Využít bázeň mohl jen, když ta vyšší entita zasahovala, tedy když si jen Boha nevymýšlel.
Využít bázeň mohl jen, když ta vyšší entita zasahovala, tedy když si jen Boha nevymýšlel.
Bůh přikázal udělat to a to a pokud to neuděláte, tak vás ztrestá.
Pokud ho neposlechl, tak je odvedl do pouště bez vody a řekl, že je to
boží trest. Využíval k vyvolání strachu přírodní procesy jako, bouřky,
povodně a jiné přírodní katastrofy.
A jak víme, tak to nejsou boží tresty, ale normální procesy na Zemi - co
lidé v té době ale nevěděli.
Izraelci se pohybovali jako kočovný národ 40let po poušti, než došli do
Izraele nikdo je
nikam nemusel vodit.
nezáleží na tom, co to je za procesy, ale na tom, že to byl Boží trest.
Ty si Bibli vykládáš jako ateista, tedy blbě.
Bibli může vykládat jen ten kdo v Boha věří .
Ateista má proto zcela mylné chápaní a vysvětluje si věci úplně jinak,
než ve skutečnosti byli.
Ty jako ateista by si číst Bibli vůbec neměl, nemáš na to
schopnosti porozumět.
se pohybovali jako kočovný národ 40let po poušti, než došli do Izraele Sakra, to ušli každý den 50 metrů.
Ahá, neměli kompas, chodili v kruhu.
Mohli si to zařídit snadněj, zapokat si zad modlení se k teleti. olitovat
na kolenou a dobrý bůh by jim odpustil. Nebo ne? Neodpustil by?
Co myslíš, kde jsou uctívači telete teďka, pod zemí na poloostrově
Kola?
A co se stane s uctívači Ježíše v zaneřáděné troubě (v jedné osadě na Slovensku)? Taky musí chodit 40 roků dokolečka, do kola?
halelujá
„Bibli může vykládat jen ten kdo v Boha věří.“
No a správně vykládat Mein Kampf může jen ten, kdo věří Hitlerovi?
A správně vykládat ruskou invazi na Ukrajinu jen ten, kdo věří Putinovi?
Tvoje slova jsou příznakem vymytého mozku a vlastně znamenají jen to, že Bibli může správně vykládat jen ten, kdo byl poučen o tom, jak ji správně vykládat, těmi, kdo o sobě prohlašují, že ji umějí správně vykládat, a kteří ji zároveň vykládají stejně jako ti, kdo ji učili vykládat tebe…
Jonatán to spíš myslel tak, že jenom ten, kdo víru v Boha ze zkušenosti zná, ten taky víře rozumí a dokáže tak porozumět souvislostem v náboženské knize, což je kniha o praktikované víře.
Problém je, že nikdy nikdo nebude mít jistotu, že zná víru v Boha, že rozumí souvislostem ap. .-)))))))))))))
To neuchechtáš, součte .-))))
Vaříte z vody :-))))))
Vy i v to jen věříte, že znáte víru v Boha a rozumíte souvislostem
.-))))))))))))))))))
Ty blbosti jsou naprosto logický :-)))))
Nechat člověka vysvětlovat bibli, no koho normálního věřícího tohle
může napadnout? .-)))))))))))))))))))))
Tak to tu bibli mohl napsat i nějakej blbec, když si ji stejně věřící může vysvětlovat/vykládat po svém .-)))))))))))))))))
to je jako si vykládat po svém jízdní řád
Já to nemohu vědět, to je pravda.
Stejně ajko to NEŮŽEŠ VĚDĚT TY, jak co yslel Bůh, kdyby ten rodokaps
skutečně inspiroval doslova
No a někteří, nechci nikoho jmenovat, jsou převědčeni, že bibli může pochopit jen člověk se dvěma doktoráty theologie a to až po celoživotním studiu bible a nevím kolika theologických traktátů a vědeckých prací těsně před svou smrtí.
já vím že Bibli nemůže pochopit jedině ateista, všichni ostatní mají aspoň naději.
Tak ty nemáš žádnou - každodenní myšlení na malého pindíka evokuje
myšlenku k tvé osobě, že nejsi vypořádaný se svoji orientací a asi by
jsi rád změnil toho svého malého pindíka operací na pindulu a mohls dělat
děvku se vším všudy.
Takže antiteista a muslim ji v klidu pochopí :-))))
Jiank vůbec nejde o pochopení, to si kdyžtak necháme vyvsětlit vámi, jde o pravdivost té brožurky :-))))))))))
Bibli mohou vysvětlit jen věřící.
problém je s malinkou skupinkou ateistů, těm se Bible vysvětlit nedá.
i kdyby ji studovali upřímně stejně dojdou k nesmyslným závěrům.
Ty si
myslíš, že na Zemi je jedinej člověk, kterej rozumí těm zmateným textům bible???
A nejde jen o stařenky a dědky, ale i o klérus. Visitor to napsal správně,
jako zaznělo za papežství Vojtyly, nebo Ratzingera i z Vatikánu - "bible je
symbol křesťanství (a židovství), obsah je nedůležitý".
