Rozcestník >> Věda a technika >> ELEKTŘINA

Informace

Název: ELEKTŘINA
Kategorie: Věda a technika
Založil: Ondi
Správci: Ondi
Založeno: 10.01.2020 18:05
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 459x
Příspěvků:
32

Předmět diskuze: ELEKTŘINA - Pro všechny, které fascinuje tento druh energie, potýkají se s jejími zákoutími a chtějí sdělit své poznatky.

| Předmět: budou prý dotované
21.01.20 00:01:09 | #30
elektromobily zhouba lidstva:

-77
n/a

| Předmět: RE: budou prý dotované
21.01.20 12:48:47 | #32

Na to jsi přišel sám od sebe? Kolik lidí zahubily podle tvých vědomostí elektro-automobily?
Není to spíš tak, že houbou lidstva jsou ideologové a zbrojaři?


5
n/a

| Předmět: RE: RE: budou prý dotované
21.01.20 19:43:56 | #34
já to myslím v širším měřítku. Nevýhody elektromobilů pro planetu: 1.spotřeba el.energie ze3/4 z fosilních paliv. 2.Nedostatek elektřiny 3,Likvidace baterií 4.vzužívání dětí na těžbu surivin do baterií:

-77
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: budou prý dotované
21.01.20 19:53:12 | #36

S tim docela souhlasim. Lithium likvidovat je problematicke. Vyroba el. energie je mozna i horsi k ovzdusi nez spalovani phm.
Rozumna alternativa by byl vodikovy pohon ktery se zatim moc nerozsiril


719
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: budou prý dotované
21.01.20 20:41:06 | #38

Ano vodík postavit atomovou elektrárnu na břehu moře a vyrábět ho z vody. i když myslím že jsou jiné chemické technologie. Vodík je dost výbušný ale technologie by už byla dnes docela zvládnutelná že by se toho lidé báli?


-77
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: budou prý dotované
22.01.20 11:41:48 | #40

Nástup nové techniky je skoro vždy spojen s různou problematikou, která se pak řeší "za pochodu". Nejiné to bylo i u motorů s vnitřním spalováním v dobách, kdy se benzín kupoval po litrech v lékárnách a drogeriích.

I ke katastrofám dochází, letadla padají, automobily bourají ... a přesto letecká i automobilová doprava houstne.

Co se týče (plynného, ale i tekutého) vodíku ... tak tam jsou také nemalé problémy a to jak se skladováním, tak s transportem a výrobou. V současnosti se vyrábí vodík z ropy a ze zemného plynu a to je kvůli bídné účinnosti těchhle procesů velmi nákladné.

V chemii litiových akumulátorů se nevyznám a možná je jejich recyklace nákladnější než získávání z přírodních nalezišť. Možná že je to jen dočasné a že budou nalezeny metody, jak tenhle odpad efektivně využít.


5
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: budou prý dotované
před 21 hodinami | #42

Pozor. Přesněj řečeno není vodík ani trošku výbušný, na rozdíl od nitroglycerinu.
Výbušná je směs vodíku se vzduchem a nedej bože s kyslíkem. Přesto to nebouchá samo od sebe, ale potřebuje to nějakej iniciátor, jiskřičku, nebo elektrický výboj. Přesně stejně ovšem bouchne směs zemního plynu se vzduchem, jako i směs benzínových, nebo acetonových par se vzduchem.

Pamatuji se na experimenty se směsí vodíku a kyslíku z elektrolýzy vody. Malá štamprle (tak 20cm3) tohoto čertova plynu dá explozi, proti které je výstřel z pistole jen "pšouknutím". *3284*


5
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: budou prý dotované
před 7 hodinami | #46

Ovšem největší problém v realizaci masívního používání elekromobilů je
a. v časově náročném doplňování energie do vozidla.
b. V současné době potřebné registraci, či (placeného) členství klubu dotyčného zdroje el. energie.
b. ve drahém a málo efektivním skladování elektrického náboje a tím jeho podstatným prodražení.

K
a. specielně v USA se už tvoří mnohahodinové kolony vozidel u nabíjecích stanic a když není k dispozici dobře vybavená čekárna, tak stráví v zimě čekatelé hodiny ve vymrzlém vehiklu.

Když se diskutovalo o elektro-mobilitě před půl stoletím, tak se mělo za to, že akumulátory budou normované a na zásobovacích stanicích během minuty vyměňované za nabité. Ovšem to by se musely automobilky domluvit na normalizaci akumulátorů.


