To si vůbec jistý nejsem. To už byl takovej bordel, který se moc stupňovat nedal......
Probíhalo by to podobně jako v Číně a s největší pravděpodobností by došlo i k jistému politickému uvolnění.
Určitě ne, znormalizovaní, pohodlní Češi v teplákách a funkcionáři typu Gejza Šlapka, Fojtík, Jakeš, Urbánek a Štěpán měli do asijských draků daleko jako já k Supermanovi. Strana neměla lidi a byla neschopná provést perestrojku a glasnosť. Ani omylem Čajna.
Další našinec,který má o svých krajanech velmi špatné mínění.Takhle bychom se ale hrdým a zdravě sebevědomým národem nikdy nestali!
O českých komunistech věru dobré mínění nemám......... a o nich a jejich fanclubu jsem psal.
To mě taky ne,ale šlo o hypotetickou a přesto logickou úvahu,že v průběhu třiceti let by se zvedala životní úroveň už ze samotného pokroku vědy a techniky.Samozřejmě,jinak než v Číně,protože takoví vlasti- až zarputile- oddaní mravenečci zase nejsme.
Nebyl tu matroš pro čínský model, strana zdegenerovala a nebyla schopná vývoje.
Chytří a mazaní lidé ve straně - Babiš, mladý Adamec, mladý Barčák a další, kteří měli výsadu studovat na západních univerzitách, neměli zájem o obrodu strany, perestrojku, ani čínský model. Chtěli obchodovat jako američtí byznysmeni a užívat si peníze.
Možná. Z kulturního hlediska asi ano. Divadla, Semafor,literatura, česká
vlna ve světovém filmu, populární hudba. Jak napsal Černý, bylo to na
slušné evropské úrovni.
Pokud se týče reálií, tj. moci SSSR a studené války, tak to žádné
naděje nedávalo. Tuzemský vývoj se střetl s globální realitou.
Pokud se týče roku 1989, tak možnosti tehdy byly ohromné, snad takové jako
po první válce. Jenže ztroskotalo to na lidech.
Spousta promarněného času, s Klausem i se Zemanem.
Údajně se tehdy v Praze hrálo nejlepší divadlo v Evropě. Nemohu posoudit, ale možné to je.
Čekal jsem, že ve svobodných podmínkách nastane kulturní rozkvět, ale opak byl pravdou. Lidé ve svododnějších poměrech asi neměli takovou potřebu kultury, v nesvobodných časech v ní hledali něco víc. Ale možná to bylo těmi šedesátými lety, i na Západě po nich nastal pokles kvality, i když ne tak drastický jako u nás.
Přesně totéž jsem čekala i já.Jakoby múzám mnohem víc svědčily vybojované podmínky a umělcům se tím odměňovaly polibky náramné inspirace a imaginace.
Tak asi nebudeme adorovat spartakiádního vraha straku jen proto, že to je
krajan a našinec, ne? .-)))
a už su fuč