Na druhou stranu si pan Voráček na tom udělal neskutečnou reklamu a také fakt, že samotný eshop byl postaven na KOMERČNÍM řešení taky dost smrdí.. Tak by mne vcelku zajímalo, co tam ty 2 dny vlastně delali..
Na druhou stranu si pan Voráček na tom udělal neskutečnou reklamu a také fakt, že samotný eshop byl postaven na KOMERČNÍM řešení taky dost smrdí.. Tak by mne vcelku zajímalo, co tam ty 2 dny vlastně delali..
Udělali to, co ministerstvo požadovalo v té zakázce za 400 milionů. Ministerstvo potom změnilo požadavky.
Na jakém komerčním řešení to bylo postaveno?
Lze se na to podívat zde https://fairznamka.cz/
Eshop je postaveny na komerčním řešení "Kentico", firma u které má pan
Vondráček (respektive jeho firma) VIP členství.
Licence k tomuto řešení od kentica lze posoudit na těchto stránkách
(ceny jsou uvedeny "od") https://www.kentico.com/purchase .. kolik by
stála licence ročně pro stát se můžeme pouze domnívat.
Další sranda kolem toho eshopu je, že měl dost zásadní chyby. Ze
začátku jsem to sledoval na jejich fb stránce k tomu hackathonu a nebyl
problém převzít statický token k provedení platby a nakoupit tak známku
bez dokončení procesu, tedy jinak řečeno, zaplacení..
https://www.e15.cz/byznys/technologie-a-media/za-vikend-stvoreny-e-shop-na-dalnicni-znamky-mel-vazne-chyby-1366305
Ano krom eshopu se udělala ještě nějaká API která měla mít
připravené napojení na třetí strany nicméně napojit je nebylo možné
kvůli prověrkám atp a druhá věc je, že tu api stáhli asi po hodině
provozu a od té doby ji nikdo neviděl. Zdrojové kódy taky nikdo neviděl a
jak bývá zvykem u takových hackathonu tak měli být správně zveřejněny,
už kvůli transparentnosti nebo kvůli odchytání závažných chyb.
Tak se logicky ptám, co se tam ty dva dny vlastně dělalo? Pro veřejné oko
je vidět pouze eshop a pr kampaň kolem toho .. nic víc ..
Jak jsem naznačoval, myšlenka sice hezká ale realizace je hnus..
Takže kolem a kolem, 400 milionů možná vypadá jako pálka, ale málo kdo
si už uvedomí, že za tím nestojí pouze eshop ale napojení na X stran,
ministerstva, policie atp. (zde je třeba zdůraznit, že napojení je jedna vec
ale samotná koncová aplikace pokud ji daný subjekt vůbec má se bude muset
upravit nebo vytvořit, také je třeba zdůraznit, že koncové aplikace
subjektů mohou mít ruzné typy napojení takže neexistuje jednotné snadné
řešení), + další režijní náklady kolem toho..
Dále, firma která to měla realizovat se zavazovala k velkým pokutám za
minuty nedostupnosti a také v ceně byla 4 letá údržba a provoz.
Asi by to mohlo byt o nějaky milion levnější, ale když se nad tím člověk
zamyslí, brutálně předražená zakázka, (jak se to média snažila lidem
podstrčit včetně nabytí dojmů, že jde jen o eshop) to není