POVRCHNOSTI JSOU PRO VÁS TO NEJDŮLEŽITĚJŠÍ...
POVRCHNOSTI JSOU PRO VÁS TO NEJDŮLEŽITĚJŠÍ...
Vizitore je to několik základních církevních dokumentů, a pokud jsi studoval teologii, jak říkáš, tak bys je měl znát, jak když bičem mrouská.
Lumen Gentium
Unitatis Redintegratio
Nostra aetate
Direktář k provádění ekumenických principů a norem
Donum Iesus
ty bys měl jako absolvent teologie znát skoro nazpaměť!
čo chceš tým povedať? nevyjadril som sa jasne? napr. s tebou sa dá vôbec viesť nejaká ekuména? - ako si to predstavuješ? pouč ma pár vetami! - a to si lutherovský protestant! - a čo s ostatnými? je to vôbec možné? myslíš, že RKC sa o to nesnaží už stovky rokov, a aký je výsledok? - už viackrát som citoval výrok pápeža JP II. , ktorý sa týkal ekumény, poznáš ho? - ekuména je mŕtva! - lebo tak to chcú protestanti, oni proste nechcú uznávať pôvodnú apoštolskú vierouku, potvrdenú cirkevnými otcami, a ani s ňou spojenú tradíciu Cirkvi...o čom sa máme baviť? myslíš, že sa dá viesť ekuména s adventistami, či SJ - keď to nejde ani s lutherovskými protestantami?
Nejde to na slovenském venkově, zatím, slovenská ekuména je v počátcích. Proti tomu ekumenickou situaci v ČR ve velkých městech, nebo třeba v Německu, už lze hodnotit zcela naopak jako dobu post-ekumenickou. Tam církve spolupracují se samozřejmostí, jak prakticky, tak duchovně, a stojí před kapitolou technického sjednocení. Tam už se neřeší proč, ale jak.
Že je ekuména na Slovensku zaostalá, nebo že je spíš Vizitor zaostalý (protože v Bratislavě nějaká ekuména běží), to je vina vás, jednotlivých věřících, protože ekuména má vzejít zdola. Ekuména typu shora, kdy se na ní domluví faráři mezi sebou nebo dokonce zastupitelstvo města, není moc funkční, ale často je začátkem.
Brzdou slovenské ekumény je i to, že jsou tam plné kostely, tam k sobě nikoho nepotřebují. U nás v obci, kde je tisíc obyvatel, je už ekuména nutností, pokud věřící chtějí duchovní aktivity, jaké by jedna církev nebyla schopna personálně sama udělat. Třeba projekty Modlitby matek, Modlitby otců, večery chval nebo Noc kostelů. - To děláme jen ekumenicky, jedna nebo druhá církev sama za sebe tady nedá dohromady tolik nadšenců.
Samozřejmě pokud duchovně skromným (či líným) Slovákům stačí mše a víc toho dělat nechtějí, ekuménu z nutnosti ani nepotřebují.
Níže jsem vyfotil církevní dokumenty.
hovoríš z cesty, absolútne mimo, nepodstatné veci: nižšie som popísal atribúty vierouky R(KC) - hlavná otázka je, ako si napr. ty (v kontexte uvedeného) predstavuješ tú "ekuménu" (na ktorú bazírujete) vzhľadom na R(KC) vs protestantizmus? - to je podstatné!
k čomu si to vyfotil, keď otázka a odpoveď pre ekuménu stoja na iných základoch, ako si to ty predstavuješ? - osobne razantne odmietam ekuménu, je to k ničomu, predsa nebudem sa snažiť o ekuménu s tými (protestantami), ktorí chcú odstrániť/vylúčiť Tradíciu Cirkvi? - vráťte sa spät do RKC - toto je jediná cesta "ekumény" (ale to už nebude ekuména, lebo ona ako taká je nezmysl, jediný zmysel dáva návrat a znovuzjednotenie protestantov s vieroukou a mravoukou R(KC). tečka!:-)
to protestanti odmítají z různých důvodů. Třeba kam by šly farářky, nebo co s ženatými faráři
No a jak je to se mší svatou a svátostmi v rámci ekumény. Předpokládám že se mše nekoná a svátosti taky nejsou, tedy žádné přijímání nebo něco podobného.
Ekuména nemusí být o mši. Ty církevní dokumenty popisují, co třeba mohou katolíci s ostatními v rámci ekumény dělat.
to přece mohou dělat i s ateisty. Můžeme jít třeba hrát volejbal, nebo taky se scházejí důchodci nebo jdeme společně na výlet. Ale to nemá s katolickou bohoslužbou nic do činění. To je spíše zábava.
Tak třeba modlit se, zpívat Bohu nebo číst Bibli s ateisty nebudeš. A to třeba děláme my na těch ekumenických modlitbách otců.
Třeba je nemáte ani ekumenicky, ale ten projekt to umožňuje. U nás to máme ekumenicky.
jednoducho zavádzaš, odskakuješ od podstaty témy, vypichuješ nepodstatné veci - ekuména nie je o celibáte, ekuména je o apoštolskej viere Cirkvi, ktorá stojí na eucharistii - a to v protestantizme absentuje - vyjadrujem sa jasne, o podstate veci, ty zavádzaš do nepodstatných vecí, resp. nerozumieš, o čo tu podstatne ide...
Do modloslužby k modloslužebníkům ?
Zjevení 22
14 Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázání jeho, aby měli právo
k dřevu života a aby branami vešli do města.
