Jenže takových proroků a věrozvěstů tady bylo víc, má je každé náboženství a ta pozdější svědectví mohou být ( a jsou) zkreslená a ne příliš věrohodná. A niterně mohu potkat kdekoho a kde co.
Jenže takových proroků a věrozvěstů tady bylo víc, má je každé náboženství a ta pozdější svědectví mohou být ( a jsou) zkreslená a ne příliš věrohodná. A niterně mohu potkat kdekoho a kde co.
Jistě, proto věříme že Bůh je Jeden. Tedy pokud tvé nitěrné cítění vede k jednotě a sounáležitosti s celkem, pokud rozvíjí a podporuje nejen sebe nýbrž i své okolí tak je to dobré (v Bohu) Protože Bůh je jeden. Je to způsob (metoda) jak se přiblížit nitěrně k Bytí jako celku, nevydělovat se.
jistě, pokud je to celek tak jsou prvky vnitřně v souladu, Nebo nejsou, ale existují uvnitř srovnávací mechanismy které udržují celek pohromadě.
I stoupenci islámu věří, že Bůh je jeden, samozřejmě ten jejich.
Nevím, jestli si zdejší křesťané uvědomují, že pokud by se narodili
jinde, třeba v nějaké arabské zemi, učení o Kristovi by jim nic
neříkalo. Ba dokonce by ke křesťanům měli nepřátelský vztah. Jen proto,
že by byli od mládí vedeni ke studiu koránu a modlili se v mešitách.
Vsadil bych boty, že třeba Visitor by patřil k fanatickým vyznavačům
Mohamedova učení, Jonatan by pravděpodobně prosazoval džihád a Kroky i
Ratka by chodily zahalené od hlavy k patě. A to jen proto, že by se narodili
jinde a s jiným učením se ani nemohli či nesměli seznámit.
Takže i víra je zpravidla věcí náhody, místa narození, převzetí
rodinných tradic, vlivu výchovy v tom kterém regionu.
přesně to říkám já, je tu i hinduismus, buddhismus, i další
zajímavé filozofie, copak když si vyberu jednu, tu pravou, tak jsem nějak na
výši? anebo radši prozkoumám všechny a třeba je zavrhnu všechny anebo si
drze z nich vyberu jen to dobré a utvořím si své náboženství po poctivé
úvaze?
jinak islám, ten samozřejmě má toho samého Boha, jako otec Abrahám, jako
židé a křesťani, přes všechny ty nesváry, Alláh - Elohim nebo El anebo
Elyon...
ide hlavne o to, v ktorej viere som spasený:-) pochopiteľne, je mnoho filozofií (teda bez Boha), v ktorých sú aj dobré/mravné veci, ale neodpovedajú na hlavnú otázku: môžem byť spasený v tejto viere/filozofii? - aký má pre mňa význam? - pochopiteľne, môžem ju poznať, ale má význam v nej strácať čas?
nieste nijak spasený, počítejte s tím, ještě budete muset hodně
vytrpět...
náboženská pýcha nevede k žádnému spasení, že patříte do nějaké
organizace, to vám nezaručuje vůbec nic, ani žádné to spasení...
Každá víra slibuje spásu. Nic jiného ani slíbit nemůže - leda snad
naději nebo útěchu...
Každá víra také tvrdí, že právě ona je ta jediná a pravá a ty ostatní
jsou ztraceným časem.
no každá ne, východní jsou tolerantní a např hinduismus víru
nešíří, protože hinduistou se nemůžeš stát, hinduistou se musíš
narodit, vyjma okrajových sekt jako Hare Kršna a spol. ...
netolerantní jsou abrahámovská náboženství, ačkoliv se odvolávají na
jednoho praotce, tak se mezi sebou nesnášejí, judaismus, křesťanství,
islám...
