Lukaši v sanskrtu je krasny vyraz-Bhadram te-což znamena budiž požehnán:-)tak oslovili mudrcove jednoho moudreho aby je učil a dale oslovili jej-jelikož jsi pokorny,udělili ti tvoji učitele a mistři požehnaní,ktera si poctivy učednik zaslouži:-)
Pokud to nezahýbalo s jeho egem ve smyslu například udělování dnešních státních vyznamenání, pak to mohlo přinést ovoce. Takový člověk si uvědomil, že koná správně.
ono s jeho egem zahybalo něco vice krasnějšiho až jeho ego nebylo:-)Lukaši:-)
Lukaši:-)nejsi první kdo piše o marnosti:-)nebot v biblicke knize Kzatel je psano-marnost nad marnost,ale to by nemělo vest k nihilizmu:-)jde spiše o tzv smyslove pomijive štesti k němuž se lide važou:-)
je velice poučne si přečist mistni kroniky např z let 1920-1923 a potom si uvedomit jak vše zapadne do prachu času,jmena udalosti,ktere se v te době zdaly tak duležite a lide na nich lpěli a stavěli svou slavu,duležitost štesti apod:-)
Také bych mohl vyprávět o krásné zahradě, která upadla v zapomnění
po té, co odešel její původní majitel, který si na ní velmi zakládal.
Vše plyne a vše je pomíjivé. Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky. Tedy
události plynou a nelze je vrátit. Možná se dají v jistém smyslu odčinit,
ale to může pomoci těm, kteří konali a dokonali, pokud chtějí ulevit
svému vlastnímu svědomí. Tedy... pracovat se svým egem.
Na konci je marnost, neb i tito lidé budou zapomenuti a na onom místě jednou
třeba vyroste les plný hříbků a nebo kráter po atomovém hříbku:-)
Ano, to jsem se snažil naznačit panu visitorovi77. Jaký je rozdíl mezi naprostým odmítáním a naprostým přijímáním pokud neznám podstatu na které je pravda založena nebo samotnou pravdu?
neni snadne poznat Pravdú i když mnozi si mysli že mají svou pravdu:-)
Mnozí mají svou pravdu a ta bohužel není univerzální. Nejhorší je podstrkovat jí do všech úrovní lidského bytí, myslí a jsoucna. pak se omrzí i těm nejvěrnějším posluchačům, neb je většinou úkoluje a omezuje.
Možná, že láska spočívá v tom, že tě jemně dovedu zpátky k tobě samotnému. Ne k tomu, kým tě chci mít, ale k tomu, kým opravdu jsi (Antoine de Saint-Exupéry)
nejdřiv by měl ten kdo chce druhe dovadět-)poznat sám Pramen:-)jak napsal pan exupery-protože jsem žiznil hledal jsem pramen studnu,a když jsem ji našel,napil se tak jsem ji nechal nezakrytou,aby ti kdož chteji pit a žizní se mohli napit:-)
Boh ma miluje - ale chce, aby sme ho milovali aj my - tak, že plníme jeho prikázania lásky a milosrdenstva...je opovážlivé tvrdiť, že ma Boh miluje", a ja si z jeho slova/prikázaní robím trhací kalendár...takže B oh ma miluje, ale j som zodpovedný za to, že keď ma miluje, aby som aj ja miloval jeho - proste nemôžem zneužívať jeho lásku...
Rim 5:6 BOT Kristus zomrel v určenom čase za bezbožných, keď sme boli
ešte bez sily.
Rim 5:7 BOT Sotva by bol niekto ochotný zomrieť za spravodlivého človeka, za
dobrého človeka by sa azda niekto odhodlal zomrieť.
Rim 5:8 BOT Ale dôkazom, že Boh nás miluje, je to, že Kristus zomrel
za nás, keď sme boli ešte hriešnikmi.