15 Vně pak budou psi a čarodějníci, a smilníci, a vražedlníci, a
modláři, i každý, kdož miluje a činí lež.
ad.: ..a ešte doplním: katolíci (RKC + 22 asociovaných východných
katolíckych cirkví vo svete - R(KC)) majú vo viere, že celé Božie zjavenie
je založené na:
.1. Biblii SZ a NZ,
.2. viere Cirkvi formulovanej vo vierouke a mravouke Cirkvi (pápežstvo +
hlavne cirkevné koncily),
.3. na Tradícii:
..na tomto v celku stojí viera R(KC), - .otázka: protestanti prakticky všetko uvedené (okrem Biblie) opustili, eliminovali - takže, o čom má byť ekuména? - to akože katolíci to majú zanechať a prispôsobiť sa protestantom? - alebo to má byť naopak? - ako si vôbec protestanti predstavujú ekuménu? - rád by som o tom niečo vedel, kto mi dá z protestantov odpoveď? - Selene?...
taky by mě zajímalo, jak to tedy v tom Německu mají, nebo jak ta ekuména vypadá. Jak probíhají mše například.
nerozumiem - aké mše? - my máme mši/pre celú RKC jednotný liturgický eucharistický obrad, protestanti majú svoj rituál (Večera Pánova? - každá cirkev iný), ktorý sa nemôže nazývať omšou/mší:-)
ono, odpadlíctvo od Cirkvi (od kmeňa) vždy spôsobí chaos - a chaos znamená štiepenie odštiepeneckého spoločenstva donekonečna, kým sa štiepne fragmenty samy nezničia......
Z kmene by měl mít strom hodně větví - ratolestí - haluzí, je to zcela přirozený vývoj.
tie ratolesti majú- a musia mať všetko, čo má kmeň! - ak nemá, nepatria ku kmeňu, sú odvrhnuté a zahynú - vysušením, rozkladom...
Tak šup do pravoslavné církve, kterážto pravaja, pravdivaja a jedinaja!
tvoje klišé, už viackrát si to tu napísal, mám výbornú pamäť...keby si vedel, o čom to je (ako religionista to samozrejme nemôžeš vedieť) - zrejme nepoznáš porovnávaciu teológiu RKC vs PC), tak tu nedávaš tieto nezmysly...každá cirkev, ktorá vysluhuje eucharistiu (vo viere, že v kosekrovanom chlebe rukami a modlitbami Kristovho kňaza v apoštolskej postupnosti, je natrvalo živé telo Krista), je teologicky apoštolská, teda pravá - mimochodom, už som to uviedol, môžem za určitých okolností (ak nemám prístup ku katolíckej liturgii) prijímať eucharistiu v PC - ale predstav si, nie v napr. v lutherskej ECAV (ktorá je relatívne z protestantských (okrem anglikánskej) najbližšie ku KC...
a tak je potřeba některé sekat a házet do ohně, jak krásně pohanské...
Středem evangelické bohoslužby je kázání z Bible; středem katolické mše je slavnost setkání s Kristem v eucharistii.
Sloužit mši bez kázání lze; sloužit ev. bohoslužbu bez VP lze.
Takže o tom to není.
Nepochopila jsem vůbec nic. Co je to bohosužba bez VP? Někdy je kázání krátké i u katolíků, když káže děkan tak trvá i 25 minut :-) než nám to všecko objasní :-))) Na bohoslužbu bez eucharistie bych nešla. K čemu by mi to bylo? Slovo či kázání si mohu přečíst i doma.
Společné prvky mše a ev. bohoslužby:
atd.
Např. k tomu se mohou spolu sejít, a to i laici sami.
To chápu, ale to mohu dělat i u televize či na zahradě s přátei. To co nemohu dělat doma je jít k přijímání, účastnit se aktivně mše a svátostného života. Takže ano, souhlasím s tebou. Můžeme se setkat s různě věřícími, popovídat si i se pomodlit. Ale pak si jako katolíci musíme odsloužit mši svatou.
chýba vám to hlavné - eucharistia! - na nej je všetko postavené, je to základ apoštolskej kresťanskej viery...
Píšeš již léta, že “cirkev nieje holubník.”
Najednou máš jiné stanoviska než církev.
odmítám, a uviedol som prečo - nie sme vaši príštipkári, - vy ste, ale všetko naše ste účelovo(liberálne okresali, takže de facto nemáte nič, alebo len málo - dovolili ste si okresať (okrem krstu) aj sviatosti, a tak ďaleko Luther nezašiel:-)...
visitor77 Uživatel je online | Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
RE: RE:…
před 2 hodinami | #6581 (14)
nemám žiadnu povinnosť robiť ekuménu, odmietam ju..
sv. omša nie je sv. omšou bez eucharistie, a to u vás absentuje, preto nepoznáte pojme sv. omše/liturgického slávenia umučenia, smrti a vzkriesenia Krista, - preto akákoľvek ekuména, ktorá neuvažuje toto liturgické slávenie, je o ničom, nemôže fungovať - v tomto zmysle sa vyjadril aj p. JP II.: ak sa nestretneme (katolíci a protestanti) pri jednom eucharistickom stole, nikdy sa v plnosti a jednote viery nestretneme, budeme vždy odlúčení...je to tak....
"povrchný" znamená nemastný, neslaný - bez chuti, tak sa obyčajne vypľuje z pusy...
pravda je v Kristovi, teda vo viere Cirkvi, lebo Kristus je Hlavou Cirkvi, lebo len ona hovorí o ňom ako Pravde...
Visitor si hraje na Boha a odřezává všechny větve a hází na oheň :-)