Nemyslím si, mění rozhodnutí. Podívejte se, jak se choval po potopě.
Na to je třeba si přečíst Bibli.
I řekl Bůh Noemu: „Rozhodl jsem se skoncovat se vším tvorstvem, neboť
země je plná lidského násilí. Zahladím je i se zemí.
Tak smetl Bůh vše, co povstalo, co bylo na povrchu země: od lidí až po
zvířata, po plazy a nebeské ptactvo, všechno bylo smeteno ze země.
Zachován byl pouze Noe a to, co s ním bylo v arše.
Noe pak vybudoval Hospodinu oltář a vzal ze všech čistých dobytčat i ze
všeho čistého ptactva a zapálil na tom oltáři oběti zápalné.
I ucítil Hospodin libou vůni a řekl si v srdci: „Už nikdy nebudu
zlořečit zemi kvůli člověku, přestože každý výtvor lidského srdce je
od mládí zlý, už nikdy nezhubím všechno živé, jako jsem učinil.
Setba i žeň a chlad i žár, léto i zima a den i noc nikdy nepřestanou po
všechny dny země.“
Bůh Noemu a jeho synům požehnal a řekl jim: „Ploďte a množte se a
naplňte zemi.
Bázeň před vámi a děs z vás padnou na všechnu zemskou zvěř i na
všechno nebeské ptactvo; se vším, co se hýbe na zemi, i se všemi
mořskými rybami jsou vám vydáni do rukou.
Každý pohybující se živočich vám bude za pokrm; jako zelenou bylinu vám
dávám i toto všechno.
Vy pak se ploďte a množte, hemžete se na zemi a množte se na ní.“
Mění svá rozhodnutí. Stačí mu k tomu, že cítí vůni pečeného masa. Nezvažuje následky svých činů dopředu.
Mění svá rozhodnutí, když k tomu má důvod. To není nic špatného. Na
druhou stranu ale drží svoje slovo, pokud něco slíbí.
Nevim, z čeho jsi vydedukoval, že nezvažuje následky svých činů.
Ano, to je jasný důkaz toho, že nezvažuje. Jako nejvyšší bytost vševědoucí a všemohoucí by měl, mimo čas a prostor, by měl vědět, co přijde. Tady lituje toho, co udělal.
To nic takového nedokazuje, prostě se jenom rozhodl lidstvo nakonec zachovat a neničit ho.
Proč? Přece nežije v čase, jak jsem se tady dozvěděl, tedy všechny
situace zná dopředu.
Pokud tomu tak není, pak asi půjde o nějaký děj, který nemohl ovlivnit.
http://www.myty.cz/rservice.php?akce=tisk&cisloclanku=2007040021
Proč se bůh takto rozhoduje? Od absolutní bytosti, by člověk čekal absolutní rozum.
Proč by nemohl? On absolutní rozum se vyznačuje tím, že nedochází ke změnám rozhodnutí?
Pak není pánem času, pokud neznal následek. Nebude nejvyšší bytostí. Jeho jednání je typicky lidské.
On přece znal následek. Rozhodnutí snad mění pouze ti, co neznají toho rozhodnutí následky?
Jestliže znal dopředu dějovou linku, nemusel revidovat svá rozhodnutí. Já si myslím, že ten příběh je převyprávěný a je o něčem jiném. Určitě není tak nadpozemský, jak se na první pohled zná, tedy přesněji, zdá se mi materiálně vesmírný
Proč nemusel? Proč by se znalostí dějové linky nemohl učinit rozhodnutí, že už lidský druh ničit nebude? Já pořád nechápu, co by mu v tom mělo bránit.
Jinak to celý SZ je psán ve formě vyprávění a ne ve formě skript. Spoustu věcí jsou spíše obraznými vyjádřeními a přizpůsobeními lidskému "světu" (viz třeba to pojetí Boha jako otce), abychom to vůbec chápali.
Nachází se přeci mimo prostor a čas, tedy vše má po ruce. V takovém
případě, by musel vědět, že bude měnit rozhodnutí, pokud by to věděl,
nepřivolal by potopu.
Ano, souhlasím s Vámi, že je to příběh o něčem, co převyprávěli lidé
a ten příběh si neuchovali jen židé.
Mohl vyvolat potopu i přesto, že to věděl, poněvadž také tedy věděl, že potopa splní svůj účel. Bůh přece potopu neoznačil za omyl.
Přilákala ho vůně pečených obětin. Pak říká, co všechno člověku dává. Kdyby to věděl dopředu, mohl tím motivovat Noema. Jedná jako člověk, pokus, omyl. Příčina, neodhadnutý následek.
Právě proto, nemusel litovat a přesto k tomu svým způsobem došlo.
Je patrné, že nerozhodoval on a nerozhodoval sám. Šlo o něco, co nedokázal
potlačit (přírodní síly).
Tak on ničeho nelitoval, on se prostě jen zařekl, že už víckrát život
na zemi hubit nebude.
