Elektromobily jsou dokladem, že neuvěřitelné blbosti dělá lidstvo v každé době a za každého režimu.
Elektromobily jsou dokladem, že neuvěřitelné blbosti dělá lidstvo v každé době a za každého režimu.
Lidstvo holt napravuje co Zemi způsobilo.Nejspíš by bylo ideální,kdyby lidé omezili osobní aut.dopravu na minimum.Ale to by bolelo,jsme sobečtí.
Problém je ovšem v tom, že elektromobily, jsou nedomyšlené řešení, že naopak vyžaduje zvýšení výroby energií, protože přepravujeme násobně vyšší hmotnosti. Podíl užitečného zatížení v dopravě se tím snižuje.
Mám vcelku podrobné info a zápory si dobře uvědomuji.Zejména budou v zemích,kde mají zpoždění-což je i ČR.
A berete v úvahu zvýšenou energetickou náročnost? Obávám se, že to žádný "módní" rozbor nepřináší.
Žádný "modní" rozbor dodnes nedokázal podíl člověka na změnách klimatu. Vůbec netušíme, kolik stupňů Celsia by bylo dnes v Prostějově, kdyby lidé vůbec neexistovali. Vše je to jen obrovský byznys, nic víc.
Jj,tohle už tvrdil Klaus před lety.
Tady přeci nejde o lidskou existenci,ale o její činnost.Úměrně s
technickým pokrokem se postupně ničila i naše planeta.Byznysem může být
akorát nesprávný přístup k řešení.
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/4748869/ipcc-lidska-cinnost-jednoznacne-zpusobila-rust-teploty-na-zemi.html
Faktem je, že výkyvy v podnebí byly i bez činnosti člověka. Letos žádné oteplování nepozoruji, prší dostatečně. Nepochybně ale platí, že se lidé soustřeďují do měst a tam se uvolňuje ohromné množství energií. Samozřejmě to vyvolává změny v proudění vzduchu. Navíc lidstvo postavilo významné množství větrných elektráren, takže snižujeme pohybovou energii větru. Zkráceně, zpomalujeme vítr a stále více přitápíme do ovzduší. To určitě počasí ovlivňuje. Pravděpodobně v podobě extrémních jevů.
Já ale nejsem žádným fanatickým zastáncem elektromobilů! Připadá mi
to jako z bláta do louže.Já bych se spíš orientovala na rychlou a
spolehlivou dopravu veřejnou-zejména železniční a v tom spatřuji ono
zpoždění,které jsem zmínila.Copak je normální,aby to bylo posměšně
nazýváno "sockou" ? Skoro to vypadá,že naše společnost má špatně
nastavený žebříček hodnot.
Ostatně rozumný názor mají i tuzemští vědci-
https://www.novinky.cz/veda-skoly/clanek/brusel-chce-misto-spalovacich-motoru-elektromobily-lpeni-jen-na-jednom-reseni-je-nesmysl-tvrdi-cesti-vedci-40367732
Minulý týden jsem cestoval vlakem z Jablonného v P. do Jeseníku.
(Přišel jsem o řidičský průkaz). Tutež cestu jsem několikrát absolvoval
svým autem a trvala zpravidla kolem pěti hodin. Vlakem to trvalo osm hodin.
Tři přestupy, v nich se dle jízdního řádu ztrácelo asi 90 minut. Vlaky
jely celkem s 60 minutami zpoždění. Navzdory tomu jsem do cílové stanice
přijel na minutu přesně. Cesta zpět byla s 6 minutami zpoždění. Mezi
Českou Třebovou a Kolínem jel vlak rychlostí 166km/hod. Cestování bylo
pohodlné, vlaky téměř plné, čisté. Nepříjemné byly roušky.
Shrnuto: Je to časové delší, ale nemusím dávat pozor na cestu a mohu se
bavit ss spolucestujícími. Cena? Protože mám slevu +65, tak pro dva lidi
jedna cesta za 260Kč. Autem by to bylo 2-3x dražší.
