Otázka pro technogeeky: Proč mají radiální motory vždy lichý počet válců?
Radialni motory jsou ctyrtaktni, procez lichy pocet valcu je nutny k tomu any pri kazdej obratce palil aspon jeden valec. Kdyby mel motor sudy pocet valcu, tak by to nebylo mozne.
to jsi napsal blbe,nebo blbe pochopil .... problem je vacka a tezce se to vysvetluje...on by u 4 taktu a 4 valcich vcelku logicky palil jeden valec pri jedny otace
mimochodem a vis proc tyhle motory museli mit dekompresory a nebylo mozny je nastartovat bez predchoziho protoceni bez komprese?
u radoveho motoru mas vacku sprevodovamou vuci klikovce 1:2 u radialnyho to je ale problem.(i kdyz resitelnej) takze jednoduse receno problem je casovani(vacka) Ale bud jsi jistej ze radialny 4 -6-8 i vicevalce skutecne existovali
zrovna dnes jsem osazoval a zabrusoval 24 venilu neni to sice motor radialny ale normalni V8 presto naprosto chapu ze tahle technika konci a bude nahrazena motorem elektrickym... cim dal tim min lidi je schopno dat kupy tyhle podivnosti
jinak V8 je motor je vidlicový ,ne řadový ,kazdopadne snazim se napsat ze i obycejnym motorum rozumi dnes cim dal min lidi...pokud jde o motory radialny je to jeste horsi
ale muzu te ujistit ze pokud zacnes neco o pocitacich a programovani...tak budu soupat nohama a drzet hubu,jsem totiz PC negramotnej Pokud bude debata o motorech,pripadne o rybach...dovolim se zapojit do debaty
konecne neco kde jsem doma;-) Nevychází casovani ventilu...nicmene nemas pravdu s tim ,,vzdy,, byli i motory ze sudym poctem valcu(sprevodovana vacka) Krekova hlava si plete casovani ventilu se zapalovanim zapalovani pochopitelne problem neni
samozřejmě, u galvestomů se zapaluje když je ventil dole
.-)))))))))))))))))))))))
já to chápu .-))))))))))
boze ty jsi vazne na tom hure nez jsem cekal...nevim jak ti vysvetlit ze casovani ventilu je uplne neco jine nez tebou zmineny casovani zapalovani...ale ja uz vazne s tebou cas stracet nebudu...nejsi hoden meho casu.
na tebe nemam prasky...jednak netvrdim ze Wostep to chape spravne ,toho jsem neresil a jednak doba zazehu a casovani zapalovani jsou dve naprosto rozdily zalezitosti...snad pochopis kdyz ti reknu tajemsvi ze kuprikladu vznetovej motor nema zapalovani a presto ma dobu zazehu...
Jasně, napsla totéž co já, ale toho jsi neřešil.
protože jsi blbej jak přelomený tágo .-))))))))
tady vůbec nejde o slovičkaření jiskra / zážeh, tady jde o to, že k uvedenému MUSÍ dojít vždy v přislušné zdvihové výšce ventilu, aby ten motor fungoval, není možné provádět zážeh kdykoli - jde právě o tu synchronizaci zdvihu válce se zážehem - a protože je to právě ten zážeh, který způsobuje funkčnost jakéhokoli motoru, my, co máme vystudované technické školy, a nikoli jen 3. třídu pomocné zvláštní speciálky, samozřejmě píšeme o časování zážehu :-))))))))))))
a protože já nemám čas se dohadovat s volem, tak tu máš
https://cs.wikipedia.org/wiki/Hv%C4%9Bzdicov%C3%BD_motor
"Počet válců závisí na počtu pracovních dob motoru. V drtivé většině případů se používá čtyřdobý cyklus, proto musí být počet válců každé řady lichý, aby vycházelo zapalování. Na animované ukázce v pořadí válců: 1-3-5-2-4-1-."
troubo.
https://autoride.cz/hvezdicovy-motor-vedel-jsi-o-jaky-typ-motoru-jde
"Počet válců hvězdicového motoru závisí na počtu pracovních cyklů motoru. V drtivé většině se však využívá čtyřtaktní cyklus. U čtyřtaktního hvězdicového motoru musí být počet válců v každé řadě lichý, aby tak vycházelo zapalování, které je například u pětiválcového motoru v pořadí 1-3-5-2-4 a dále se opakuje. U dvoutaktních hvězdicových motorů však může být počet válců v jedné řadě sudý."
