Rozcestník >> Náboženství >> Kaple

Informace

Název: Kaple
Kategorie: Náboženství
Založil: slavidan
Správci: slavidan
Založeno: 05.01.2020 20:32
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 81707x
Příspěvků:
736

Toto téma sledují (4):


Předmět diskuze: Kaple - Obecné povídání o křesťanství, bez vulgarit.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #332

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.04.20 22:49:53 | #332
Reakce na příspěvek #331

tož které třeba? to už je na diskuzi! *2308*


 #331 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.04.20 23:12:03 | #333 (1)

hele moc na mě nemávej jo? *27179* *27179*

Pamatuju se na článek, kde rozebírá to mladá žena vs. panna. Já mu tam i do diskuze napsal, že ty jeho závěry jsou pochybné, protože obě ta hebrejská slova jsou nejednoznačná. *31684*


 #332 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.04.20 23:46:49 | #336 (2)

Tato námitka či spíše účelová církevní teorie už dnes neobstojí.Vyvrátil ji totiž nález svitků v Kumránu v roce 1947 kde bylo nalezeno i 17 kožených svitků s textem Izajáše a i tam se píše o - Ha-Almah, mladé ženě, nikoliv o panně.
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=6585


 #333 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.04.20 00:03:37 | #337 (3)

To slovo ale znamená i panna.


 #336 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.04.20 00:12:52 | #338 (4)

ne, panna je betulah, byť v tehdejší společnosti se asi očekávalo, že mladá neprovdaná dívka bude panna...


 #337 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.04.20 00:24:59 | #339 (5)

No to jistě. Ale vem Píseň písní 6,8:
Byť na šedesát bylo královen, konkubín osmdesát a panen (almah) bezpočtu. (Bible21)
Tady se zdá, že slovo "panen" je namístě, když konkubínou (= souložnice) může být i dívka či mladá žena.


 #338 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.04.20 01:08:42 | #342 (6)

zdání je sen, almah je dívka a betulah je panna...


 #339 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.04.20 02:15:13 | #343 (7)

Tak co se v tomto verši teda říká?


 #342 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.04.20 11:40:07 | #345 (8)

hned o pár řádků níž jsou dívky, ne panny, s královnami a konkubínami:

9jediná je však holubička má, má dokonalá,
své matky dcera jediná,
svojí rodičkou hýčkaná!
Když na ni pohlédnou, dívky jí blahořečí,
královny i konkubíny chválu vzdávají:
10Kdopak to září jako jitřenka?
Jak luna překrásná,
čistá jak slunce zář,
jak hvězdné šiky úchvatná!

miláček se nám zamiloval do jedné ženské, byť má doma x královen, souložnic a dívek, které teprve v souložnice dospějí...
toť hrdinný rek David, co svedl mimo jiné ženu Uriášovu, kterého nechal zabít v bitvě...


 #343 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.04.20 12:22:56 | #347 (9)

A jaký je rozdíl mezi konkubínou a dívkou? Dívka nemůže být konkubína?


 #345 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.04.20 12:43:06 | #348 (10)

tak ještě jednou, dívka se stane konkubínou, až sexuálně dospěje (a do té doby je pannou), tolik ve slušných (nepedofilních) královských rodinách... *49*


 #347 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.04.20 13:18:43 | #349 (11)

Čili to slovo fakticky označuje pannu. Proto v Isajášovi překladatelé LXX uvedli řecké slovo pro pannu. Kapišto?


 #348 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.04.20 16:31:54 | #350 (12)

jistě, opravili to, hebrejci to měli blbě... *33054*


 #349 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.04.20 18:46:50 | #352 (13)

Neměli to blbě, takhle to bylo míněno. Vždyť samotní hebrejci to překládali do řečtiny. *32152*


 #350 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.04.20 19:02:13 | #354 (14)

nebylo to tak myšleno, izaiáš mluví o své přítomnosti a ta těhotná dívka není už panna, než se chlapec, kterého porodí, naučí rozeznávat dobré a zlé (dospěje), tak ti bídní ASYŘANI odtáhnou do dža, odkud přitáhli...


 #352 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.04.20 19:50:17 | #356 (15)

Kdyby to tak nebylo myšleno, tak by to LXX takhle nepřekládala. Nazdar.


 #354 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.04.20 23:40:22 | #359 (16)

a mladá žena nemůže být Panna?—

V hebrejštině obecně může,ovšem kdyby Izajáš psal o tak zázračné věci jako o narození z panny evidentně by použil přesnější označení BETULAH které jednoznačně vyjadřuje pannu , autor toto slovo dobře znal a použil ho na jiném místě např. ve verši 62:5

celá diskuze pod článkem, nazdar!
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=6585


 #356 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.04.20 00:30:31 | #363 (17)

evidentně... *33635* To je přesně argument jak ze Strážné věže. Ta taky autorům Bible předepisuje, jak mají správně psát.


