího cyklu baterie elektromobilu?
elektriku vyrabime ruznyma spusoby,a i ta ,,nejspinavejsi,, turbina ma mnohem lepsi ucinnost nez spalovaci motor v aute.
ucinnost elektromotoru Tesly je kolem 98%,ucinnost spalovaciho motoru v realu kolem 20% . Ucinnost plynove turbiny je 60-65%
pohadky ktere ted googlic vygoogli o ucinnosti spalovaku 30-40% plati pouze v laboratorich (idealny a stabilny otacky) v realu je to opravdu 20% u auta. Nektere naftove genaratory se ale k 40% blizi...jenze to jsou zase stabilny a idealny otacky a zase vyrabime elektriku, dokonce i tak vyrobena elektrika(centralou) dokaze pohanet elektromobil nizssi spotrebou nez primo spalovaci motor
Nezapomeň vsak do svého výpočtu tez zahrnout energetickou účinnost vyroby elektriny.
V případě fosilií nejde o účinnost, ale jejich obecnou škodlivost,
jejich spalování, a vyčerpatelnost.
Kdyby se nejednalo o klima a ekologii, co by nám bránilo vyjezdit veškeré
fosilie? (na což stejně dojde)
a benzin neni fosilni? Ta ucinnost je zasadni ale dulezity je fakt ze ,,zelena,, energi v mixu vyrazne narusta a v neposlednym rade je zde otazka lokalnych emisii
Je to z fosilie, benzín, jistěže????
No já nevím, kam až může narůst ta stávající "zelená" energie
......
právě německo to vzalo hodně vážně a nějak jim to nesedlo. s nimi sežel
povezeme i my. možná později. na to přijde chvíle
Ucinost spalovaku ve clunu????? cha cha to nechci ani vedet! A valis vetsinoui na plno!
zejmena 2 takt,ja na podzim Wellcrafta prodal....tech 225hp s tim hejbalo slusne ale stezi udelal na galon 1 1/2 mile
navic parni a plynova turbina se cim dal tim casteji pouziva pouze na stabilizaci site. Zakladem by melo bejt jadro,vitr a solar.... v TX za rok 2023 vyrobili vetrniky 25% elektriky
no, závěrné elektrárny jsou plynové (závěrné, to jsou ty, které
vvyrovnávají a suplují nedostatky v síti).
Jádro určitě.
Ale vítr a slunce, alespoň zatím prostě mají uvedené problémy :
nefouká, kdy třeba (proto většinou u moře, kde fučí nejvíc) nebo ne
dost, nesvítí, kdy třeba nebo ne dost (světlo potřebuješ primárně v
noci, to ti FTV nezajistí.
čili ideální by byly přečerpávací elektrárny, které mj. fungují jako obří gravitační baterie. nebo ty tvárnicové gravitační baterie. prostě potřebujeme levné, spolehlivé baterie, kam dáš sluneční a větrní přebytky /které krom uvedneéíého i rozkolísavají siť) ze dne a vyčerpáš si je v noci. jenže na to jaksi nejsou prostředky. nejlepší by byla nějaká studená fůze nebo "vesmírná energie" .-)))
no ANO ale to jsme zase u elektromobilu...chces nabijet za 12kx kdyz nefouka a nesviti slunce? Nebo za 2kx kdyz fouka nebo je jasno? Vyber si Elektromobily to resi ale mnohem komplexneji...uz ted se zavadi system kterej imozni elektromobilum obchodovat na spotu....Kdyz bude elektrina levna tak se nabije...a kdyz bude draha proda ji do site...sam si jen nadstavis kolik ti ma zustat minimum ,,v nadrzi,, pondeli az stvrtek kdyz jezdis do prace dokazes pomerne presne urcit sve potreby a uplne v klidu obchodovat s pulkou kapacity baterie...ty sumy co takhle dokaze auto vydělat jso velice zajimavy!