Ani ty tve skopirovany clanky ti moc nepomuzou protoze to je blbost kdyby jsi chapal princip tak neskopirujes hovadinu kde je psano ze MUSI muzu te ujistit ze nemusi a ze styrdobe hvezdicove motory se sudym poctem valcu se vyrabeli
Vždyť se to na obou lincích snad i píše, minimálně na jednom, dokonce
snad v jedné té mé kopii to je :-)))
ty jsi vážně blb.
A dokonce i já sám to napsal v mé první reakci ještě na beaumpa nebo jak, že minimálně u dvojtaktů sudá počet není problém.
nechceš si jít raději vybírat špínu mezi prsty na nohách? to taky posereš, ale nebude to tolik vadit ....
Ano, to zapalování je třeba načasovat tak, aby synchronizovalo se zdvihy válců.
to by vážně pochopilo i malé dítě, ty vole, proč jsi to ty nedokázal?
PS : ano, slova "aby vycházelo zapalování" je požadavek na časování
zážehu, alt. vznětu, tak, aby to korespondovalo s pozicí pístu ve
válci.
chápu, že ty nejsi technik, tak jsi to nepochopil. omlouvám tě.
Vostepa jsem neresil protoze ho mam rad,coz tebe taky ale tebe mam rad jako osynu v prdeli
casovani ventilu a tebou zmineny casovani zapalovani jsou dva naprosto rozdilny pojmy
Už jsme pochopil, že se v tom orientuješ jak ryba .... na suchu.
tak ale neházej flintu, hlavně že si myslíš, že jsi v tom dobrej. snad ti
to někdo z tvého okolí žere.
evudentne nechapes zakladny princip 1 valcovyho motoru,jak kurva chces pochopit motor radialny?
Je to kvůli době zapalování.(zážehu). Sudej by neměl rovnoměrnej chod.maj to letecký motory.viděl jsem ale i motor na stejnym(podobnym)principu,kdy motor měl válce 2.měl dokonce ojnici z jednoho dílu pro 2 válce a v klikovce byla uložená na jednom čepu.měla tvar v a na každym konci byl jeden píst.šlo o Harvey davidson.zvuk zajímavej.jakoby vynechával,ale bylo to právě tím,že to byl vlastně ,,kus leteckýho motoru,,.
zminujes 2 valec? To je ale jinej pribeh...u motorek se opravdu nekdy pouzivaji casti leteckych motoru ale nejcasteji pouze valce,hlavy a pisty...blok a klika je delana klasicka...i kdyz vzacne je pouzit opravdu celej radialny motor.Co ty dekompresory , ty vis proc se pred startem musi radialny motor protocit s otevřenými dekompresory?;-=)
To je klikovka a očnice z HD.psal jsem z jednoho dílu.myslel jsem,že je to
kovanej jednodíl.není.je ze dvou.princip uložení na jednom čepu stejnej
,,,,,,,,,,,,,dál se nerozepisuju,protože vím,jak by to dopadlo.napíšu jen
že vždycky u všech motorů hází svíčka jiskru cca 1mm před horní
úvratí,při zavřenejch ventilech a je tam stlačenej vzduch s palivem,.učivo
cca sedmý třídy.proměnný časování ventilů nemá s otázkou kuja nic
společnýho.byly s tím známý třeba hondy.kujo to myslel tím lichým
počtem jinak.já jenom napíšu,že k tomu musí bejt alespoň 5 válců a to z
toho důvodu,aby byl motor jako crlek v pracovním režimu.to znamená,že
alespoň jeden z pístů jede dolů po zážehu,čili pracuje a celej ten motor
tím pádem taky.když máte píst jeden,motor pracuje půl otáčky a jednu a
půl jede setrvačnosti.s těma pěti válcema si nejsem jistej,nato nemám
hlavu,ale zní to logicky vzhledem ke zbejvajícím čtyrem a pátýmu
pracujícímu
Čili harley nepracuje po celou dobu.jednoválcovej motor(ťen je nejlepší),už vůbec ne.ten letadlovej naopak musí pracovat furt a tím,že má lichej počet válců jsou jeho chod,výkon a točivej moment +další věci lineární a nijak se nevychylujou