5
n/a

| Předmět: diodový můstek
19.01.20 15:54:04 | #28

zdravím,vrtá mi hlavou jedna věc - v týdnu se mi stala nemilá věc ,po nastartování a následném rozsvícení ikonky dobíjení a za cca 4 minuty jízdy jsem byl kaput bez štávy . baterie - nula ,následně se při opravě zjistilo že na vině je diodový můstek v alternátoru

nejde mi ovšem do hlavy jak může odejít baterie tak rychle ,protože i kdyby alternátor přestal dobíjet tak to nějaký čas potáhne baterie ,tohle byly ovšem tak čtyři minuty , on se ten diodový můstek chová jako zkrat když přestane fungovat ?


7
n/a

| Předmět: RE: diodový můstek
20.01.20 02:56:57 | #29

To by mi mou hlavou vrtalo také.
Jestli to nastartovalo motor, tak by baterka měla zásobovat zbylé el. spotřebiče podstatně déle, než několik minut. Ovšem v těch elektronikou prošpikovaných dnešních vehiklů se nedá říct co vlastně ten motor zastavilo. Jestli to výměna alternátoru "opravila" nedokáži potvrdit.

K alternátoru - tak ten třífázový usměrňovací můstek je prakticky nezničitelný, pakliže nemá výrobní vadu. Má devět diod a ty jsou propojeny přes pojistku trvale k baterii.
Podstatně houfněj "odejdou" po statisících najetých km uhlíky na kroužcích rotoru. Další strategické součástky alternátoru jsou ložiska, regulátor napětí a jeho el. kontakt ke zbytku alternátoru.
Takže kdyby ... kdyby šly dvě diody (protilehlé) do zkratu, tak by se měla přepálit pojistka (u mého, celkem slabého alterátoru má 70A, takže by ji proud kolem 100A zajisté přepálil).

Ještě existuje jedno strategické místo v automobilu týkající se elektriky. Tím je zemnící vodič spojující elektricky motor a kostru automobilu. Tenhle vodič je pružný plochý propletenec tenkých drátků o impozantním průřezu, klidně 100mm², obvykle tak kolem 30cm dlouhý a musí odolávat vibracím (běžícího) motoru. V tomto smyslu může být i jeho připevnění šrouby uvolněné, nebo zkorodované. Je-li tento vodič pochroumán dlouholetou službou, nebo dokonce přerušen, tak je automobil elektricky absolutně po smrti.


5
n/a

| Předmět: I2C
16.01.20 03:40:37 | #27

Zrovna se potýkám s pochopením protokolu I2C, páč jsem si pořídil LED display s tímto rozhraním.


5
n/a

| Předmět: no
13.01.20 10:16:57 | #14

kolem elektřiny je furt něco


n/a
n/a

| Předmět: RE: no
13.01.20 11:11:26 | #15

stačí málo a bezproudí je hned


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: no
13.01.20 11:38:22 | #16

Přesně tak, to mi připomělo, že musím jít do dílny něco dodělat. *3284*


5
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: no
13.01.20 13:28:39 | #17

jo hlavně ať tě to nesejme


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: no
13.01.20 14:29:32 | #18

Jsem zřejmě odolnej a opatrnej. Pracoval jsem jak s napětími kolem 60kV, tak s proudy několika kA. Kromě několika drobounkých (tak do jednoho milimetru) popáleninek od vysokofrekvenčního 40kV napětí jsem neinkasoval nic co by stálo za řeč. Ty kopance, které člověk od síťového napětí čas od času slízne mi nikterak nekazily náladu.To se víc poničím v dílně ostrým a špičatým nářadím. Nebo popálím, v tomhle mám taky dobrou praxi.

To není prosím holedbání, ale faktum mé profese a mé chaotické píle.

Teď jsem dokončil takový minimixer na pěnění mléka do kafe pro mou paní, nic moc. Spíš si jen tak hraji a to rád. *3284*
Pracuji momentálně na čtvrté variantě měřiče koncentrace plynu (plynů) (propanbutan, zemní plyn, vodík a pod.).

Má tu někdo zkušenosti s programováním mikroprocesorů Atmel řady Attiny?


5
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: no
13.01.20 17:29:04 | #19

to může bejt zajímavý


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: no
13.01.20 18:34:47 | #21

Jestli jsi mínil ty "čuchače" plynů, tak je to nejen zajímavé, ale i životně důležité.

