No, osobně mne zaskočila ta "měká" charakteristika baterie při
nabíjení. Synátor mi přivezl solární panel s proudem nakrátko kolem 10A.
Tak jsem ho napojil rovnou a bez regulátoru na baterku a zíral jsem zděšeně
jak napětí baterky letělo nahoru. Než jsem to stihl odpojit, tak bylo někde
kolem 16V. Ta baterka byla koupená o minulých vánocích, byla tedy třetinu
roku v provozu před s tím "testem" s FV panelem. Jasně že mne polil pot
hrůzou, ale nic se té elektronice auta nestalo. Pokud vím, tak je standartně
dimenzovaná na vstupní napětí 20V, ale netroufl bych si to vyzkoušet. Ten
můj paralelní regulátor (psali jsme si kdysi o tom) byl navržen pro
solární panel s 0,6A nakrátko a silnější ještě nemám. Tak jsem trochu v
internetu bádal a našel příčinu - baterie PbCa mají od PbSb v tomto směru
odlišnou charakteristiku - nabíjejí se pomalu, což je v krátkých jízdách
autem nedostačující. Na těch mých bateriích taky nestojí ono PbCa, ale
odpovídají téhle charakteristice. Prodejce té poslední baterie loni o
vánocích jsem se na to (PbSb , nebo PbCa) ptal a ten na mě koukal s
otevřenou pusou, nevěděl o čem vedu řeč.
To udržovací napětí 100%-ního nabití je, jak jsem výše psal :
Dřívější PbSb potřebovala 13,6V, nová PbCa potřebuje 14,8V. To je
okopírované z internetu. Takže to tvé 12,8V je sice lepší, než nic, ale
přece jen úplně ideální.
mrkni se na : https://de.wikipedia.org/wiki/Starterbatterie
To s tou tvou udržovací nabíječkou je zřejmě problém chybné
konstrukce. Podle tvých údajů je ten zdroj snad jen prostý transformátorek
a v odběru 2,4W naprázdno při výstupni kapacitě 9W tuším nějaký
kiks.
Teda přiznám se bez mučení, že se mi též "podařilo" koupit během
desetiletí několik neuspokojivě fungujících věcí. Když jsem se dokopal k
rozhodnutí, tak jsem to vrátil, standardně na to máme zde zhruba týden. Ale
většinou jsem to oželel a tak se mi to tu různě válí a čeká na své
znovuzrození a nebo také žádné nebude a jak píšeš odstřihnout to, co
má naději na znovu použití.