Furt nechápu, z čeho je to patrné. Kdyby ostatně neměl něco z toho pod
kontrolou, tak by se tak ani nemohl zaříci.
Ale proč by se bytost, která vše ví dopředu měla zaříkávat? Proč by měla tápat ve smyslu, pokus omyl? Je patrné z vyprávění, že co se týká potopy, neměl pod kontrolou nic a pak, když se šel podívat, co se stalo. Přilákala ho najednou vůně obětin a začal přemýšlet jinak. Takhle uvažují lidé, ne bohové.
On se rozhodl vyhubit vše na zemi s výjimkou pár jedinců. V čem
spočívá to tápání a ten pokus-omyl? Z čeho vyplývá, že nic neměl pod
kontrolou, a že se šel podívat, co se stalo?
A to že se zařekl že už to víckrát nezopakuje, tak tím začal
přemýšlet jinak? Jak jinak?
Já mohu jen doporučit si to v klidu přečíst a pak je zřejmé, že takhle se choval člověk, ne bůh. Kde vzal bůh lidské city a emoce?
To jsem udělal a neshledávám v jeho jednání nic specificky lidského.
Spíš mi přijde, že si tam něco vkládáš.
Kde je psáno, že Bůh má lidské city a emoce?
Gn 6,6 Litoval Hospodin, že učinil člověka na zemi, a bolest měl v srdci svém.
A? Je nějaká pointa? Nebo jsi se ti jen tak zachtělo sem napsat verš z Bible?
Jo to jsou. Ale šlo o to, jestli Bůh má ty lidské. Bůh má samozřejmě Boží a ne lidské. Stejně jako pes má psí a králík králičí.
To sem nevěděla že se to až takto rozlišuje, že by Bůh měl nějaké jiné city a emoce než člověk.
Tak Bůh nebude mít lidský způsob prožívání, tak jako ho nemá ten pes ani králík.
Jenomže člověk, muž a žena je obraz a podobenství Boha, ..králici, psi.. nikoliv :-).
Vy všichni křesťani máte Boha někde daleko od sebe jako nějakou jinou
nedotknutelnou entitu ale Bůh je a nebo měl by být v nás:
Efezským 4
6 jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je
ve všech.
Správně se říká:Ty jsi ve mě a já v tobě.Hele ale někteří by si hned mysleli že to má sexuální podtext,ale duchovní člověk tyto slova rozpozná, poněvadž je to Boží kód, člověk co to vidí ,jako sexuální věc,to je pro něj,jako že když žába si žije svůj svět ve studni a myslí si že spapala moudro celého světa. Když potká žábu mimo žijící studnu, nechápe že i svět mimo studnu existuje.
Církevní otcové si vymysleli Trojjediného Boha ve třech osobách kdesi v nebesích nebo kde ale o tom v Bibli vůbec nikde takto není, uvedli lidi v blud a navíc se mnozí většinou modlí k Panence Marii místo k Bohu, což už vůbec nemělo by být.
Tak jistě můžeš se modlit i ke svatému Antonínovi či Barborce uhliřko,je jedno ke komu se modlime všichni jsme jedno ,ty ve mně a já v tobě,jak jsem psal dole,jen děti Boží poznají Boží kód,ti co nepoznají chovají se jako žába ve studni co nepoznala nic jiného než studnu.
Jak říkává trojjediný Bůh,pro tebe Boženka,modlitba je vše, práce, úsměv,mluva a být v tichu.
A kterými ústy mluví ten Tvůj trojjediný Bůh ?
Trojjedinost odporuje tomu že Bůh je jeden ve všech nás, prostřednictvím
všech a ve všech
(Efezským 4/6).
Božena je ženské křestní jméno slovanského původu. Podle českého
kalendáře má svátek 11. února. Je to česká varianta jmen Benedikta,
Dorota, Beatrice Beatrix, Beáta, tj. „blahoslavená“, „bohem
obdařená“. https://cs.wikipedia.org/wiki/Bo%C5%BEena
Jojo trojjediností si lidi udělali z Boha trojjedinou modlu která je
někde daleko od nich :-) a nebo i blízko u nich a mají k ní vztah :-).
Ale slovo, sousloví "vztah k Bohu" a nebo "vztah s Bohem" to také v Bibli
není:-) i když dnes to snad všechny církve takto vyučují.
Ráda by jsem se dopátrala pravdy, když už věřit, tak ne nějakým
hloupostem a nebo nějakým bludům, co si lidi navymýšleli jich asi že
mnoho, snad to tady nebude nikomu vadit.
Moc přemýšlíš a v tvé mysli to utváří zmatek,jen v tichu seď a Boha přijímej neb v lásce se ti zjeví tak jak v tvém Boha vnímáš.
He he ale tady je to o diskuzi:-).
Jmenuje se to tu internetové diskuze, nebo tak nějako :-).
Zmatek v tom máš ty, Boha nazýváš trojjediným protože ti to někdo nakukal a mého Boha Boženou, to jsou Tvoje evidentní zmatky nad zmatky:-).
