Az chce operovat s nejakymi daty, tak hlavne uvadej zdroj tech dat at je zrejme i to, co z toho skutecne vyplyva a ci takova data opravdu vychazi z reality, co se tyce i nejakych dostupnych statistik.
K tem castejsim nehodam pripoutanych prichazi predvesim proto, ze pripoutany clovek se citi za volantem bezpecneji a vice riskuje a pak prichazi casteji k tem nebezpecnym nehodam, kde uz cloveka nemusi dostatecne chranit ani ten pas.
Zalezi tedy i na tom jaka je to nehoda, co se rychlosti tyce i celkoveho prubehu a narazu. Za normalnich okolnosti je jiste bezpecnejsi, kdyz jsi pri nehode pripoutan, nebo v aute jenz ma nejake deformacni zony jsi ve vecsine pripadech lepe chranen, jak kdyz mas z neho vyletet a byt treba i tim samotnym autem nasledne zmrzacen ci zabit. Ne vzdy musis vyletet idealne do mekkeho mista, co bezpecne stlumi tvuj naraz a jeste te klidne muze primacknout i to auto samotne z ktereho vyletis.
Jiste by si nechtel aby ti z auta pri nehode vyletelo dite, ktere neni pripoutane a co je jeste horsi, aby ze zadne sedanky vyletelo smerem na tebe, takze by mohlo prijit k zreneni vas obou jen proto, ze nebylo pripoutano.
Pri vyssich rychlostech jiste jen tezko pri narazu auta bez pasu udrzis svoje telo bez toho, aby jsi neriskoval nebezpecny naraz, co te muze i vazne zranit.
Souhlasim tedy ale s tebou v tom, ze i tato vec by nemela byt zakonem vyzadovana a kazdy by se mel i v teto veci rozhodovat sam s tim, ze je informovan o moznych rizikach souvisejicich s pripoutanim i s tim nepripoutanim.