Rozcestník >> Věda a technika >> Náš domov - planeta Země

Informace

Název: Náš domov - planeta Země
Kategorie: Věda a technika
Založil: -
Správci:
Založeno: 13.03.2021 09:25
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 23670x
Příspěvků:
232

Toto téma sledují (0):


Předmět diskuze: Náš domov - planeta Země - Budoucnost lidstva, životní prostředí, populační exploze, přínos technického rozvoje a digitálních technologií, alternativní zdroje energie, využití kosmického prostoru, duševní zdraví a hledání smyslu lidské existence jako součásti přírody, planety a celého vesmíru. Prosím bez nadávek, urážek a napadání. Je to diskuse a pravdu může mít svým způsobem každý a také nemusí:-) Určitě to tady nevyřešíme a jde jen o osobní názory a společnou debatu, která není nikterak pro nikoho závazná, natož by se měla nebo chtěla někoho nebo něčeho jakkoliv dotknout či způsobit jakoukoliv újmu.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #123

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE:
17.10.21 08:35:42 | #123
Reakce na příspěvek #122

Tomu ještě rozumím a souhlasím. Jen nerozumím obměně vozového parku za elektromobily. Nemyslím si, že je rozumné mít jen jeden druh pohonu a pak netuším, kde se tolik energie vezme, pokud třeba Německo uzavírá elektrárny a my vlastně také.
Pak ceny za el. energii vyletí extrémně vysoko s tím jak se začnou takové vozy chrlit.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
17.10.21 10:56:59 | #129 (1)

To máš pravdu.

Eletrické energie z větrných elekráren na pobřeží Atlantiku je sice dost a když není odběr, tak se zastavují, což snižuje jejich efektivitu. Řešením je transport el. energie na větší vzdálenost, což lze realizovat jen napětím proudu v hodnotách nad 1 milion voltů (Číňani stavějí trasu o napětí 1,5 milionu voltů). Proti stavbě takové vysoce energetické sítě jsou ale evropští občané, kteří se bojí ztráty kvality krajiny a životního prostředí.
Takže babo raď.

Jde tedy jak o transport el. energie, tak o její akumulaci v dobách přebytku.
Ta možnost akumulace v podobě vodíku by byla jednou z možných cest, vodík se dá použít jako palivo ve spalovacích motorech a také se dá transportovat plynovým potrubím.


 #123 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.10.21 11:09:29 | #131 (2)

Rozumím, největším problémem je ta akumulace v době přebytku. S tím vodíkem, není to nebezpečné?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.10.21 11:45:40 | #139 (3)

Každá koncentrace energie je nebezpečná.

Vodík je nadto potvora, protože je v plynné podobě ze zatraceně mrňavých molekul, které vyžadují při rozvodech speciální těsnění přírub a ventilů. V porovnání je molekula metanu - CH4 obrovská.


 #131 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.10.21 17:32:23 | #146 (4)

Budeme čekat, až to bouchne.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.10.21 17:37:52 | #150 (5)

Jeden z Murphyho zákonů praví : co se může pokazit, tak se také někdy pokazí .


 #146 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.10.21 17:39:30 | #152 (6)

LZ 129 Hindenburg