Rozcestník >> Věda a technika >> ELEKTŘINA

Informace

Název: ELEKTŘINA
Kategorie: Věda a technika
Založil: Ondi
Správci: Ondi
Založeno: 10.01.2020 18:05
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 32453x
Příspěvků:
154

Toto téma sledují (5):


Předmět diskuze: ELEKTŘINA - Pro všechny, které fascinuje tento druh energie, potýkají se s jejími zákoutími a chtějí sdělit své poznatky.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #92

Zobrazit vše


| Předmět: Elektro-auto
01.07.20 04:30:06 | #92

Tak jsem zhlédl zajímavý rozhovor s Dr. Indrou (vývojář spalovacích motorů) na téma elektrický pohon pro automobily. No ten to tam rozebral, představil škodlivost el. aut ve své celosti, od dobývání vzácných kovů a zemin, přes jejich bídnou energetickou účinnost a neuhasilelné požáry po jejich téměř nezaplatitelnou recyklaci.

Uvedl případ, že si někdo koupí takové vozidlo s dojezdem 400km, najede s ním dejme tomu 100 tisíc km a chtěl by si koupit nové. To auto je prakticky neprodejné, přesto že karoserie a technika je ve výborném stavu, ale ta baterie je už na pokraji životnosti a nová stojí skoro to samé jako pětileté auto se spalovacím motorem stejné kategorie.
Jediné co Indra uznal by byl systém hybridů s úsporným spalovacím motorem a malou baterii, která utáhne to vozidlo po městě tak padesát kilometrů.



| Předmět: RE: Elektro-auto
05.07.20 21:55:32 | #93 (1)

Je to tak a nejhorší je, že baterie ztrácí časem svojí kapacitu i tehdy, když nejsou využívány. Motorům na kapalná paliva se zatím nic ani zdaleka nevyrovná a to jak v poměru váha / výkon, tak i pořizovacími náklady vč. životnosti. Použité materiály jsou s výjimkou plastových krytů opětovně použité (hliník, ocel, litina, ...).


 #92 

| Předmět: RE: RE: Elektro-auto
06.07.20 00:42:39 | #94 (2)

A také tu je ještě ten problém s "neuhasitelnými" akumulátory. Hasiči si už připravují ocelovou vanu s vodou na valníku, do kterého se takové hořící auto vejde a může být ponořeno. Teď musí sestrojit ohnivzdornej drapák na dlouhém rameni, jímž se ten hořící vrak popadne a hodí do vany. Problém je dnes, když takové auto chytne na frekventovanéch komunici, která musíbýt na mnoho hodin pro ostatní dopravu uzavřena, páč hořící vrak nelze (bez vany s vodou) transportovat ... a už vůbec ne městem.
A i při nehořlavé havárii se hasiči bojí toho vysokého napětí (400V až 1000V) kdesi ve změti zohýbaného materiálu.


 #93