Rim 5:9 BOT Tým skôr sa teda skrze neho zachránime od hnevu teraz, keď sme
už ospravodlivení jeho krvou.
Rim 5:10 BOT My sme boli Božími nepriateľmi a Boh nás predsa smrťou
svojho Syna zmieril so sebou; tým skôr nás spasí jeho životom,
keď sme už zmierení.
Rim 5:11 BOT A nielen to! Ale sa aj chválime v Bohu skrze nášho Pána
Ježiša Krista, skrze ktorého sme dosiahli zmierenie.
U nás stojí taková krásná oválná plakátovací plocha ještě z 19.
století s ozdobnou cihlovou stříškou. Nejprve odkazovala na plesy, aby si
dámy mohly připravit své taneční pořádky a zapisovat si do nich pak k
tanci jména svých ctitelů a také na vyhlášky a nařízení místních
úřadů. Postupně se přidávaly například příjezdy cirkusů a pod. Pak
byla celá polepena plakáty různých koncertujících hudebních skupin,
diskotékami, zábavami, zábavnými programy a dostihy, očkováním psů a
koček a výkupem kožek a peří...
Co tím básník chtěl říci?
Nic. Jen, že celá léta byla tato plocha polepená.
Kristus ani nema nic spolecne se zadnou smyslenou a lidskou filozofii pozdeji vytvorenou trojjedinosti. Neni nic podobne soucati jeho uceni ani jeho uceniku z 1 stoleti, ktere i sam Kristus i po svem vzkriseni z mrtvych nadale nazyva svymi bratri a vzkazuje jim, ze odchazi k svemu i jejich nebeskemu Otci ale zaroven ke svemu i jejich BOHU.
Jn 20:17 JB Ježíš jí říká: "Nedotýkej se mne, neboť jsem dosud
nevystoupil k Otci. Ale jdi k mým bratrům a
řekni jim: vystupuji ke svému Otci a vašemu
Otci, ke svému Bohu a vašemu Bohu."
rimsko katolicky Jeruzalemsky preklad Bible
Otec tedy vzdy byl i zustal i pro jeho uceniky tim jedinym uctivanym Bohem a Kristus zustava v pozici prostrednika medzi timto Bohem a nami lidmi jako prostredek smireni jako Bohem pomazany kral = MESIAS = KRISTUS a jako veleknez prinasejici obet a slouzici v symbolickem duchovnim Bozich chrame, kde jeho soucasti jsou i jeho ucenici.
Az te vice zajima jak je to s tim ucenim o trojjedinem bohu a jak vzniklo vice se i o tech historickych souvislostech dozvis zde.
Odkaz neni strankou od Svedku Jehovovych.
Ale neni a vzdy o tom otevrene i mluvil. Mluvil o Otci jako o jedinem Bohu a v jedne ze svych modliteb co mu on sam aderesoval oslovuje dokonce Otce jako jedineho praveho Boha.
Jn 17:1 JB Takto Ježíš promluvil,
pak pozdvihl oči k nebi a řekl: ""Otče .{color: red}"...
Jn 17:3 JB Život věčný je to, že tě znají, tebe, jediného pravého Boha, a toho,
jehož jsi poslal, Ježíše Krista.
Jn 13:16 JB Vpravdě, vpravdě vám říkám, služebník není větší nežli jeho pán, ani posel větší než ten, který ho poslal.
Jn 14:28 JB Slyšeli jste, že jsem vám řekl: Odcházím a zase k vám přijdu. Kdybyste mě milovali, radovali byste se, že jdu k Otci, protože Otec je větší nežli já.
1Tim 2:4 JB který chce, aby všichni lidé byli spaseni a došli k poznání
pravdy.
1Tim 2:5 JB Neboť Bůh je jediný,
jediný je rovněž prostředník mezi Bohem a lidmi, Kristus Ježíš,
sám člověk,
1Tim 2:6 JB jenž se vydal jako výkupné za všechny. Je to svědectví podané
v určený čas
1Tim 2:7 JB a pro ně jsem byl ustanoven já jako hlasatel a apoštol - mluvím
pravdu, nelžu -, učitel pohanů ve víře a pravdě.
