Auta z roku 2019 s nejhorší ochranou proti korozi
a paškál si nejdříve vezmeme ty nejhorší z nejhorších, tedy Nissan
Qashqai, Citroën C4 Cactus a Hondu Jazz. U francouzského vozu Švédové
zjistili, že galvanizace karoserie má nevalnou úroveň. Mnohé svárné body
nejsou chráněny, přestože k nim voda v důsledku špatného utěsnění
kapoty, dveří i víka zavazadelníku proniká.
V případě Japonců jsou zásadním problémem boční prahy, ostatně v
tomto případě se stačí zeptat, nač dojíždějí majitelé starších
Mazd. U novějších vozů s touto oblastí značka již takové potíže nemá,
na rozdíl od Nissanu, který u modelu Qashqai nechrání boční prahy dokonce
vůbec. Korozi napospas jsou ponechány také podélné i příčné vzpěry, ve
spodní části čelního sloupku pak lze očekávat mnohé „lapače
nečistot“.
U Hondy Jazz je seznam problémů podobný, také v tomto případě lze
zmínit boční prahy s nedostačující anti-korozní ochranou či špatně
utěsněné rohy dveří, kapotu motoru a víko zavazadelníku. Japonské mini
si tak stejně jako Cactus a Qashqai vysloužilo nejhorší hodnocení. Sice
dvouhvězdičkové, ale s nejmenším počtem získaných bodů.