čili dobíjení nevybitých baterií jen kvůli ceně zkrátí jejich životnost z cca 10 let na 6. jinak jasně, důležitý je počet cykl. ten ale taky poroste rychleji.
a navíc, když bude na spotu za draho, na výlet se nejede :-)))))
to už je takový "tlačení" .....
cyklus dnesnich baterii je cca 6000 (z nuly do 100%) nez klesnou na 80% novy kapacity,pokud nabijis z 10-90% je to jeste vic tak pocitej ...
6000 nabytí to teda není nic moc, vzhledem k tomu, že se kapacita tý
baterky snižuje a počítá se do 40% kapacity.
To vychází na těch 8-10 let, jak uvádějí zdroje.
je kaukulovano 100% nabyti, takze pokud vyuzivas 50% baterky nez nabiješ tak to bude 12000 cyklu nez kapacita klecne na 80% ! Pri realnem dojezdu Tesly kolem 450km se bavime o najezdu 2 700 000 km!!!!!
pokud pouzijes pulku kapacity na obchodovani na spotu tak zobchodujes 30kw x 6000. Coz je 180 000kwh. Prumer rozdilu na spotu v CR je kolem 10kc / kwh,auto to ,,nakupuje a prodava,, samo takze ten rozdil asi nevychyta ale na 8kc se dostane v pohode...a to jsme na 1 440 000kc za degradaci 10% baterie!!!! Tesla stoji kolem milionu...takze ti jeste zustane a auto mas zadarmo
:-))))
Princip je přijet, "natankovat plnou" a jezdit do dalšího tankování.
A ne z toho dělat brookerskou šaškárnu
snazim se ti jen vysvetlit ze Tesla neni Nissan Leaf a ze baterie je neco u ni co vazne resit nemusis
Je mi líto, ale musíš :-)))))))))))))))))))))))
Zrovna baterie je něco, co zatím nizvládl ideálně, Tesla sice zkouší
nový princip baterií, ale ty současný jsou jako každá jiná čínská
.-)))))
Aspoň 20 let, jako vydrží nádrž na benyín.
To jsou otázky, ty vole ....
Většina elektřiny, která pohání elektromobily v USA, pochází z fosilních paliv.
ano kolem 60% ale neustale to klesa,navic ta ucinnost fosilnych elektraren je uplne nekde jinde nez spalovaci motor auta + je zde 40% ,,ciste,, energie
aby jsme se rozumeli...osobne pokladam slovo ,,ekologie,, za velice sprosty slovo
dulezity je ze elektromobily muzeme nabijet z ,,odpadovy,, energie...coz je bez vijnimky energie ,,zelena,, stabilizace site je velkej problem ...a elektroauta ten problem resi
The common law principle of “castle doctrine” says that individuals have the right to use reasonable force, including deadly force, to protect themselves against an intruder in their home. This principle has been codified and expanded by state legislatures.
Religious freedom is a fundamental human right and the first among rights guaranteed by the United States Constitution. It is the right to think, express and act upon what you deeply believe, according to the dictates of conscience.
Trump se obořil na "raketového vědce" Bidena za to, že vynechal smuteční obřad zavražděného policisty a vyrazil na honosnou newyorskou sbírku
Trump má v průzkumu Fox News největší náskok před Bidenem v historii
Případ Jacka Smithe proti Trumpovi se rozpadá
Trump se odvolal proti rozhodnutí, které umožnilo Fani Willisové zůstat v kauze Georgia
Swing States :
Arizona: Trump 48, Biden 43
Georgia: Georgia: Trump 49, Biden 42
Michigan: Michigan: Trump 45, Biden 45
Nevada: Nevada: Trump 46, Biden 44
Severní Karolína: Severní Karolína: Trump 49, Biden 43
Pensylvánie: Trump 45, Biden 45
Wisconsin: Trump 45, Biden 46
Nechci zadne rucni razeni
S manualem jsem se naucil jezdit v MB 1000, pozdeji jsem mel nekolik manualu v
autech.
Automatika je v USA standart, na manual se priplaci.
Auto ma lepsi spotrebu
Auto ma rychlejsi rozjezd
Auto je levnejsi na udrzbu a vydrzi mnohem dele v provozu
Auto je pohodlnejsi a bezpecnejsi, hlavne v kopcovitych ulicich