Ano ratko, spása není dílem člověka, takže není možné, aby to člověk udělal sám křtem nebo kněz při tom nějakém mazání.
Musí se to ratko opravdu reálně stát, ne mít jen obřad.
Ano ratko, spása není dílem člověka, takže není možné, aby to člověk udělal sám křtem nebo kněz při tom nějakém mazání.
Musí se to ratko opravdu reálně stát, ne mít jen obřad.
Souhlas, ten obřad je služba která napomáhá tomu kdo usiluje. Pokud neusiluje, je zbytečná. Ale třeba jednou usilovat bude i díky bohoslužbě (nejen)
Tedy my kteří usilujeme věříme, že se to děje i (nejen) skrze obřad. Pokud obřad není, nic se neděje :-) Tedy je třeba to chápat jako vnější znamení.
Připomíná mi to trochu svatbu a svatební slib. Svatba ani slib nemůžou zažehnout lásku nebo ji vyvolat, jsou vnějším znamením lásky a tuto lásku zpečetí, dávají ji formu. A pomáhají ji zrát jakoby v "chráněném prostředí" posvátna. Ale jen za podmínky že o to oba usilují.
Jistě mohou zrát a láska může růst i bez slibu a na hromádce. Ale je to těžší.
ratko, nejde to srovnávat se svatbou, natož o soužití na hromádce.
To je duševní oblast, kde se rozhodujeme my.
Naplnění Duchem a nové narození je Boží nadpřirozený zásah, když přijmeme Krista..
Je to něco, co se reálně stane, nejen, že si to myslíme skrze vyučování a obřady.
Souhlas, přesně tak. A nevidím žádný důvod se domnívat že v tvém případě se to děje více než jinde. Tím nechci říct že to není možné, jen že né více a ni méně než u jiných věřících.
Byl t jen příměr... poukaz na obsah a formu. Jinak samozřejmě souhlasím že naplnění Duchem je Dar Milosti.