Bohu říkám i universum či Absolutno,nejde o tvůj zmatek v mysli,ale o to přijímat vše v Božím souladu, takže i trojjediný Bůh,nebo dle tebe Boženka je jedno, musíš být v jednotě Boží, nezáleží jak tomu kdo říká,ale jestli ty umíš pojmout Boží kód.Doporucim neseděl ve studni,jako za žaba a koukat na Boha ,jako žaba mimo studnu
Ano i tak se dá definovat Boženka ,nikoho neponizuji jen ti ukazuji že každý má své pojednání v mysli o Bohu s někteří pak zmatky v hlavě a postačí jen mysl sledovat a být v Bohu s Bůh v tobě nic víc.
Promiń ale ja mám dceru Boženku a tak mně toto tvoje pojmenování Boha
poněkud ruší, tedy ne že by ona nebyla boží :-).
Mohl by jsi Bohu říkat i Růženko a nebo Maruško.
Vnitřně je dobré sledovat sebe sama a v lásce se otvírat Bohu,proto máš ten zmatek v mysli.
Ty se mne asi že snažíš ponižovat jakýmsi zmatkem v mysli který máš sám v sobě, jinak to nevidím.
No to jo, gramatika je taková, ale je to tak dobře ?
To tak je zaužívané mluvit v rodě mužském a ne jenom v náboženství
Ale jestli to odpovídá realitě, tomu že jsme muži i ženy.
muž je člověk, žena je taky člověk, dítě je taky člověk....člověk je mužský rod...muž je mužský rod, žena je ženský rod, dítě je střední rod...a všichni jsou lidé
To jo ale že by to jako víc oslovovalo moje "čakry", moje vědomí i podvědomí atd. ,..a následně tím i moje okolí.., tedy mužské božství by bylo součástí mužů a ženské božství by bylo součástí žen jako dvě individuality i když v konečném důsledku jsou jedno tělo a žena v podřízenosti muže ovšemže, tak jak to je i má být.., i když v nebi a nebo v ráji to bude asi že jedno.
No ale naštěstí dnes je doba kdy se nemusí mluvit ani psát gramaticky správně, dost se to uvolnilo. i se řeší genderství všude ve světě.
proč se tedy učí děti ve škole češtinu? když se nemusí psát gramaticky správně...
No nemusí, nastoupily mobily SMSky atd,
Ale o to snad nejde zůstat někde v totalitě ZDŠ vzdělání..
Ale pro Tebe asi ani víc nemusí být..:-).
Nějakých jiných obzorů ?
Takových podobajících se víc realitě, než gramatice.
Jo a někteří lidi mají na ni učiněnou až i jakousi závislost :-).
Ale ja jsem trochu bádala a jazyky jsou různé a právě že rody v nich.
Protože například není jisté jestli je Bůh jenom rodu mužského když obraz Boha a podobenství Boha je člověk muž a žena.
Už jsem ti to přece vysvětloval. Jako otce ho máme vnímat, ale neříká se nikde, že by měl mužské pohlaví (co by to vlastně i mělo být?)
No když ho máme vnímat jako otce, tak se o něm mluví jako o muži. Ale Bůh ve skutečnosti žádný rod nemá, když nemá pohlaví.
Gender ( [dʒɛndr]IPA), česky sociální pohlaví, někdy rod, je pojem užívaný pro označení osobní identity a společenské role jedince ve vztahu k maskulinitě a feminitě.
A nebo:
Gender jednotlivce v západní společnosti znamená, do jaké míry se daný
člověk cítí být mužem či ženou, které pohlaví je mu okolím
přisuzováno a jaké chování a povahové rysy jsou od něj proto
očekávány.
A co jako? Snažíš se tím něco říct, nebo si jenom krátíš dlouhou chvíli kopírováním textů z nějakých stránek?
soucet:
před 9 hodinami
"No když ho máme vnímat jako otce, tak se o něm mluví jako o muži. Ale
Bůh ve skutečnosti žádný rod nemá, když nemá pohlaví."
soucet:
před 10 hodinami
"Už jsem ti to přece vysvětloval. Jako otce ho máme vnímat, ale neříká
se nikde, že by měl mužské pohlaví (co by to vlastně i mělo být?)"
Žáby v pohádkách seděj na pramenech aby voda netryskala na povrch
:-).
A chtějí pusu :-)
To mají východní náboženství stvořitele všude i v kameni ale Biblický Bůh je v lidech, co sem si tak o tom udělal přehled ale je možné že se mílím :-).
Gen 3/22 I řekl Hospodin Bůh: Teď je člověk jako jeden z nás, zná dobré i zlé..
Když ale člověk je obraz a podobenství Boha tak že si zákonitě musejí být podobní :-)
Hm, pak by stačilo ukončit tu nesmyslnou hru a říci nebo hledat skutečnou pravdu.
To mi připomnělo slova starého dobrého Elifase: