Rozcestník >> Věda a technika >> ELEKTŘINA

Informace

Název: ELEKTŘINA
Kategorie: Věda a technika
Založil: Ondi
Správci: Ondi
Založeno: 10.01.2020 18:05
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 27048x
Příspěvků:
151

Toto téma sledují (5):


Předmět diskuze: ELEKTŘINA - Pro všechny, které fascinuje tento druh energie, potýkají se s jejími zákoutími a chtějí sdělit své poznatky.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #174

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: Udržovací nabíječka
20.09.22 19:37:52 | #174
Reakce na příspěvek #172

Zdravím Tě, nevím nic bližšího o typu baterie. Na štítku je:
RENAULT NISSAN 12V - L2 EFB 60Ah 510A (EN)
Enhanced Flooded special technology

Zjištěno: EFB (Enhanced Flooded Battery): Startovací baterie s tekutým elektrolytem, odolná proti cyklickému namáhání (až 270 000 nastartování motoru).
Velmi často je z více zdrojů zmiňováno, že napětí baterie nemá klesnout pod 12,6V. Tato podmínka je splněna. Napětí se drží na hodnotě 12,8V a udržovací proud 30 až 40mA, příkon ze sítě 1,3W.
Měřeno: METEX M-3660D True RMS
Zatím to nechávám ve stádiu úvah ...


 #172 

| Předmět: RE: RE: RE: Udržovací nabíječka
21.09.22 03:50:11 | #177 (1)

No, osobně mne zaskočila ta "měká" charakteristika baterie při nabíjení. Synátor mi přivezl solární panel s proudem nakrátko kolem 10A. Tak jsem ho napojil rovnou a bez regulátoru na baterku a zíral jsem zděšeně jak napětí baterky letělo nahoru. Než jsem to stihl odpojit, tak bylo někde kolem 16V. Ta baterka byla koupená o minulých vánocích, byla tedy třetinu roku v provozu před s tím "testem" s FV panelem. Jasně že mne polil pot hrůzou, ale nic se té elektronice auta nestalo. Pokud vím, tak je standartně dimenzovaná na vstupní napětí 20V, ale netroufl bych si to vyzkoušet. Ten můj paralelní regulátor (psali jsme si kdysi o tom) byl navržen pro solární panel s 0,6A nakrátko a silnější ještě nemám. Tak jsem trochu v internetu bádal a našel příčinu - baterie PbCa mají od PbSb v tomto směru odlišnou charakteristiku - nabíjejí se pomalu, což je v krátkých jízdách autem nedostačující. Na těch mých bateriích taky nestojí ono PbCa, ale odpovídají téhle charakteristice. Prodejce té poslední baterie loni o vánocích jsem se na to (PbSb , nebo PbCa) ptal a ten na mě koukal s otevřenou pusou, nevěděl o čem vedu řeč.

To udržovací napětí 100%-ního nabití je, jak jsem výše psal : Dřívější PbSb potřebovala 13,6V, nová PbCa potřebuje 14,8V. To je okopírované z internetu. Takže to tvé 12,8V je sice lepší, než nic, ale přece jen úplně ideální.
mrkni se na : https://de.wikipedia.org/wiki/Starterbatterie

To s tou tvou udržovací nabíječkou je zřejmě problém chybné konstrukce. Podle tvých údajů je ten zdroj snad jen prostý transformátorek a v odběru 2,4W naprázdno při výstupni kapacitě 9W tuším nějaký kiks.

Teda přiznám se bez mučení, že se mi též "podařilo" koupit během desetiletí několik neuspokojivě fungujících věcí. Když jsem se dokopal k rozhodnutí, tak jsem to vrátil, standardně na to máme zde zhruba týden. Ale většinou jsem to oželel a tak se mi to tu různě válí a čeká na své znovuzrození a nebo také žádné nebude a jak píšeš odstřihnout to, co má naději na znovu použití.


 #174