Tady je velmi mnoho záhadných profilů
teda ducha mimozemšťana si neumím představit... to by byla pěkná
obludka asi...
Padá sníh bílý na pole,
jako bych znovu ku škole,
uháněl s aktovoku
a přes rameno,
tak, jak nebylo nám dovoleno.
Klouzalo to a každou chvíli,
na zemi bum a bác.
V pondělí po první adventní neděli, tedy 29.11. 2021
Budeme spolu stavět sněhuláka?
Když vám ti, kteří vás vedou, říkají: "Hle, království je v nebi", pak vás předejdou ptáci. Kdyby vám říkali: "Je v moři", předejdou vás tam ryby. Ale království je ve vás a mimo vás. Když poznáte sebe, budete poznáni a uvědomíte si, že jste dětmi živého Boha. Když však sami sebe nepoznáte, ocitnete se v chudobě a sami budete ochuzeni.
Ono vůbec to Tomášovo je více reálné, než ta biblická. Má v sobě příchuť záznamu. Jako by někdo zapisoval.
To bych neřekl. Tomášovo je sbírka výroků, tak to může vytvářet dojem záznamu, zatímco ty kanonické popisují i děje a činnosti a tak se mohou jevit jako fabulačního charakteru.
Když srovnáme stejné, nebo podobné pasáže, pak Tomášovo evangelium upřesňuje a dává větší smysl. Je více ze života.
Ty Tomášovo jsou spíše psychologizující, ale to ještě neznamená, že jsou přesnější. Osobně jsem si ale celkem jistý, že Ježíš takto nemluvil. Lze je spíš brát jako gnostické rozvedení jeho výroků a myšlenek (gnostikové byli takoví tehdejší hlubinní psychologové).
To se říká, jenže najdi pravdu. Já jsem si poidle nich dotvořil ta biblická a už je chápu, tak jak si myslím ,že skutečně měla znít (tedy výroky Ježíšovy)
Tak ono není zas tak těžké pochopit, o co v křesťanství jde. Některé Tomášovo verše ta biblická opravdu dokreslují, ale některá je naopak trochu deformují. Ne všechny biblické verše jsou psychologickými "šiframi". Někteří gnostikové to přeháněli (tak jak i někteří dnešní hlubinní psychologové).
Byla by taková škoda, kdyby ty výroky byly obyčejné? Moudré, ale v
pozemském měřítku?
Mně by to nevadilo, takových mudrců tato Země dala, že jeden navíc se
unese
No právě že nebyla, spíš naopak. Ony ty biblické taky jsou obyčejné. Hovoří obyčejným jazykem, srozumitelnými obrazy. A právě proto jsou lidem přístupné víc, než ty esoterické psychologizující, kde člověk musí mít už nějakou předchozí průpravu (zkušenosti), aby jim zhruba rozuměl. Proto lidi více oslovují.
Člověk, pokud chce věřit, pak si víru najde podle vlastních potřeb. Nejsem zastáncem slovíčkaření a dost se divím třeba některým diskusím, kde se probírá každé slovo. Přitom se málo bere v úvahu překlad, doba od události, pokud vúbec proběhla a nebo i samotný výklad.
Tak víru podle vlastních potřeb mají třeba ezoterici a taky to podle toho vypadá. V případě hledání pravdy přece nejde o něčí potřeby, ale o to, jaká je skutečnost. A člověk se skutečnosti musí naučit přizpůsobit. O to jediné jde. A ne, aby si on něco diktoval a skutečnost se přizpůsobovala jemu. Takhle to nefunguje.
Všichni v něco věří,jen hrstka už ví a co ví tak nevěří svým
očím že kdysi co nevěděli jen všemu věřili,nebo v něco věřili.
Jsem to psal 10 minut,aby to bylo po čertech filozofické, až intelektuálně a můj originál.
Mám dotaz vedle Selen píše že mu farář řekl že pohřbívá samý s covidem.A dotaz zní umí farář takto říct diagnózu mrtvých?
Jasně že ne, to je už na první pohled blábol. Selen je už z minulosti známý tím, že si běžně vymýšlí (znám ho už spoustu let).
Víra má mít předpisy? Tak o takovou bych nestál. Není k ničemu. Každý má individuální přístup k víře.
Věřící musí být veden, bez otho, aby se mohl sám rozhodnout v co chce a jak cche věřit?
No to rozhodnutí provádí při volbě té dané víry (islám, křesťanství, a z něj katolicismus, pravoslaví...). Každý věřící se ke své víře rozhoduje sám. A jestliže uvěří, že nějaké učení je pravdivé, tak se jím nechá vést.
no...a to je právě to, co jsem psala o "rodilých věřících"....jdou tou cestou, jakou jdou rodiče, prarodiče - tzn. že se sám nerozhodl...málokdo, kdo je vychovávaný třeba v katolicismu, během života změní svou víru....
Svědkové Jehovovi, např. neslaví., v roce 1993 byli zaregistrováni jako církev (v ČR)
Ja pro něco také ne, ale přesně nevim proč ne, že svědci ne jsem v diskuzích uvítala, bylo totiž s kým diskutovat, ostatní se někam zdejchli, ucpali diskuze vánočními přáními a ufučeli :-)
Vánoce jsou svátky klidu, nezkoušejte naší třídu, kdybyste nám pětky
dali, ryby by nám nechutnaly
No, to jo. Kdysi jsem dělal trojobal se sýrem a nebo také jde s křenem.
