"Nerespektujete jiný názor‼️" ozývá se pravidelně z mnoha diskusí,
jak kdyby jinost názoru byla nějaká hodnota.
Názory ale člověk nehodnotí podle toho, zda jsou jiné, ale podle toho,
jaký mají obsah. Mohou být názory fundované, moudré, vtipné... a názory
zcela nepodložené, hloupé, trapné...
Obsah pak určí, zda je názor hoden pozornosti a respektu. A pak také to, zda
jde vůbec o názor.
🔸"Koprovka je chutná" je názor, jenž je možno respektovat a koprovku
dotyčnému uvařit.
🔸"Koprovka není chutná" je též názor a je zcela na místě jej
respektovat a nevnucovat dotyčenému jídlo, které nemá rád.
🔸"Do koprovky patří kopr" je fakt, není to názor a i když nemám rád
kopr, nemohu tvrdit, že do koprovky kopr nepatří.
🔸"Do koprovky nepatří kopr" je lež, není to názor a není to ani fakt a
pokud by to ohrožovalo gastronomii, mohlo by jít o desinformaci.
🔸"Koprovka je levicová a kdo ji jí je neomarxista" je lež, není to
názor, ale demagogie a ideologie.
🔸"Koprovka podporuje růst vlasů" je lež, není to názor a jde o
desinformaci. Taková informace by měla být označena jako lživá.
🔸"Koprovka je jedovatá" je lež, není to názor a jde o desinformaci,
která může uškodit restauracím vařícím koprovku. Taková informace by
měla být označena jako lživá, a pokud by byla šířena opakovaně, je na
místě šíření takové zprávy omezit
🔸"Koprovka je jedovatá a kuchaři nás ohrožují na životě, protože nám
to tají!" je lež, není to názor a jde o desinformaci, která může vážně
ohrožovat kuchaře i restaurace, protože by na ně mohl někdo zaútočit.
Taková informace by měla být označena jako lživá, při větším
šíření měla mazána a podniknuty kroky proti těm, kdo ji šíří.
Názor z toho všeho ovšem byly pouze dva první případy.
Předmět diskuze:
“Ateismus je pochopení, že neexistuje žádný věrohodný vědecký ani faktický důkaz existence boha, bohů nebo jiných nadpřirozených jevů a bytostí.”
Ateismus je racionální a pragmatický a humanistický postoj k světu. Racionální v tom, že usiluje o poznání pravdy ( tím odmítá teorie o existenci neprokázaných nadpřirozených bytostí a jevů). Pragmatický, protože za prioritní považuje to, co je užitečné a prospěšné (náboženství to není, už proto, že lidi rozděluje - viz vztahy mezi židovskou vírou, islámem a křesťany). Humanistický proto, že na první místo staví člověka, skutečnou bytost, nedokonalého, ale vyvíjejícího se tvora, jakým jsme my všichni (ne tedy nějakého vymyšleného stvořitele mimo čas a prostor, kterého ani nelze dokázat).
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení