O Budhovi né,ale Buddhovi sháním
O Budhovi bych knihu nečetl, protože je to bezvýznamný kec o
probuzení-osvícení asi radioaktivním zářičem? nebo svíčkou? Probuzení
z čeho z kocoviny?
Nic neříkajíci bláboly o tom, že se zbavíš nějakým kouzlem utrpení.
Nikdo se nikdy tohoto nezbavil. Takže je to celé lež a blábol.
Myslím že toto bych nechal na jiných co chtějí číst a co né.To že to není tvůj šálek kávy vím,ale nechovej se ke mně jako misionář co nutí víru v Boha Indiány v Americe. Děkuji víme jak to vše dopadlo.
No vidíš, jak umíš zapnout kritické myšlení! Udělej to i u Bible a jejích derivátů, otevřou se ti nové obzory!
Osvícení se přirovnává k probuzení, protože při něm dochází k procitnutí z neuvědomělosti, k "otevření očí", neboli k vyššímu - či lépe - plnému stavu bdělosti vědomí. Jedná se tedy o kvalitativní změnu vědomí, která není žádným kouzlem, ale prostou přirozenou dispozicí lidské mysli. Křesťana by nemělo překvapovat, že se k popisu psychických jevů používají analogie, poněvadž NZ je toho plný (copak je to třeba příchod či vylití Ducha svatého?). A nemělo by být žádným překvapením, že se tradičně k vyjádření kognitivního psychického dění používají analogie z oboru optiky, poněvadž člověk zde jednoduše vyjadřuje to, co prožívá / jak daný jev prožívá, např.:
"Nevidím v tom rozdíl. Pořád mi to není jasné. Osvětli mi to prosím. Tak teď jsi mi to ještě víc zamlžil. Aha, už se mi rozsvítilo! Ale pořád tam mám nějaké nejasnosti / temná místa."
Už jsem tu v minulosti poukazoval na to, že křesťanská ikonografie k vyjádření svatosti rovněž používá "zlatavé" světlo kolem hlavy.
Jako o bezvýznamném kecu, lži a blábolu hovoří i ateisté o tvrzení ohledně existence Boha. Je poněkud paradoxní, že Boží existenci obhajuješ osobní zkušeností, ale přitom budhistickou osobní zkušenost šmahem odmítáš. Přitom tendence k vytváření neinformovaných až apriorních soudů a k tvrdohlavému lpění na svých "názorech", je tou hlavní kvalitou, která odlišuje tmáře od osvícence.
Osvícení ... vnáší světlo do temnot, pochopitelně i alegoricky do temnot nevědomé mysli. Jde o uvolnění, probuzení a osvobození intelektu z temnot náboženských dogmat.
Mysl nesestává jenom z intelektu. To by bylo hodně omezené osvícení. Kromě toho náboženská dogmata nejsou temná, ale naopak z temnoty nabízí únik. Temná je zaujatost, tvrdohlavost a neadaptabilita.
Mysl nesestává jenom z intelektu - to jsem také netvrdil.
Temná je zaujatost, tvrdohlavost a neadaptabilita. - krásně jsi charakterizoval vlastnosti náboženkého dogma.
Potom takové osvícení nevnáší světlo do temnot nevědomé mysli, když se má týkat jenom intelektu.
To byli vlastnosti, kterými se může vyznačovat jenom živá bytost.
To byli vlastnosti, kterými se může vyznačovat jenom živá bytost.
absolutní souhlas, až na to "i".