Na to, že je to víra, by se nemělo zapomínat a nekecat do řemesla vědě.
Na to, že je to víra, by se nemělo zapomínat a nekecat do řemesla vědě.
problém je v tom, že sa veda vyjadruje aj k teologickej otázke stvorenia (Genesis 1) alebo vice versa - stvorenie vs vývoj/evoluce a vice versa...- a tak dochádza k hektickému stretu názorov, vidíme to aj tu, a všade na rôznych fórach...a tak táto téma zrejme bude do skončenia existenciu ľudstva....
Při takovém střetu má víra ustoupit, poněvadž coby přesvědčení nestojí na pevných nohou. Víra už by se měla z historie poučit, že věda má možnosti a sílu víru v takovém případě porazit a kdykoli je připravena to udělat.
v tejto otázke veda vieru neporazí, lebo nie je čo vzájomne poraziť,
každá pristupuje k veci z iného uhla, zaujíma sa o principiálne o
iné...viera je viera, a veda je veda, každá má svoj vlastný spôsob
prístupu k riešeniu - ale môžu sa doplňovať....
...viera nič nedokazuje, lebo je viera, veda tu nepochodí, lebo len
teoretizuje a hypotetizuje (tu nič experimentálne neskúma, resp. nejaký
experimentálne výsledky nič nepotvrdzujú, len vedú k teóriám a
hypotézam), a tak vo vede vzniká mnoho i závažných (dočasných) právd i
omylov.. viera nerieši dôkaz Boha, lebo len verí, veda nerieši dôkaz Boha,
lebo nemá metódy pre experimentálny dôkaz - ani dôkazy pre evoluci....
V jaké otázce? V přírodovědných otázkách má věda autoritu. Věda jediná je schopná se k nim fundovaně vyjádřit. Do těchto otázek spadá popis a vysvětlení vzniku a fungování světa okolo nás.
Pokud se víra chápe tak, jak píšeš, pak se ale taky nemíchá do práce vědě. Nekecá jí do řemesla. Jakmile tak činí, věda víru zcela pochopitelně převálcuje.
„problém je v tom, že sa veda vyjadruje aj k teologickej otázke stvorenia…“
Problém je spíš v tom, že otázky, které byly kdysi teologické, protože se zdálo nepředstavitelné, že by na ně věda mohla dosáhnout, ale ona na ně dnes dosahuje, bigotní věřící stále považují za teologické.