Jestli ti neunikla ta exploze věžáku v Prešově, tak té by takový hlásič, vybavený poplašným zařízenim, spolehlivě zabránil. No a existují i "čuchače na jedovatý CO, na který zemře opakovaně spousta lidí a přitom takový "čuchač" lze pořídit za pár babek.. To samé platí i pro hlásiče kouře (z hoření). Když člověk spí, nebo leží ve vaně, tak plyny nevnímá. A CO je tichý zabiják.


5
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: no
15.01.20 15:39:49 | #26

to máš pravdu


n/a
n/a

| Předmět: no comment
11.01.20 13:28:09 | #4
| Předmět: RE: no comment
11.01.20 14:44:55 | #6

Názorné varování ... :-)))


5
n/a

| Předmět: RE: RE: no comment
11.01.20 14:58:17 | #7

tak je to nahraný, ale je to názorná blbost


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: no comment
12.01.20 02:45:28 | #10

Samozřejmě je to nahrané. Lidé se různě baví a rádi smějí.


5
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: no comment
12.01.20 17:40:35 | #13

a proti tomu nemám nic


n/a
n/a

| Předmět: ELEKTŘINA
10.01.20 18:06:59 | #1

Vše co se točí kolem elektřiny je pochopitelně i mým koníčkem.


5
n/a

| Předmět: RE: ELEKTŘINA
11.01.20 10:53:56 | #2
| Předmět: RE: RE: ELEKTŘINA
11.01.20 13:14:44 | #3

Předešel jsi mě. *26951*


42
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: ELEKTŘINA
11.01.20 16:06:25 | #8

Sem rychlá:-).
Klikla sem na ani muž ani žena při registarci, na něco mezi a mám proto zelená písmenka, heč:-), ale nevim proč tam musím mít toho kravaťáka, ale pracuji na jeho obměně:-).


3
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: ELEKTŘINA
11.01.20 23:43:49 | #9

No, fakt by Chatujme mohli mít barvu, nebo ikonku, pro lidi tající své pohlaví a pro lidi odmítající pohlavní digitalitu.
Logika zná ano a ne, jedna a nula. Na štěstí existuje i fuzzy logika (nejistá, rozostřená).
Třeba se ti podaří něčeho v tomto smyslu dosáhnout


5
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: ELEKTŘINA
12.01.20 05:50:25 | #11

..zatím porád nic se mi v tom nepodařilo, nemám svoji vhodnou fotku a asi ani mít dlouho nebudu, už mi dvě zamítli, jo, je to nefér že tam mají pro něco mezi mužem a ženou, muže s kravatou, to není vůbec OK, zkusím jim o tom něco napsat.


3
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ELEKTŘINA
12.01.20 09:40:10 | #12

Profilova fotka podleha pravidlum a prochazi kontrolou na to je treba brat zretel, staci pouze splnit pravidla a neni problem, pokud si prejes neco urciteho ohledne profilu nebo fotek se mnou prodiskutovat vol prosim radeji vzkaznik, protoze tato diskuze neni prilis patricne misto. Vec kdy uzivatel nema profilovou fotku, misto nichz se zobrazuje pouze postava neurcite prazdne silulety, ktere znazornuje muzske nebo zenske pohlavi, pak je zde jeste na vyber moznost pohlavi neco mezi, ale to je spise vec gendrova, to bych ale asi nechal byt. Ale pokud vsak mas nejaky urcity navrh, namet nebo pripominku k teto sluzbe muzes to prenest na tomu urcenou diskuzi namety a pripominky diskuze, chat, profily nebo jine.

Plati pro vsechny, ze kdokoliv neco ma skrze profily muze me kontaktovat nejlepe prostrednictvim vzkazniku nebo na chatu, pokud budu zrovna pritomny.

Admin profilu.


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: ELEKTŘINA
11.01.20 14:18:51 | #5

Děkuji, děkuji, děkuji.
To jsem neznal.
Naši zaváděli elektriku do domu, když mi bylo tak 5 roků, do té doby se svítilo petrolejkou. Pak jsme měli v každém pokoji, i v komoře a ve chlívku po jedné 40W žárovce. Děda si koupil rádio, aby mohl poslouchat Svobodnou Evropu. A tak se rozléhalo kvílení rušičky střídané s útržky reporáží barákem dlouho do noci. To byl pokrok, to byla civilizace.


5
n/a