A země stojí na sloupech, aby se nehýbala zalm 104.5 Slunce, jak známo ,
obíhá okolo Země..... A Ješua říkal učedníkům, at si vezmou hůl a
sandály na cestu a at si na tu samou cestu hůl a sandály neberou..... Co
Ježíš přikázal dvanácti učedníkům, když je vyslal? Matouš 10; 10: ať
nenosí mošnu, ani dvoje šaty, ani obuv, ani hůl. Marek 6: 8-9: ať si vezmou
na cestu hůl a sandály.
Že někdo umírá a někdo je mrtvý, je podstatný rozdíl Byla Jairova dcera
mrtvá, nebo teprve umírala? Matouš 9; 18: Jairus požádal Ježíše o pomoc
s tím, že jeho dcera právě zemřela. Lukáš 8; 41-42: Jairus požádal
Ježíše o pomoc, protože jeho dcera umírala. Ale zde je to údajně to
samé. Okamžityě a následující ráno je zřejmě to samé
To si nerozumíme, myslel jsem ten odkaz, že mi nevadí, když bude třeba od SJ:-)
Ten chrám není symbolický, to učí svědci, ti mají všechno symbolické :-).
Nevím, pořád přemýšlím o podstatě. Proč hledat rozdíly? Neměla by víra ve stejného boha sjednocovat? Nebo, co není správně?
Svědci měli na všechno symboliku, když jsem s nimi diskutovala, tou zazdili všechno :-).
Víš, kdybych se měl vžít do vás dvou jako věřících. Představoval bych si předávání božího poselství jako radost pro radost, kterou tím někomu způsobím a radost kterou to ve mně následně vyvolá:-)
To jsem vůbec nečekala že to bude až takový "masakr" diskutovat o Bohu a
náboženství, myslela jsem si že tu bude o jiném, no není no:
Matouš 10, 34 Nemyslete si, že jsem přišel na zem uvést pokoj; nepřišel
jsem uvést pokoj, ale meč.
To se ví že "milovat" ale řeči mnohých křesťanů nerozumím, ty jejich "spolky" je odvedli od biblické víry, učí často něco jiného než je v Bibli a ještě navíc ten "můj" překlad do rodu ženského, taková maličkost :-).
Meč je Boží slovo a to mnozí mají nějaké jiné slovo a nebo si něco jinak vymysleli a nebo pozměnili a tím je to že si nakonec nerozumíme.
Tak například to slovo "symbolický" , to maj v Biblích, v PNS jenom svědci, nikdo jiný a už je kámen úrazu na talíři.
Při tom katolíkům vyčítají že mají kříž jako symbol ale nakonec si udělali symbol snad ze všeho, vše je u nich symbolické i chrám Ducha.
kroky pis konkretne jinak jsou tva slova jen prazdnym tlachanim a pomluvou
Skus vice argumentovat proc necemu veris sama jinak
Ja te timto pouze vyzyvam, aby si se chovala vice rozumne, az je to tedy mozne, neco podobne u tebe ocekavat.
Jo tak že se chovám podle Tebe nerozumně?
A to je co, další atak ?
S katolíky i se svědky jsem si v diskuzích užila docela dost aby jsem o nich
něco věděla ono i s různými jinými..
Ty to vubec s lidmi nemas moc lehke Preji ti ale pokojnou mysl a hodne lasky
V tom jsem s nimi za jedno, nemyslím si, že symbol utrpení, může někoho vykoupit. Víra je vždy uvnitř jednotlivce v srdci nebo mysli, ve vědomí a hlavně v činech:-)
Tím jen dokládají nehmotnou podstatu víry a její možné naplnění mimo někým vytýčený prostor:-)
Symbolem ?
