Má cenu to neustále řešit? Nemá. Když se to neustále předkládá, je to malicherné.
Až mi to napíše někdo třetí že mám dát pokoj, tak musím si asi
najít na to jinou strategii, ale v diskuzích jako když platí jiná pravidla,
možná to přehlížet, ale jak taková diskuze bude vypadat s takovými
povely, v případě že by je za mnou někdo trousil, vzdálit se, tedy že
nechat se tím zastrašit?
To asi že ne, od toho diskuze jsou aby se diskutovalo, slepice na dvorku se
klovou, to jo, nechat se uklovat ?
Je mi to dilema.
Visitor77 ten si to vyřešil po svém, všude si mne zablokoval a je
vymalováno a to opravdu píšu nějaké závadné věci ?
By sem řekla že ne.
Já si myslím, že se vás vše moc dotýká. Nikdo neříká, že
nemůžete diskutovat. Blokovat vás za to nebudu, pokud to bude v mezích
slušnosti.
Prostě to tak neprožívejte.
Co se děje jinde jsem poznal na vlastní kůži, ego je bohužel špatným
rádcem, když se to přežene, často takový člověk zapomíná na to, kým
je. Vidí se lépe, přede všemi a slunce svítí v jeho mysli jen na jediný
palouček, nad kterým je pánem.
Většinou jim vadí že nepíšu to co jim nakukali někde v církvích ale připomínám co je a nebo není v Bibli.
Určitě i na tom bude kus pravdy. Přesto jakékoliv slovo si může
kdokoliv vyložit po svém a pak tu vznikají omyly, pro které se věřící
dokážou nejen hádat. Mně to připadá malicherné a hrozně hloupé.
Slovíčkaření nevystihuje podstatu božství. Možná se to dobře
poslouchá, ale není to přínosem.
Na jedné straně slyším, cítíme jej celým svým srdcem a na straně druhé
je tam hádka o jediné slovo, sousloví, větu, podstatu.
Tak nemuseli by být. Záleží na tom, jak se k tomu postaví bůh. Dovedete si představit, že by si vybral z té celé skupiny víru (náboženství), která ho skutečně zastupuje? Šlo by to vůbec? Existuje na světě skutečné slovo boží bez příkras, nedotčené lidským konáním?
Kdyby jenom lidským konáním ale Bohové sestoupili a zmátli lidskou řeč
tak aby si lidi nerozuměli :-)
Genezis 11
7 Nuže, sestoupíme a zmateme jim tam řeč, aby si navzájem
nerozuměli.“
Dává to smysl, zmást lidskou řeč, pro to, že stavěli Babylonskou věž? Záhadolog Sitchin si myslel, že to byl kosmodrom.
No ano, nejzákladnější slovo které se pravidelně vypouští je zájméno "svého", v Bibli je vždy napsáno "Boha svého" a to je první co se vynechá, to zájmeno "svého", ale bez něho je ten Bůh někde v luftě, kdo vi kde a už se fantazíruje a ulítává se na představách o Bohu, při tom to zájmeno je vlastnické, určující.
Jojo , to bude asi ten "monoteizmus" :-)
Že má každej Boha svého v sobě a od toho je i přikázání a nebudete se
klanět cizím Bohům..
Možná, že by to lépe naplňovalo lidskou podstatu ve smyslu, každý má v sobě boha, jen mu musí dát příležitost konat.
Tak na to nepotřebujete náboženské vedení. Každý z nás má svou cestu. A s Mnichalem zde rozebíráme lpění a jeho vliv na karmickou podstatu bytí s výhledem do budoucna
Zase je třeba vidět za nimi vliv doby. Přesto jsou některá etická, odpovídající našim vzorům chování.
Vaše rozhodnutí vždy bude z něčeho vycházet. Podobat se něčemu neznamená být tím ve skutečnosti. Divoká kachna bude překrásnou labutí jak pro nevědomého tak pro všeobjímajícího, přesto jí každý uvidí po svém.
Mt 17,20 [21] „Kvůli své malověrnosti,“ odpověděl jim. „Amen,
říkám vám, budete-li mít víru jako zrnko hořčice, řeknete téhle hoře:
‚Přejdi odsud tam,‘ a ona přejde a nic pro vás nebude nemožné.“
L 17,6 „Kdybyste měli víru jako hořčičné zrnko,“ odpověděl Pán,
„řekli byste této moruši: ‚Vykořeň se a přesaď se do moře!‘ a
poslechla by vás.
