Pro výrobu baterií se používá lithium a kobalt.
Těžba lithia ničí přírodu:
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/tezba-lithia-nici-prirodu-elektromobily-baterie
Těžba kobaltu ničí v Africe zdraví dětí:60% El. energie v elektromobilech je z uhlí.
Elektro mobil začíná být ekologičtější co se týká CO2 až po 160000
najetých Km,
oproti automobilům s dieselovým motorem.
To pro běžného čecha znamená, že za 10let najede těch 160 000 km a pak si
koupí nové auto.
Elektromobil však vyměnit baterky za 8 let, což je další neekologická
zátěž při jejich výrobě.
Pokud by chtěli elektromobily jezdit na čistou energii, třeba z větrných
elektráren a EU by zakázala spalovací motory,
tak u nás je 6000000 osobních automobilů,
ty by za rok potřebovali energii z 10 000 větrných elektráren o výkonu 2
MW. (nehledě na to, že k takovému množství větrníků by bylo potřeba
jednu uhelnou elektrárnu připravenou najet na plný výkon, kdyby přestal
foukat vítr)
Počítáno, když každý elektromobil nabije 90x za rok 80kW.
A dvoumegawattová větrná elektrárna vyrobí 4 430 MWh za rok:
https://csve.cz/faq/kolik-energie-vyrobi-jedna-moderni-vetrna-elektrarna-/11