Víru ve skutečnou přítomnost Krista v chlebu a vínu.
Víru ve skutečnou přítomnost Krista v chlebu a vínu.
Remanence = zpřítomnění.
Kristus se zpřítomní svým pravým tělem a krví ve chlebu a víně.
Nemění se ale podstata chleba a vína jako u katolíků.
V reformovaných sborech (kalvínských) se zpřítomňuje jen duchovně.
"remanence" je neskutočný do neba volajúci blud! - chráň ma od takých bludov, Bože! - to ste si vymysleli pri pohári vína, či káve?...mimochodom, kto to u vás vymyslel? menovite? - dá sa o tom niečo vedieť z protestantskej literatúry?
Blud je to pro katolíka. Chtěl jsem říct, že i evangelíci věří v přítomnost.
co ho furt vyslýcháte, fanatiku, když to dobře víte? abyste mohl hulákat, že jak to není po katolicku, tak je to špatně?
pro vás je vše nekatolické donebevolající blud, jste fanatik, který si neuvědomuje, že sám věříte všelijakým bludům, co si navymýšlela katolická církev...
Kdyby bylo duchovní tak si to prostě jenom pomyslíš, tedy v duchu... pak je nějaká oplatka zbytečná protože duchovní je v duchu.
Ale my věříme že je je po proměnění oplatka skutečné tělo a skutečná krev i když si pořád zachováv podobu oplatky a vína :-) Je to pohoršující stejně jako to bylo pooršující pro lidi kolem Krista.
51Já jsem ten chléb živý, který sestoupil z nebe; kdo jí z tohoto
chleba, živ bude navěky. A chléb, který já dám, je mé tělo, dané za
život světa.“
52Židé se mezi sebou přeli: „Jak nám ten člověk může dát k jídlu
své tělo?“
53Ježíš jim řekl: „Amen, amen, pravím vám, nebudete-li jíst tělo Syna
člověka a pít jeho krev, nebudete mít v sobě život.
54Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný a já ho vzkřísím v
poslední den.
55Neboť mé tělo je pravý pokrm a má krev pravý nápoj.
56Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.
57Jako mne poslal živý Otec a já mám život z Otce, tak i ten, kdo mne jí,
bude mít život ze mne.
58To je ten chléb, který sestoupil z nebe – ne jako jedli vaši otcové, a
zemřeli. Kdo jí tento chléb, živ bude navěky.“
59To řekl, když učil v synagóze v Kafarnaum.
60Když to jeho učedníci slyšeli, mnozí z nich řekli: „To je hrozná
řeč! Kdo to může poslouchat?“
Já netvrdím že eucharistie je jediný možný způsob přijímání těla
a krve Krista. Ale je t pro mě srozumitelný způsob jak vyjádřit:
54Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný a já ho vzkřísím v
poslední den.
55Neboť mé tělo je pravý pokrm a má krev pravý nápoj.
jde o to jaká forma se tomu dá... pokud jsem součástí jedné cirkve, měla by i tá forma být jednotná. Mluvíme tedy v důsledku o akceptaci formy. Pokud by se za léta (tisíciletí) vykrystaizovala jiná forma, budiž. Ale máme tuto formu a nevidím na tom nic pohoršujícího že je to takhle Vyjadřuje se tím určitý obsah a to obsah který jsem uvedla. Tedy máš obsah a potřebuješ nějakou formu, která daný obsah vyjádří.
Kdyby bylo duchovní tak si to prostě jenom pomyslíš, tedy v duchu... pak je nějaká oplatka zbytečná protože duchovní je v duchu.
je ten Kristu duchovní nebo tělesná bytost??? není to s tím tělem a
krví jen podobenství?
jak to že ho učedníci po ukřižování nesnědli, ale pohřbili?
Kdyby to bylo jen podobenství, tak by to asi Ježíš učedníkům řekl. řekl by toto je jako oje tělo a toto je jako moje krev. Ale neřekl to ani to nijak nevysvětloval. Takže je pro mě nejpřijatelnější cesotu to přijmout tak jak to řekl, věřit že to dává smysl. že v tom chlebu je
bůhví, co řekl, vždyť tu Bibli nenapsal on...
když při té večeři lámal ten chleba a řekl "toto je mé tělo", tak
doslovně myslel, že ten chleba je jeho tělo?
nebo že ten chleba je jakože jeho tělo?
mohl to myslet doslovně... proč ne. Kdyby to dávalo nějakou logiku, nepotřebujeme mít víru. Prostě bychom to logicky vyhodnotili a šmytec. Jenže potřebujeme, tedy konkrétně já potřebuji i něco co je nad logikou, co není nějak vysvětlitelné
vtipkuješ? to by som mohlo chodiť k eucharistii v evanjelickom kostole - čo myslíš, je to možné?:-)...