Jednoho symbolu se zbavili a druhý si vytvořili :-)
Uctvívání symbolů je jenom modlářství.
Svědci jsou na tom velice podobně jako Mělnický, mají k Bohu vztah a
nechtějí si Boha pustit do vnitřku sebe :-)
A tak co a nebo kdo jejich vnitřní prostory vyplňuje ?
Zase tu trepes dve na tri a pritom si sama uplne mimo s tou svoji smyslenou hospodinkou. Jdi doslova posedla demony !
Tak, to si myslím zase nezaslouží. Prostě s tím není spokojená a vadí jí, že křesťanská (a nejen ona) víra je založena jen na otci a nevychází také z ženské podstaty.
Bůh se v ženách projevuje žensky co je prosim tě na tom démonského
?
Je to zcela přirozená věc.
A co že trepu dvě na tři ?
Slovo Boží je trepání dvě na tři ?
Pokud miluješ, není co řešit ani v diskusích. Pokud pochybuješ, pak
hledáš:-)
Ty nejsi se svou vírou spokojena a něco je tam špatně, viz. třeba ta
ženská podstata vedle boha stvořitele.
Těžko můžeš reformovat boha:-)
Ja ale nepochybuji a diskutovat se může a nebo ne ?
Nereformuji, to tak prostě je že obraz Boha a podobenství Boha je člověk,
muž a žena.
Ten prostor právě že vytýčený je :
1. Korintským 3
16Nevíte, že jste Boží chrám a že Duch Boží ve vás přebývá?
17Kdo ničí chrám Boží, toho zničí Bůh; neboť Boží chrám je svatý, a
ten chrám jste vy.
1. Korintským 6
19Či snad nevíte, že vaše tělo je chrámem Ducha svatého, který ve vás
přebývá a jejž máte od Boha? Nepatříte sami sobě!
20Bylo za vás zaplaceno výkupné. Proto svým tělem oslavujte Boha.
1P 2,5 sami se stáváte živými kameny ve stavbě duchovního chrámu a
svatým kněžstvem přinášejícím duchovní oběti přijatelné před Bohem
díky Ježíši Kristu.
List Římanům 12, 1
Vybízím vás tedy, bratři, skrze milosrdenství Boží, abyste vydali svá
těla v oběť živou, svatou a příjemnou Bohu; to je vaše rozumná služba
Bohu.
První list Korintským 3, 9
Neboť jsme Boží spolupracovníci; vy jste Boží pole, Boží stavba.
Možná je jen třeba si ta slova, znovu pořádně přečíst a zamyslet se nad jejich obsahem bez cizího tzv. správného výkladu.
Vyškrtej z toho příkrasy a najdi vlastní sdělení "víra je v člověku a jen taková hovoří s bohem".
Psal, jsem, že tvá vlastní víra hovoří s bohem. To není o povídání, to je o přijímání:-)
ja ?
A nechtěl bys je otevřít ty ?
Ja nemám problém přijmout to co je v Bibli.
Přijímáš jen slova, nepřijímáš obsah sdělení. Jak tě to učili, tak se k tomu chováš.
Podle čeho soudíš že nepřijímám obsah sdělení a že přijímám jen slova ?
Takovým obkladem na horké čelo, které ti mé sdělení způsobilo, může být to, že v tom nejsi sama. Myslím, že takových věřících je většina. bohužel pro ně...
Je to tím, že každý boha vidí jinak:-)
A to přirozené, neb lidská fantazie je nespoutaná, tedy svobodná viz. Jack
London - Tulák po hvězdách:-)
Je symbolickym, nebo tim chramem, uz neni konkretni fyzicka stavba postavena
lidmi !
Ty sama muzes byt soucasti tohoto symbolickeho duchovniho chramu.
Ale proč symbolickeho ?
Ja ho jako symbolický nevnímám, mluva svědků jehovových mi je často
cizí..
