Rozcestník >> Věda a technika >> ELEKTŘINA

Informace

Název: ELEKTŘINA
Kategorie: Věda a technika
Založil: Ondi
Správci: Ondi
Založeno: 10.01.2020 18:05
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 26978x
Příspěvků:
151

Toto téma sledují (5):


Předmět diskuze: ELEKTŘINA - Pro všechny, které fascinuje tento druh energie, potýkají se s jejími zákoutími a chtějí sdělit své poznatky.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #192

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: Něco k lithiovým bateriím
24.10.23 03:03:33 | #192
Reakce na příspěvek #191

Jasan.
A účinnost francisovy turbíny v čerpacím modu jakožto i účinnost motoru, jsem též nezohlednil. Dejme tomu, že jsou stejné jako v produktivním modu. Celková účinnost systému "nabíjení a vybíjení" je pak 0,65.To znamená že z 1kWh přebytečné el. energie dostaneme 0,65kWh nazpět.

No a opět v rom není započítána účinnost el. vedení z energetické rozvodny (uzel sítě 220kV) k pumpám a nazpět.

Co soudíš o ukládání el. energie do vodíku? Ta celková účinnost el. <-> el. je ve srovnání s účinností gravitačního úložiště poloviční ... ale vodík lze použít i v automobilech. Jak ve spalovacích motorech (účinnost < 0,3), tak v palivovém článku s elektromotorem (účinnost kolem 0,5).


 #191 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Něco k lithiovým…
25.10.23 20:26:19 | #193 (1)

Vývoj jak skladovat energii se nyní intenzivně ubírá všemi možnými i nemožnými směry, ale má obrovské zpoždění. Ropu jen tak snadno jako výchozí palivovou surovinu nebude snadné nahradit. Rabuje se neuvěřitelným tempem, okamžitá těžba celosvětově odpovídá momentálně dvojnásobnému průtoku Vltavy Prahou který je 90 m³/s .
Ale k věci, nevidím to s tím vodíkem jako správný směr, jelikož musí být v kapalném stavu udržován při velmi nízkých teplotách s ohledem na bod varu -250°C. Pro pohon mobilních systému asi velmi problematické. To už raději tohle http://jdem.cz/fjzyg8 (odkaz byl dlouhý). 20 Kč / litr není špatná cena a mnoho stávajících pohonů by šlo asi upravit.
Přidám osobní zkušenost (téměř trestuhodnou). Spoléhal jsem na to, že dojedu na rezervu, už svítila delší dobu výstraha a přibližně 4 km před cílem konec. Měl jsem sebou kanystr s methanolem, takže pokus a vyšlo to. Motor měl vyšší volnoběh a přibližně od poloviny plynu ztrácel výkon (to už je dávná minulost, Fiat 127 903 cm³).


 #192 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Něco k lithiovým…
26.10.23 04:34:50 | #194 (2)

Jasně, proč ne, syntetické tekuté palivo má ve výhodách prioritu, pakliže je cenově srovnatelný s palivy získanými z ropy.


 #193