Problém spočívá v tom,že ne každý má k vlaku blízko-mnohde se vlakové zastávky a dokonce celé želez.trati rušily.
Atomové bloky v Česku pomalu dožívají, nové se nestaví a my přejdeme na elektromobilitu. Máme našlápnuto do hodně velkého průšvihu, jestli v něm už nejsme.
Tenhle -průšvih- u sousedů řeší plynem.
Každopádně my,na rozdíl od Němců a Rakušanů,u jádra zůstáváme.V
Dukovanech dosavadní bloky do r.2037 + plánované rozšíření o pátý blok
a v Temelíně zatím min.do r.1932
Plynu moc nemáme, drtivá většina se musí dovážet, jako ropa, takže z
bláta do louže.
Závidím každému, kdo věří, že se u nás nějaký nový jaderný blok
někdy postaví. V Temelíně měly podle původních plánů dávno fachčit
všechny čtyři bloky. S obrovskými problémy byly dokončeny jen dva a jejich
výstavba trvala 20 let.
Za energetickou politiku patří nakopat do řiti úplně všem polistopadovým
vládám, třicet let se jen kecá a vůbec nic nestaví. Dokončeny byly jen
stavby započaté za komančů, třeba ten Temelín, nebo jeho akumulátor
Dlouhé stáně.
Pořád nechápu ten průšvih, myslím to údajné ničení planety osobními
auty. Emise CO 2 jsou v porovnání se samotnou přírodou celkem bezváznamné
a v porovnání s leteckou a zejména námořní dopravou ani nemluvím. Tisíce
lodí pálících miliony tun nafty za účelem dovozu levných šmejdů z
Číny smrdí stokrát víc a o přechodu na bateriový provoz se u těchto
plavidel striktně mlčí. Nevím proč jako atomobilista jsem větší sobec,
než mastňák, který se letí na týden koupat v moři přes půl planety,
čímž vychrlí víc smradu, než já v tom autě za několik let.
Navíc pořád nikdo na celém světě nijak neprokázal, že právě emise z
osobních aut a nejen z nich jsou tím hlavním důvodem změn klimatu. Klima se
na Zemi mění po celou dobu její existence, dokonce i toho oxidu dusíku bylo
nejen méně, ale i více. Země byla v dobách před vznikem člověka a tedy i
auta na kost zmrzlou i do červena rozpálenou koulí. Že těmto procesům lze
zabránit autem na baterky může uvěřit jen člověk, který nedával pozor
ve škole, myslím hlavně ve fyzice.
Že jde o přirozený proces a můžeme tedy v klídku pokračovat v ničení
Země,může hlásat jenom člověk,který nedává pozor už ani coby
dospělý.
Na místě je pouze způsob,jak k tomu celému hodláme přistoupit.Že je
větším znečišťovatelem letecká a námořní doprava,než ta
automobilová,to ví skutečně už to školní dítko.
Nenapsal jsem nic o tom, že máme pokračovat a že je to přirozený proces. Prosím nepodsouvat mi do úst vlastní výmysly, to je úroveň pohodáře, ne tvoje.
V socialistické tunové ekonomice se s ekologií jaksi nepočítalo.
Pamatuji si na grafy, které (za času mého mládí) zobrazovaly soutěž
socialismu s kapitalismem na kterých byl růst tun vyrobeného cementu,
železa, kilowathodin....Svého času byla NDR největším výrobcem
elektřiny na světě. Když se porovnala tma ve které byla ponořena
východoněmecká města a srovnala se se světly něch západoněmeckých měst
vznikala otázka kde se ta elektřina ztrácí.
Podobně je tomu i dnes. Jeden můj známý má tepelné čerpadlo poháněné
fotovoltaikou. Má skoro nulovou uhlíkovou stopu.
Mě taky, nejvíc Norska. Budují elektrárny, které fungují i v noci a za bezvětří.