Copak dělá ten střípek boha v putinovi, co dělá a dělal dělal ve
vrazích a v sadistech. Aktuálně v tom debilovi, který zabíjel v Praze?
Slušný člověk takový střípek nepotřebuje, aby zůstal slušným.
Copak dělá ten střípek boha v putinovi, co dělá a dělal dělal ve
vrazích a v sadistech. Aktuálně v tom debilovi, který zabíjel v Praze?
Slušný člověk takový střípek nepotřebuje, aby zůstal slušným.
spíš ty kroky by si měla odstoupit od zlého a neobviňovat Ondi, že je zlý.
Podívej se kroky.
Lidé jsou dobří i zlí zároveň. Lidé jsou prostě jenom lidé. Lidé jsou
schopni konat dobro i konat zlo, ale vždy jde o tu míru "zla" a "dobra"
nějakého činu.
Příkladem nám může být i vražda. Pro koho je to dobro a pro koho zlo,
když jeden voják zabije druhého vojáka? Připouštím, to je extrémní
případ, ale když zabiju komára tak konám dobro teplokrevným živočichům
a zároveň konám zlo živočichům jimž jsou komáři potravou. Když lékař
vykoná dobro tím, že předepíše pacientu antibiotika, tak vykoná zlo na
bakteriích, které vyhubí.
Ani dobro a ani zlo nedefinují absolutně a pro všechny živočichy a pro
všechny situace jedno a to samé
Takže, lidé mají konat dobro a ne zlo ? Jasně, že mají konat dobro a ne
zlo.
A proto mají cimilizace justici, která posoudí míru zla a dobra daného
činu. Justice vykonává spravedlnost, tedy teoreticky, páč soudci jsou také
jen lidé.
Závěrem se dá říct, že rozumný člověk se má k jinému člověku chovat tak, jak by si přál, aby se ten druhý choval k němu. V praxi to znamená, že voják by měl střílet do vzduchu, že?
Vidíš tu nemožnost absolutně určit, co je dobrý a co zlý čin?
Lidé jsou jen lidé !!!
Přesto se můžeme nechat poučit a nebo se nechat ovlivnit a nebo i
pracovat s tím, nechat se formovat, taky co jiného měli by jsme dělat
než:
Iz 1,16 Omyjte se, očisťte se, odkliďte mi své zlé skutky z očí,
přestaňte páchat zlo.
17 Učte se činit dobro. Hledejte právo, zakročte proti násilníku,
dopomozte k právu sirotkovi, ujímejte se pře vdovy.
Ž 34,15 Odstup od zlého, a čiň dobré, hledej pokoje, a stíhej jej.
Ž 37,27 Odstup od zlého, a čiň dobré, a bydliti budeš na věky.
Fp 1,10 K tomu, abyste zkušením rozeznati mohli užitečné věci od
neužitečných, tak abyste byli upřímí a bez úrazu,
Žd 5,14 Ti, kdo na základě zkušenosti dovedou smysly rozeznat dobré od
zlého, jsou dospělí a pronikají k jádru věci.
1P 3,10 Nebo kdož chce milovati život, a viděti dny dobré, zkrocujž jazyk
svůj od zlého, a ústa jeho ať nemluví lsti.
1P 3,11 Uchyl se od zlého, a čiň dobré; hledej pokoje, a stihej jej.
(To jen tak namátkou)
Justice neposuzuje míru zla a dobra v nějakém činu, nýbrž míru souladu a nesouladu činu se zákony státu.
Jinak je samozřejmě rozdíl mezi dobrem a zlem ve smyslu výhodnost/nevýhodnost či libost/nelibost, a dobrem a zlem v mravním smyslu, jehož výrazem je otázka "jak mám jednat, abych jako člověk jednal správně?".
Morálka se neposuzuje podle toho zda je to výhodné nebo výhodné.
Takto to posuzují ateisté.
V konečném důsledku nemůže nikdo tvrdit, že být v pekle je výhodné.
Představ si, že ty stjené svině jak si ty, ti v pekle připraví to samé
jako ty jim.
Na zemi to bylo jiné, tam si fungoval mez slušnými. Peklo je odrazem tvé
duše.
Píšeš : Morálka se neposuzuje podle toho zda je to výhodné nebo výhodné. ... mýlíš se.
Morálka, tedy pravidla chování a jednání, je nezbytná pro harmonii společnosti lidí. A to platí jonatáne i ve tvé hospodě. Když se tam začneš chovat nemorálně, tak je harmonie v tahu a ty dostaneš pár facek.
Nastuduj si slovo výhoda a slovo harmonie, prozradím ti, že nemají spolu
nic společné.
proto se nemýlím
„Morálka se neposuzuje podle toho zda je to výhodné nebo výhodné. Takto to posuzují ateisté.“
To je štvavá nenávistná pomluva. Ale ateisté ti odpouštějí – oni vědí, že jsi blbej nebo blbej.
Putin ho ma taky, Hitler ho mel rovnez a vubec vsichni darebaci taky..jenze jejich vina je tak velka, ze by potrebovali ocistu, aby ho vubec vnimali, nebo zaslechli vnitrni hlas, ktery je nabada , aby tak necinili, jak meli v umyslu) Co je to "slusny clovek"? Podle me je to clovek, ktery se ridi prave timto vnitrnim kompasem, ktery se to mozna ucil, ale mozn ataky ne a ktery vi, co je spravne a co neni. A ten prazsky strelec je totez i on ma svuj vnitrni kompas, jenze mu mozna spravne nefunguje, protoze bud je jeho telesna schranka v neporadku , ze onemocnel, nebo se s deformaci uz narodil. Rekneme ze stripek, nebo svedomi ma, ale ho spatne interpretuje..
To je stejné jako se tázat, "co dělal rozum, když se člověk choval nerozumně?" Je to špatná otázka plynoucí z neporozumění role a funkčnosti rozumu.