jsem který nejsem nemůže být nikdo, protože to jedno popírá to
druhé.
Tvoje logika není logická.
Bůh by mohl říci jenom "Jsem". To druhé slovo "Jsem" má význam
kontinuální existence-přítomnosti bez časového ohraničení.
jsem který nejsem nemůže být nikdo, protože to jedno popírá to
druhé.
Tvoje logika není logická.
Bůh by mohl říci jenom "Jsem". To druhé slovo "Jsem" má význam
kontinuální existence-přítomnosti bez časového ohraničení.
Je to trochu jinak : kdyby se Bůh jmenoval JSEM, MUSEL by říct jen JSEM. Ne že mohl.
Tak, jak to řekl : teda údajně a ve skutečnosti ne, protože neexistuje,
tedy "Jsem (ten) který jsem" je klasická odpověď i člověka, který své
jméno naopak říci NECHCE.
"BER MNE TAKOVÉHO, JAKÝ JSEM, A NA JMÉNĚ NEZÁLEŽÍ". A TO JE TAKY PRAVDA,
VĚTŠINOU.
Je to ještě trochu jinak.
Debatujete tady o významu Božího jména, nikoli o jeho
znění.
Význam je popsán hebrejským výrazem ʼEh·jehʹ ʼAšerʹ
ʼEh·jehʹ.
ʼEh·jehʹ znamená "stanu se", nikoli "jsem".
Kromě toho starověká hebrejština sloveso "jsem" neznala.
Já jsem většinou odkázanej na to věřícím věřit, co se píše v
Bibli a tak.
Každopádně to jsme zvědav na reakci zavisláckýho kusu betonu Kroky.
to z její teorie dělá možná cár hadru
Starověká hebrejština sloveso "jsem" neznala protože je to jméno Boha živých a to se podle jejich tradice nemá vyslovovat.
Ale no tááááááááááááák !!!!!!!
To, že se něco nemá vyslovovat, neznamená, že to neznám. naopak, musím to
znát, abych věděl, co nemám vyslovovat.
„jsem který nejsem nemůže být nikdo, protože to jedno popírá to
druhé.“
Správně, a právě proto každý je ten, který je.
„To druhé slovo "Jsem" má význam kontinuální
existence-přítomnosti bez časového ohraničení.“
To je jen účelová interpretace. Spíš to znamená: „Do toho, kdo jsem, je
ti houby, tak se o to nestarej a koukej poslouchat, co ti říkám!“