Az je ti vic blizsi slovo duchovni chram klidne mluvme takto, ale proste to neni zadna skutecna stavba postavena lidmi
No fyzicka stavba to opravdu neni. Tak si doufam aspon v teto veci snad trochu rozumime
S tím se dá souhlasit, neb zastřešením přízeň boží nezískáš. Pokud by šlo u věřícího jen o získávání takové přízně, nebyla by to láska:-)
S tím souhlasím. Mohamed považuje Krista za proroka.
Tedy za osobu jinou než je samotný bůh, abychom si rozuměli. Nikájský a
Chalkedonský koncil už jsme rozebírali. Podle mého názoru by se nemělo
hledat více tam, kde už zrno je:-)
Takže šetři barvou:-)
Jen jsem se všiml, proč si vybral tuto pasáž ve svém příspěvku:-)
To je jako kdyby vás milovala nehezká žena a vy jste ji miloval jen z
podstaty, že vás miluje ona. Kam se pak poděla upřímnost? Proměnila se na
zodpovědnost?
Láska se nedá koupit ani odkoukat ani narýsovat...ta musí přijít sama.
Možná to bude mít složité, ale bude o to hlubší a skutečnější.
Bože, jak jednoduchý recept na šťastný život - to, co děláme, dělat z lásky k věci. (Karel Čapek)
Střední věk je, když dosáhnete vrcholu žebříku a zjistíte, že byl celou dobu opřený o špatnou zeď:-)
nemyslím si, že tento výrok K. Čapka je OK, nejak duchaplný - kto miluje veci, obyčajne zabúda/zapomíná na Boha...
Čapek nemá na mysli věci, ale věc jako třebas Věc Makropulos kde se
zabývá otázkou nesmrtelnosti a práva člověka prodlužovat si uměle
život.
A nebo věc jako víra atd.
Jakoukoliv věc, třeba když umělec tvoří své dílo, aby ho těšilo a
naplňovalo a nejen jeho, pak ho musí vytvářet z láskou ne s vidinou zisku.
Proč? Aby byl šťastný. Nejde dělat vše jen pro peníze nebo pro slávu. To
není skutečné štěstí, to je pomíjivé lpění (viz. třeba Eduard
Tomáš)
P.S: to bude mít Mirek radost:-)
Karel byl spisovatel tak to asi měl na mysli věc co by literární dílo.
Myslím, že to měl být obecný výrok. To co děláme, dělat z lásky k věci (tedy k podstatě). Každé naše konání má důvod, jenže mi za ním někdy můžeme spatřovat jen námahu a pak nás nenaplňuje štěstím.
Jde o šťastný život, tedy o jeho naplnění. Pokud budu třeba milovat pak to nebudu jen předstírat.
Ten, kdo pozná marnost, pak ani nelituje. Je to ve své podstatě jakási výhoda v nevyhovujícím stavu, který je neměnný.
..neviem, koho je tento výrok, ale mne sa nezdá duchaplný, nie je to kresťanské...
To je jen zamilovanost, napsal by Karol:-)
Já bych to viděl na marnost, na kterou jsou krásné vzpomínky:-)
Nezapomínejte, na prvoka Naegleria fowleri - vyskytuje se poměrně často,
zejména v teplých sladkých vodách řek a vodních nádrží, zřídka i ve
špatně dezinfikovaných bazénech. Způsobení onemocnění u člověka je
však velmi vzácné. Projevuje se silnou bolestí hlavy, zvracením, mdlobami,
nakonec postiženému po zničení mozkové tkáně přivodí kóma a smrt.
K nákaze člověka dojde při prudkém ponoření hlavy do vody. Při
běžném pití či koupání, bez kontaktu s nosní sliznicí, nákaza
přenosná není.
https://www.denik.cz/zdravi/prvok-ameba-nemoc-smrt-iowa-usti-vrbenskeho-lazne-20220713.html