Jakmile je někdo přesvědčen, že je lepší, než ostatní, přináší to rozkol ve společnosti. V tom vidím negativa jak náboženství, tak jakékoliv ideologie.
a kto tvrdí, že je lepší ako iný? - kresťan to isto netvrdí...viera nie je o tom, aby sa niekto deklaroval, že je lepší/horší, je o tom, že práve kresťanská viera robí človeka lepším bez toho, aby sa tých chválil...Ježiš povedal: buďte dokonalí, ako je dokonalý váš Otec nebeský...teda viera je nasmerovanie na cestu k dokonalosti, hoci dokonalými nikdy nebudeme...Bohu se líbí človek schopný konať konať veľké skutky lásky a milosrdenstva (nie malé - tie robia aj pohania), a to sa dá len vo viere - len to je cesta ku spáse...- a my chceme byť spasení!...
no přece vy! kdo neolízne prsten papežovi, ten riskuje svou spásu, jděte někam!
ale, ale zasa stupidita? - kto olizuje prsten pápežovi?...nikto to nerobí - ak sa to aj u niekoho stane, tak to nie je olizovanie prsteňa. ale prejav úcty k Cirkvi...prosím, nestrápňujte sa, často to v poslenom čase robíte - ako keby tu boli, sorry, imbecili..nedebiluzjte prostredie, nebaví ma to! - stále predpokladám nejaký intelekt...
prejav úcty k člověku, ke světské moci, k instituci, organizaci, o které se věří, že jsou zástupci Boha na zemi...
člověk není Bůh a jeho církev nesmí toužit po moci, jinak není Jeho...
od čtvrtého století toužila a získala ji, panovala nad krály jako nevěstka, dokud nepřišlo osvícenství, svaté zabíjela a vyobcovávala, jako ta nevěstka ze zjevení, to je římská církev a vždy byla...
zajímavé, byť nejsem ani bolševik ani jehovista, vy člověku lži...
tečou vám nervy slouho satanův...
Jojo s tím 4. stoletím se totiž seknul, poněkuď netrefil, bylo to mnohem dřív, to už za Krista že jeho učedníci hádali kdo bude v království největším:-).
Cirkev po moci netúži,
no tak to je v kontextu její historie vtip století
K modle která je v tomto případě prsten, dílo rukou lidských, zlato a nebo stříbro ohavnost před Hospodinem :-).
Současný papež už s tou rukou prý uhýbá..
Ale Covid19 odboural i toto:-).
O ne všichni neb jak mile si řeknou Bůh nikdy a nijak tak pobožní jsou pro ně už jenom nějaká pitomá lůza:-)?
Křesťanství vyznávají Krista, ale chybu dělají z tou Panennkou Marií..mají vlastně svůj panteon ke kterému se modlí..
Mně to ani moc neříká ta spása, no porád se něco řeší aby to nebylo až tak zlé jaké to bývá a nebo je, jenom když je pohoda tak ne:-).
To by platilo v případě, že spasení vůbec existuje. Pokud ne, není taková víra o nic lepší, než ostatní. Já považuji za důležité žít slušně a být společnosti a svému okolí prospěšný.
Ano, ale to je možné zpravidla jen ve svobodné zemi. Narodit se třeba v Saudské Arábii, měl bych možnost si tak vybírat? I já musím objektivně připustit, že v tom případě bych asi od mládí navštěvoval mešitu a trávil nějaký čas na modlitebním koberečku obrácen tváří směrem k východu nebo k Mekce.
souhlas, tam bys riskoval život, doslova, a to není správně, podle mě...
jojo a židé se modlí směrem k Jeruzalému a když jsou v Jeruzalému tak se modlí ke svaté hoře alias ke Zdi nářků, hm ale to místo by měli mít ve svých srdcích, není místo na zemi ke kterému by jsme se měli modlit, nejsou k němu nijaké souřadnice.
Po poctivé úvaze mohu zůstat i ateistou a žít podle svého nejlepšího svědomí.