Se svým prvním Favoritem jsem najel bez asi 2 000 km 200 000 km /asi za 5-6
let/ a za tu dobu jsme jednou měnili těsnění pod hlavou a dělaly se myslím
2 x brzdy. Snad výměna svíček. Ani jedna vážnější závada. Šlapal
naprosto parádně, bezporuchový auto. Šlapalo by dál, ALE...Jezdili jsme do
Prahy dělat a stalo se jednou, že jsem souhlasil si dát na svačině pivko.
Mno...zvrtlo se to, bylo další a další, i já si dal a rozhodli jsme se, že
pojedeme vlakem a stalo se. Další den jsme zůstali doma a jeli vlakem až
třetí den. Auto parkovalo na ulici na Praze 4, okrajová čtvrť. Zkrátka
když jsme dorazili na místo, z auta byl vrak: Dveře vypáčený, sedačky
rozřezaný a popálený od vajglů, vnitřek vůbec celkově zničenej.
Chyběly 2 kola, proražená střecha, atd, atd. Odpis. Jinak by sloužil v
pohodě dál.
Mezi prac. auty, která kupuju coby spíš jako takový "jednohubky", jsem měl
i Fabii, kterou jsem za 8 000,- s novou technickou koupil a měla v tu chvíli
naježděno 380 000km- Já na ní najezdil za 2 roky než prošla technická cca
50 000 km. Motorově celkem OK, ale odcházely spíš blbosti typu hadice
chladiče, podtlaková hadice, chladič, apod. Šla pryč.
Měl jsem Š1203. Koupil jsem ji tenkrát když měla najeto 140 000 km. Jezdil
jsem s ní asi 4 roky, ukradli mi ji v Praze pod Negreliho viaduktem, u
Florence, když měla najeto 190 000 km. Mezi Kolínem a Prahou v pohodě
120-125, motor si jen ševelil. Žrala teda 13 l, pravda.
Měl jsem Š110LS, což bylo moje 1. auto. Kolín-autobazar na Pražské- měla
najeto 90 000km. Měla najeto 190 000km, když jsem ji přenechal tchánovi,
protože jsem si kupoval toho 1. Favorita. On si použil motor do svýho auta,
protože se mu líbilo, jak krásně šlape to auto, ve 120 skoro nebyl slyšet
motor. Zimní startování za - 20 nádhera. Na druhý otočení klíčkem bez
sytiče!!! Ani 1 vážná závada za těch 100 000km, co jsem s ní najezdil.
Pamatuju na výměnu těsnění pod hlavou, výměna lanka od plynu co prasklo,
brzdy.
Švagr i manžel mojí neteře, oba samý problémy s Fordy, Citroeny, dodávky
Peugeot měli oba stejný a další zahraniční značky. Pořád něco!!!
Převodovky, s elektrikou pořád problémy, auta v servisu snad 3 x do roka.
Já neměl se Škodovkama tolik problémů za 40 let, co oni každej za 1
jedinej rok. To nepřeháním! Je to tak.
Můj soused má každou chvíli jiný auto a pořád slyším: Volvo pořád
závady, šlo na náhradní díly. Peugeot netopí, šel do hajzlu. Oba Fordy
jsem prodal, pořád nějaký závady. Atd, atd.
Jen troubové, co houno vědí, můžou nadávat na Škodovky. Samozřejmě
jiná věc je, že holt každej má jiný nároky na auta, každej ho potřebuje
na něco jinýho. Já se bavím pouze o neporuchovosti. A taky ještě něco:
Většina lidí za poruchy auta si může sama. Když jezdí jako idioti, nebo
prostě při běžný údržbě dělají něco špatně,nebo tu údržbu a
pečlivost přehánějí a pořád se v tom vrtají, idioti, samozřejmě, že
autu uškodí a poruchy jsou a budou! To je ale blbostí řidičů a majitelů
těch aut.