Tak to jste ještě asi Matouše 28/19 nečetl:
Matouš 28
19Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky, křtěte je ve jméno
Otce i Syna i Ducha svatého
Tak to jste ještě asi Matouše 28/19 nečetl:
Matouš 28
19Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky, křtěte je ve jméno
Otce i Syna i Ducha svatého
Když se má křtít v jejich jméno tak toho jména bude i je nespočet
osob.
O osobách ani o trojjedinosti se v Matouši 28/19 nic nepíše.
to se nepíše protože tenkrát nebyla ještě osoba definována,aní
podstata nevyla definována.
Bůh jsou tří, což je každému křesťanu jasné a když je budeš definovat
tak budeš používat slova která tenkrát neexistovala protože by si je jinak
nemohla definovat.
Duch Svatý je jedinečná rozumová bytost, schopný se rozhodovat, jednat i
odpovídat za své jednání. Což se dá zahrnout pod pojem osoba a nemusím to
vypisovat, každý ví co je to osoba.
Ale k Písmu Svatému se nemá nic přidávat:
Přísloví 30
6 K jeho slovům nic nepřidávej, jinak tě potrestá a budeš shledán
lhářem.
a proč ty si přidáváš k Písmu Svaténu, že obraz Marie je modla, když to v písmu není?
He he že není:-).
Deut. 4
16 Abyste neporušili [cesty své,] a neučinili sobě rytiny [aneb]
podobenství nějakého obrazu, tvárnosti muže neb ženy,
Bůh je mnoho osob, ne jenom tři :
Efezským 4
3a usilovně hleďte zachovat jednotu Ducha, spojeni svazkem pokoje.
4Jedno tělo a jeden Duch, k jedné naději jste byli povoláni;
5jeden je Pán, jedna víra, jeden křest,
6jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je
ve všech.
Ježíš se modlí takto:
Jan 17
21aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni byli
v nás, aby tak svět uvěřil, že ty jsi mě poslal.
22Slávu, kterou jsi mi dal, dal jsem jim, aby byli jedno, jako my jsme jedno
–
23já v nich a ty ve mně..
Což opět je celkem mnoho osob,
to už je lepší, ale nepsal tam, kdy se tak stane možná by se tak dalo definovat konečné bytí v nebi
Ve verši 22 je minulý čas:
Jan 17
22Slávu, kterou jsi mi dal, dal jsem jim, aby byli jedno, jako my jsme jedno
–
3, 4, neříká nic o osobách
5,6, dokonce tvoje tvrzení popírá
takže píšeš nesmysl
Tak když vy o osobách tak ja vám je počítám kolik jich v Bohu je a Bůh v nich.
Je mylná představa že Bůh je něco jako nádoba a v ní jsou osoby. Jelikož každá s těch osob je tou nádobou Bohem., Nemůže být tedy uvnitř té nádoby, jako nějaká součástka z které se Bůh skládá.
A tohle je o čem ?
Janův 4, 15Kdo vyzná, že Ježíš je Syn Boží, v tom zůstává Bůh a on v Bohu.
Janův 3, 24Kdo zachovává jeho přikázání, zůstává v Bohu a Bůh v něm; že v nás zůstává, poznáváme podle toho, že nám dal svého Ducha.
Janův 4, 16Také my jsme poznali lásku, kterou Bůh má k nám, a věříme v ni. Bůh je láska, a kdo zůstává v lásce, v Bohu zůstává a Bůh v něm.
to je o něčem jiném než píši.
ty píšeš o postoji člověka o jeho vůli a o Duchu který je tam, kde ho
přijali. Nejedná se o nějaké splynutí v jednoho Boha ani nějaké
souřadnice místa pobytu Ducha.
Tak jinak:
1. Korinstkým 6
19 Či snad nevíte, že vaše tělo je chrámem Ducha svatého, který ve vás
přebývá a jejž máte od Boha? Nepatříte sami sobě!
20 Bylo za vás zaplaceno výkupné. Proto svým tělem oslavujte Boha.