Tam šlo uzdravení malého hocha. Šlo o nedostatek víry v učednících.
nestačí mít plné knihy, nebo plné hlavy, člověk musí rozumět a vědomě
přijímat, aby mohl pohnout horou.
Matouš 5,19Kdo by tedy zrušil jediné z těchto nejmenších přikázání a
tak učil lidi, bude v království nebeském vyhlášen za nejmenšího; kdo by
je však zachovával a učil, ten bude v království nebeském vyhlášen
velkým.
I to je ve své podstatě odpovědí. Pro někoho zbytečnost pro jiného
podstata. Jen je třeba pochopit.
Matouš 5/18Amen, pravím vám: Dokud nepomine nebe a země, nepomine jediné písmenko ani jediná čárka ze Zákona,
A ne že něco vypustit, třebas to zájmeno "svého".
To je myšleno jinak. Nejde o pravopis, ale o význam a pochopení Kristova
učení, které míří k podstatě. K dávným kořenům judaismu.
Je to podobné jako s Janem Husem u nás.
Představte si třeba jak se kupčilo s obětinami u jeruzalémského chrámu.
Pro nejbohatší tam byl beránek, pro nejchudší vrána nebo holub, ale
všechno pěkně za peníze.
No a co to je ty dávné dávné kořeny judaismu?
To by sem ráda o tom diskutovala že co.
To je návrat k Bohu. K Tóře. Očištění od nánosů.
Přes které se snaží naučit žáky novému pohledu na život, kde každý z
nich je tvůrcem vlastní cesty. Podobně, jako je to v klasickém Buddhismu.
Když má někdo v sobě zažité od malička, spojení s vírou, přes
synagogy, rabíny a pod. Těžko se mění a těžko chápe něco nového,
oproštěného od lpění. Proto je Ježíš přijímán jako 12 letý v
chrámu. V době římské nadvlády docházelo ke ztrátě národní identity.
Neměli to lehké a čekali na spasitele. Určitě ve své době nebyl jediným,
přesto dokázal zaujmout.
Často při rozmluvě s jeho žáky cítím, jeho nervozitu, kdy už neví, jak
by jim to vysvětlil. Musí jim předkládat příběhy, aby pochopili a přesto
nepochopil ani jeden z nich. Proč? Ta víra v nich byla zakořeněna moc a tak
si udělali jen jakousi nadstavbu svých představ. Bez toho, aby revidovali
základnu. Je to můj názor a nikomu ho nenutím.
Ježíš když říká Ja jsem ta cesta, pravda i život a máme jej následovat tak to i mi můžeme říkat : Ja jsem ta cesta, pravda i život, co by jsme byli a nebo měli být jiného, když v domě jeho Otce příbytkové mnohé jsou..
Jan 8
Jestliže vy zůstanete v řeči mé, právě učedlníci moji budete.
32 A poznáte pravdu, a pravda vás vysvobodí.
He spojila jsem dva verše:
Jestliže zůstanete v řeči mé: "Já jsem ta cesta, pravda a život", moji
učedníci-ce budete a poznáte pravdu a pravda vás vysvobodí..
To je myšleno tak, že máme mít oči otevřené a přijímat ušima nejen slova, ale i význam.
Bohužel, to se podle mého názor nestalo, oni jeho slova nepochopili a předali to nepochopení dál.
Ježíš ukazoval jen svou cestu. Nic jiného a kdo tam hledá ještě
další významy a přehazuje slova, je na tom stejně, jako jeho učedníci,
nic nepochopil. Takoví lidé se snaží vytvořit si nějakou konstrukci,
která by podepřela jejich mysl, tam, kde už jí chybí představivost a nebo
kde je úzce spjata s něčím pro ně nepřekonatelným a pevně daným.
Můj názor.
To se vzájemně nevylučuje. Všichni si neseme své radosti, hříchy,
lásky a trápení. Je to něco co nás přikovává k fyzickému bytí. na čem
různým způsobem lpíme.
Podle Lukáše Ježíš cestou na Golgotu říká davu: Nade mnou neplačte!
Plačte nad sebou a nad svými dětmi.
To je jako rozjímat nad trusem. Výsledek bude vždy stejný.
Zkuste si sama pojmenovat vaší nespokojenost, v sobě.