Evangelíci mají eucharistii přístupnou pro všechny křesťany. U luteránů v liturgii před přijímáním vyznávají víru ve skutečnou přítomnost (jinak bys neměl přistoupit).
vieš čo? nech toho, sú to väčšie bludy ako tie od SJ - tí aspoň netvrdia, že niečo je, keď nie...mimochodom, povedz toto svojej žene, a vykúri ťa papekom!:-)...
OK, ani nezaujíma, len to nezrovnávaj (čo si viackrát urobil) s transsubstanciáciou - preto si vzájomne nemôžeme prijímať v našich kostoloch, a preto sme rozdelení...ako odkázal p. JP II. protestantom (parafr.): len transsubstanciácia/prepodstatnenie chleba a vína (mocou kňaza apoštolskej cirkvi) na telo Krista (eucharistický Kristus) nás zjednotí a zhromaždí okolo jedného obetného stola - teda zjednotí v jednej Kristovej Cirkvi, ktorou je rímsko-katolícka v vo vieroučnej jednote s 22 ďalšími katolíckymi cirkvami...
Chápu.
Jedině katolická církev je ta pravá, kromě ní není spásy.
To má katolická církev stejné jako Svědci Jehovovi.
Vůbec se neliší!
No a to je základní známka SEKTY, že neuznává nikoho jiného a nic.
ŘÍMSKOKATOLICKÁ CÍRKEV JE NEJSTARŠÍ A NEJVĚTŠÍ KŘES´TANSKÁ
SEKTA.
Mně by u KC nesedlo uctívat ty monstrance, to by se asi ani Ježíšovi nelíbilo.
Na Slovensku je teprve ekuména v plenkách, dokonce na vesnicích je tam pořád mezi katolíky a evangelíky určité nepřátelství.
Není to právě v té Růžďce, jak se tam každý rok koná to společné procesí katolíků a evangelíků k tomu ekumenickýmu památníku?
No, on to není až tak "ekumenický památník"
Naopak.
Je na něm napsáno:
Zde odpočívají Čeští bratí Jan Čaník, Štěpán Kapitán, Václav
Žamboch, Kateřina Hořanská a jiní neznámí, kteří zemřeli pro svoji
víru v den sv. Trojice L.P. 1777
Čest památce kazatele Pavla Hořanského.
Kdo by ztratil duši svou pro mne a pro evangelium, tenť ji zachová. Ježíš,
Mk 8,35
Proč by to nemělo být možné? Evangelíci od eucharistie nevylučují
NIKOHO. Před přijímáním pouze upozorní, že je to "na vlastní riziko" pro
každého jednotlivce!
A jestli při společném vyznání víry kecá nebo ne nijak nezkoumají.
Vím o několika lidech, kteří se hlásí ke katolictví ale k Večeři Páně
k evangelíkům pravidelně chodívají.
nezmysel, to neexistuje, to sa nemôže stať...a nezavádzaj, a neklam non stop denne...vy si fakt robíte z toho, sorry, srandu, a to je slušné slovo, mám na mysli iné...
Myslím, že je to od Moliera : "Život je velká komedie, pro toho, kdo to nepozná je život velkou tragedií".
sú to nezmysly, katolíci nemôžu chodiť prijímať k evanjelikom (neviem, čo by u vás prijímali), a opačne...už aj to "na vlastné triko" hovorí, akým v tom máte vieroučný chaos..
Moje švagrová - katolíčka - přijímala a říkala, že u evangelíků poprvé v životě přijala z kalicha, že to byl zážitek.
tak se běžte oběsit! svět se netočí kolem toho, co vás baví, anebo utíkejte do kostela se modlit zdrávas a ke zpovědi, kněz vám odpustí, prej má tu moc, modláři!
Jj, k nám taky občas zajde nějaký katolík....
Teď je vedro ale přes zimu zase budu víc pobývat ve Zlíně.Je tam sice
evangelický kostel ale blbě tam v neděli jezdí trolejbus. Takže chodím ke
Starokatolíkům do Štípy - tam dojedu autem a nemusím daleko chodit. Byla
jsem překvapena že se mnou nemají žádný problém co se týká
přijímání... (a to tam slouží přímo jejich biskup, bezvadný člověk a
velá ta komunita je báječná.