 #359 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.04.20 05:42:04 | #366 (18)

ne to je logika, že když chci napsat panna, tak napíšu panna a ne dívka, a neříká nic o tom, co máš jak číst, jehovisto *420* ...


 #363 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.04.20 13:38:23 | #369 (19)

Když se dívkou zároveň rozumí panna, tak je klidně možno napsat dívka, ty logiko. LXX ukazuje, jak to bylo chápáno. Pat a Mat jsou evidentně mimo.


 #366 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.04.20 17:08:22 | #370 (20)

no to sedí od tebe, co neumíš tvrdé měkké i/y, frajere... *49*


 #369 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.04.20 17:10:04 | #371 (20)

ne, nechápeš to, jehovisto...


 #369 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.04.20 17:17:53 | #372 (20)

pravdu si nemůžeš přizpůsobovat podle toho, co může nebo nemůže být, anebo co se ti zdá, že se tam hodí, anebo že to tak musí být, protože se to píše v Bibli, ale tebe nezajímá pravda, křesťan má být ovce, ne filozof, proto nemohu být křesťan, ale to neznamená, že bych na křesťanství plival, jen se už nedívám z ovčí perspektivy...


 #369 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.04.20 17:49:41 | #378 (21)

Svoje problémy si vyřeš sám se sebou, mě vůbec nezajímají.


 #372 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.04.20 17:24:01 | #373 (20)

když otěhotní panna, tak pokud není coura, tak je to zázrak, který by každý prorok zmínil přesně, troubo! a ne aby někoho mátl, že napíše dívka a myslí panna, jak se snažíš hrdinně dokázat, izaiáš prostě nemluví o ježíšovi, ale o chlapci ze své doby...


 #369 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.04.20 17:58:01 | #379 (21)

Tady se přesně hodí tvoje slova, šašku:
"pravdu si nemůžeš přizpůsobovat podle toho, co může nebo nemůže být, anebo co se ti zdá, že se tam hodí, anebo že to tak musí být"

Izajáš nemyslel pannu, a proto do LXX překladatelé, sami židé, napsali panna *30434*


 #373 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
09.04.20 12:38:00 | #384 (22)

jistě, izaiáš žil dávno před překladem do řečtiny, demagogu, a těhotná dívka většinou není panna, ale to bys musel myslet, ne jen tupě omílat církevnické bludy...


 #379 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
09.04.20 12:41:44 | #385 (23)

není tam totiž "dívka počne", ale "dívka je těhotná", hebrejština nezná časování, takže se to dá interpretovat různě, pokud to vytrhneš z kontextu, jako ten autor Matoušova evangelia...


 #384 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
09.04.20 12:58:13 | #386 (23)

Už fakt nevíš co vymyslet, aby sis udržel tu svojí iluzi. Zkus nejdřív myslet než něco napíšeš.


 #384 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.04.20 09:32:37 | #389 (24)

nepoužívej to slovo myslet, když nevíš, co to je a jak se to dělá, klidně si věř že překladatel ví všechno líp než autor, dogmatiku, a neser se do myslících lidí, tupá ovce...


 #386 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.04.20 15:41:22 | #390 (25)

Ty jsi stejně tak myslící jako jehovisti. Klidně si věř, že pan Mat zná význam hebrejských slov líp než samotní židé, tupá matovská ovce.


 #389 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.04.20 16:33:03 | #394 (26)

tak po sté: tohle nevymyslel Mat, ňoumo!


 #390 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.04.20 17:01:47 | #398 (27)

Je úplně jedno kdo to vymyslel. Mat to prezentuje a ty to prezentuješ po něm. Pate.


 #394 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.04.20 17:13:32 | #399 (28)

kdyby ti to bylo jedno, tak tu na mě nehýkáš jako osel, že obhajuju Mata a zjistíš si jinde, že v původním hebrejském textu je dívka a vůbec se to netýká Ježíše, ale Achazovy manželky, která je těhotná, porodí Chizkijáše a než on dospěje, bude hrozba asyrského a babylonského krále zažehnána - to je znamení, které Bůh dává Achazovi, ne někomu za třista let!


 #398 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.04.20 17:26:34 | #400 (29)

Tolik Pat a Mat. Nauč se číst a chápat, ňoumo. Nebudu to psát celé znova.


 #399 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
11.04.20 13:18:35 | #407 (28)
*49*

 #398 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.04.20 19:56:45 | #357 (7)
*3484* *3484* *3484*

 #342