Zdaleka to nejsou problémy Brna, ale mnoha dalších měst a tím zásadním problémem je centralizace státní správy až do detailů, které jinde patří obcím. Ostatně je o tom několik zpráv NKÚ, když tak rád hledáš důkazy. Například Praha si nakoupí nové vagony metra za dvojnásobek celého rozpočtu Karlovarského kraje, to budou ve Varech jistě rádi.
Proč nemají Budějovice a Plzeň dodnes svoje letiště například, proč není železniční tunel do Jeseníku a dál do Polska a nákladní vlaky tam dodnes musí přes Polsko? Proč Olomouc nemá dodnes propojenou dálnici D 35 s D1, když jde jen o několik jednotek kilometrů? A tak dále.
Například Brno si může klidně dělat refrenda a prezentace nového nádraží jak je libo, ale stejně ho nakonec postaví ministerstvo dopravy v Praze až bude chtít a tam kde bude chtít a jiné ministerstvo financí mu na to dá peníze. Dráha je státní, státní byla i za císaře páína a státní by měla zůstat.
Proto odpal, že si za něco může Brno samotné je podpásovka, proč totéž miinisterstvo staví v Praze hned dvě opuletní železniční stanice a nereguje ani na nabídku, že se projektu v Brně ve vlastním zájmu zúčastní i Rakousko a Německo? No protože si za to Brňáci můžou sami, mají nádraží staré 165 let, tak co s nimi, že.