Elektrokolem se dá bez nějaké zvláštní námahy jet i 20 - 30 km v kopcovitém terénu.
Elektrokolem se dá bez nějaké zvláštní námahy jet i 20 - 30 km v kopcovitém terénu.
To máš jistě pravdu, ale speciálně v Praze (nemám zkušnosti z jiných
měst, z 95% jezdím autem výhradně po Praze, občas i mhd) nikdo (až na to
cca 1%) nebude používat kolo, ani e-kolo jako dopravní prostředek. Jako
volnočasovou aktivitu hlavně v létě ano, jenže jezdí po těch
"cyklodálnících" a snaží se vyjet z Prahy ven. Po těch cyklopruzích co
nechal namalovat Hřibův magistrát nejezdí téměř nikdo.
Další věc jsou nesmyslně rozšířený chodníky a to nemyslím pěší
zóny v úzkém centru, tam bych to i chápal. Chodník širokej jak kráva kde
projde pár lidí na úkor pruhu pro auta. Navíc všude dávají kostky jak
kočičí hlavy a světlý že musím nosit sluneční brejle jak se od nich
světlo odráží. Zlatej asfalt nebo i ta zámková dlažba....
I zde se projevují dopady krize-jak ve výši pořizovací ceny,tak v
provozu(např.nedostatek náhr.komponent vyráběných v Asii) Opět jsme
též u baterií a dobíjecí infrastruktury..A málo platné,tuzemská města
nejsou nafukovací- i kdyby nechyběly peníze,chybí prostor pro bezpečné i
účelné cyklistické stezky.
https://www.fintag.cz/2022/01/12/prumerna-cena-elektrokola-loni-byla-v-cr-od-45-do-65-tisic-kc/
Elektrokola jsou ekologickým dopravním prostředkem. Proč má řidič jedoucí do práce s sebou táhnout desetinásobek toho co sám váží ?
Kolo je radost, ten , kdo si vybere kolo jako dopravni prostredek, musi mit vseobecne radost z pohybu!
Tuhle radost mohu dosyta i lépe naplnit jako volnočasovou aktivitu.Nikoliv při cestě do práce,kdy cestou rozvážím děti(či vnoučata) do škol a školek.
Velmi často s sebou veze i další lidi nebo materiál, nářadí.
Navíc, člověk má chodit urvanej Z práce, ne DO práce
Dále pokud to není čistě kancelářská krysa, tak i v průběhu pracovní
doby musí jezdit na schůzky ap.
V neposlední řadě si může po práci hned dojet na nakápy nebo něco
vyřídit, př. v autě něco přenechat, co by jinak nebylo kam dát.
Já osobně jsme na kolem jezdil do práce do -5 C skoro 16 let. Ve chvíli, kdy jsme přešel po revoluci na OSVČ, už to prostě nebylo možné, nejen ohromná ztráta času (a to paltí i pro MHD), ale hlavně fakt, že po ujetí 16 km na stavbu člověk potřeboval na hodinu kyslíkovou dotaci ..... a věčně nestíhal.
Musel by život a svět celý notně zpomalit. Kdo dělá od 7 do 15:30, ten asi může, pokud si ostatní provozní věci rodiny zajistí jinak ...
elektorkolo to asi lehce zjednodušuje, minimálně co do toho vysílení člověka, ale prostě většina pracovních pozic to neumož%nuje nebo toprostě není dostatečně v(ý)hodné
Cokoli je elektro,tak úplně ekologické to taky není.Do hry se nám dostávají problémy s bateriemi a nabíjením-elektřinou.
Je to rozhodně ekologičtější než stovky kilogramů vážící auto.
Co by se mělo podporovat je právě ta elektromobilita. A sdílená ekonomika.
Vypůjčit si (elektro)auto tak jak si půjčím na ulici koloběžku.
Samozřejmě, že to u nás je hudba daleké budoucnosti. Asi jako euro.
Před pěti lety se měla u nás v ulici na vsi začít rekonstrukce vodovodu. Teď už je to jisté, bude to příští rok ! S Rakouskem sdílíme stejné časové pásmo, ale čas samotný se tady vleče neuvěřitelně pomalu.