A dodám : obsah je matoucí, jak je patrno na tvých reakcích a reakcích
jiných spoludiskutníků/ček citující biblické cintáty.
Jediná praktická funkce bible je podložka nahražující instabilitu
křivých nohou náboženské ideologie, na děravé půdě náboženství.
Tekuté písky, znáš to? Napovím - je to místo, do kterého se zaboříš a
které vlastními silami neopustíš. Čím víc sebou vrtíš, tím rychlej se
propadáš.
To, že křesťanská ideologie stojí na skále, na Petrovi, je zase jen jedno
ze zbožných přání křesťanských ideologů.
ale máš svým způsobem pravdu
hlavní úkol křesťana je, aby se bibli naučil nazpaměť
a to neumí ani mniši, co jsou padesát let zalezlí v klášteře
je to bída
hlavní úkol křesťana je, aby se bibli naučil nazpaměť
a to proč ? a proč to je hlavní úkol křestana ? a já měl takovou naivní představu že křestané vždycky tvrdili že je jejich nejdůležitějším úkolem ...pomáhat bližnímu
mám tam překlep
rozumím těm zmateným věcem v bibli
vysvětlit z bible co potřebuješ
To je fajn, že se nebereš vážně. Je to první rozumná věc, co jsi napsal.
Ateista může číst Bibli jako pohádkovou knížku. Bůh existuje stejně jako vodník, čert.
V bibli jsou také opravdové pohádky.
Pobožní biblofilové musí věřit, že pohádka O potopě je pravdou
pravdoucí a tvrdit, že skalní formace na Araratu je petrifikovaná noemova
archa. Tako pohádka byla potopa také v rúzných obměnách zfilmována a
pobožní v kině plakali dojetím, že vidí konečný důkaz pravdivosti
biblického textu.
Škoda, že se ještě nenašel kaskadér, který by sehrál Jonáše sežraného velrybou. To by byl požitek z intériových záběrů v břuhu velryby.
toto jsem ateistům vysvětloval před rokem nemohu za to že si to nepamatují
V každém případě je správné označit pohádku pohádkou a ne lživě označit pohádku dávným reálným příběhem. Takové kváky typu "bůh poslal Noemovi na pomoc při stavbě archy armádu andělů, loďařů, dřevorubců, tesařů, konstruktérů, honáků dobytka", nelze brát vážně. To nezmiňuji sehnání píce a pití aspoň na dva, tři roky pro to obrovské zoo, Jen na úklid hnoje z těch stání a klecí by Noe potřeboval stovky, ne-li tisíce zaměstnanců.
To se můžeš jonatáne biblicky uinterpretovat, přesto bude výsledek interpretací bible směšný a pohádkový. Chtěl-li bys použít logiku, tak si polož otázku, proč by ten tvůj všemocný bůh používal zatopení Zeměkoule na likvidaci všeho živého až na několik málo jedinců, když by stačilo jen je nechat pojít chorobou, či hladem. Bůh si mohl zkonstruovat sarančata v biliardových hejnech a nechat je sežrat vše zelené. Býložravci by pošli hladem, následovali by je masožravci, pak mrchožrouti. Ani komáři by neměli co pít, včeličky by nenašly ani jeden kvítek.
Pohádka o šípkové Růžence, která se píchla do prstu o vřeteno a život na zámku se zastavil na sto roků, zní pravděpodobněj, než ta tvá oblíbená pohádka o potopě a noemově arše.
Správné je především jako pohádku označit pohádku a ne mýtus nebo dílo jiného literárního žánru. Pohádka je nějak charakterizována, což jsem tu uváděl. Je opravdu velice neinteligentní označovat za pohádku všechno, co "nelze brát vážně".
Ne, stačilo, aby ovečky věřily, že zasahuje. Při tehdejších znalostech přírodních jevů to nebyl problém.
Každá rodina, každá vesnice ... má a měla svého vůdce, šamana,
náčelníka, starčinu, nebo radu starších, který/kteří ve sporných
případech rozhodoval-li. Muselo se tak činit, jinak by se společnost
rozpadla.
Žádná slepá pobožná bázeň, ale prostý logický rozsudek a nařízení
trestu za poklesek, nebo za zločin. Většinou to byla prostá exkomunikace,
buď na určenou dobu, třeba na jeden rok a nebo navždy. Exkomunikovaný musel
opustit za trest komunitu a už se neukázat.
Jak prosté, jak účinné. A to bez židovskéhoi desatera, ve kterém jsou
nesmyslné imperativy typu "já jsem tvůj bůh !!!", "budeš mít jen mě a
nikoho jiného !!!".
asi se
autor biblického desatera považoval za boha, jako Kája May za Oldu
Šetrhanda.
A někteří čtenáři tomu věří a berou to vážně.
Problém je v tom, že ta "vyšší entita " nikdy nezasahovala.
Proto také musel Mojžíš odpůrce víry v Boha nechat pobít. Jedině tak v
nich vyvolal onu bázeň.
Povraždit nevěřící - to je myšlení na úrovni radikálů z tzv.
islámského státu.