Takže za to mohl ten nákladní?
Podle toho, jak jsem poslouchal ty lidi od železnice, tak nákladní vlak měl správně postavenou cestu, a Regiojet dostal povolení odjet ze zastávky. Odjel na zelenou, ale vzápětí viděl červenou, tak zastavil. Údajně brzdil už asi ze 60 km/h, které nabral.
Ovšem brždění něco trvá, takže lokomotivou zasáhl do té cesty nákladnímu vlaku. A krátce potom přijel ten nákladní a do všeho naboural. Vypadá to tak, že Regiojet dostal povolení k odjezdu, ale neměl nastavenou vlakovou cestu, protože tam není žádný zabezpečovač, kterým by to šlo udělat.
To je zatím zřejmé z výpovědi těch, kteří na dráze pracují, nikoliv těch od novin.
Včera bylo poměrně obsáhlé ,kvalitní zpravodajství na ČT24
Z Prahy nastavili cestu sice správně , ale strojvedoucí osobáku červenou
zaregistroval pozdě a stačil vjet do cesty náklaďáku. Co mě ale na tom
všem zarazilo nejvíc , je absence zabezpečovacího zařízení , paradoxně
na zrekonstruovaném a s velkou slávou otevíraném železničním prostoru.
Staré bylo zlikvidováno a nové ještě mimo provoz.
Jde o vzdálenost těch návěstidel. Jestliže na prvním při odjezdu měl zelenou a rozjel se, tak údajně když uviděl druhé návěstidlo s červenou, tak začal brzdit. Jenže měl 17 vagonů a tak to chvilku trvá. Cestu měl nastavenou zřejmě špatně, neměl podle mne vůbec dostat povolení k odjezdu na zelenou ze zastávky při takové délce vlaku, dokud neprojede nákladní vlak z protisměru. Jen z toho všeho je zřejmé, že za nehodu nemůže ani jeden strojvedoucí, ale že hlavy by měly padat jinde, nejspíš v té Praze.
To už jsem taky někde četl. Ten nákladní prý křižil cestu po kolejí ,která se běžně využívá v protisměru.