Mám kapra rád, ale musí být s kůží
Nevadí mi ani třeboňský bezšupinatý kapr i když má tužší kůži
Ryba musí být čerstvá, ne z mrazáku. Já bych i kontakty na rybáře
měl na těch nejvyšších úrovních
Já si pořád říkám, že je tam chyba v komunikaci. Začíná to ve škole a přechází to do společnosti. o všem se moc diskutuje a zapomíná se na to, proč se o tom diskutuje.
Nejde o učení, ale o to, co má kdo v sobě. Náboženství vyžaduje
povětšinou poslušnost, pokoru a rituály. Dle mého názoru a na to si
člověk vystačí sám, aniž by ho někdo zaštiťoval. Pokud je jen jeden
bůh, pak proč je tolik náboženských skupin na celém světě? Vždy je to o
výkladu a zajímavé je, že všichni říkají, že mají jen oni pravdu
Tak o učení jde, protože každé náboženství obsahuje nějaké učení
o bohu/bozích a o člověku, nějaký názor na ně a na situaci člověka,
proto je taky tolik náboženství a náb. skupin. Jsou ovšem i ateistická
náboženství, jako třeba budhismus či taoismus, ty pak řeší jen situaci
člověka. A následovníci jednotlivých učení pak důvěřují náhledu na
věc i způsobům řešení situace člověka toho daného učení (což
zahrnuje určité praktiky, třeba tu pokoru, rituály, meditaci apod.) a
postupují tedy podle nich.
Ne všechna náboženství tvrdí, že jen oni mají pravdu, třeba budhismus
otevřeně říká, že představuje jeden ze způsobů řešení, tedy že je
jen jednou z cest k osvícení a s ostatními náboženstvími nemá problém.
Naopak třeba křesťanství to o sobě tvrdí, že ono jediné nabízí ten
správný pohled na věc i řešení, a popravdě řečeno musí být jeho
následovníky a praktikanty (věřícími) takto vnímáno, má-li být plně
účinné.
A lidé co věří v Boha potom věří že cesty východní jsou satanské a dost se setkávám s lidmi co nepochopili východní filozofii a raději v teploucku volí věřit v Boha.
Tak pro křesťany jsou satanská všechna mimokřesťanská učení. Pro
muslimy zas všechna neislámská.
Hádam, že oni jí pochopit ani nechtějí, protože jí a priori odmítají.
Je to jejich volba.
Muslimové co vím tak mají problém s Trojjediným Bohem o kterém se v Bibli nic nepíše a taky s modlami které mají křesťané všude i klaní se před nimi a modlí se k nim.
Což ja to tak také vidím, Islám prý vzniknul proto že se křesťané od biblického učení takto tímto až tak moc odchýlili, což se mi vidí být i možné že tomu tak je.
Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky, křtěte je ve jménu Otce i Syna i Ducha Svatého a učte je, aby zachovávali všecko, co jsem vám přikázal (Matouš 28,19-20)
No a to je o tom že se pokřtění mají také tak jmenovat, vytvoří jedno tělo v jednom Duchu, osob je v Bohu mnoho a Bůh v nich.
Ano, já souhlasím, že se tam hledalo něco, co tam ve skutečnosti není.
Všimněte si, že o trojedinosti boha rozhodoval člověk. Není to absurdní?
Není to absurdní,to je právě to že Absolutno se nedá ohraničit ani slovy ,ani myšlenkami,je to něco co je v jiném rozpoložení ,v jakém jsme my,proto Absolutno chápat lze, pouze, když už jsme se od všeho oprostili,od já či né já.
Myslím to tak, že atributy trojedinosti dali bohu lidé, aniž je k tomu vyzýval a podle mého je naprosto malicherné se ještě k tomu hádat a nenávidět.
V roce 324. n.l. svolal koncil do Nikaie, císař Konstantin kvůli tomu co hlásal alexandrijský kněz Areios - Ježíš Kristus je boží syn, ale byl stvořen otcem a stejně jako duch svatý je mu potřízený.
Ne tak. Pravda je shoda tvrzení se skutečností. Tj. pravdu ohledně nějaké věci buď máme anebo nemáme.
Vzhledem k tomu, že pravda je vyjádřením toho, jaká je skutečnost, tak se pravda mění pouze tehdy, když se mění skutečnost.
No tak některá jo a některá ne. Skutečnost, co popisuje náboženství, je ten druhý případ.
Ta náboženská se přizpůsobuje době a to dělá s poznáním vědy, pokrokem. Protože je rozdíl mezi věřícím v 15. století a tím současným. V čem? Už nevěří všemu a je zvýdavý i díky vzdělání, kterému se ho dostává. Proto se některé náboženské skupiny bojí vzdělanosti a burcují proti ní.
Tak skutečnost se ničemu nepřizpůsobuje, skutečnost je to, jak se věci
mají. Přizpůsobovat se můžou naše tvrzení.
I dneska jsou věřící, kteří věří všemu. Ale o skupinách co
proti vzdělanosti burcují, nevím.
Tak já jsem ovlivněn vším možným... Co je na tom, co
jsem napsal, katolického?
Tak jasně, že nepřijmu všechno. To snad nikdo. Mám nějaké zkušenosti, nějaké znalosti a nějaký rozum. Ale furt nechápu, na co konkrétně narážíš.
a nemohl by sis najít smajlíka, který se usmívá?...tenhle se
chechtá...a někdy to znevažuje tvoje tvrzení...
Není, mám rád takový ten smích, kdy nemůže člověk přestat a bolí
ho už z toho břicho a za dvacet minut si na to vzpomeneš a začne to znova
Já mám pak dobrý pocit na dlouho a když si na to vzpomenu, směji se
znovu
Ta se teprve klube na svět, nevíš že hned po Kristovi měli přijít falešní učitelé ?
Máme se mít na pozoru před kvasem farizejů, zákoníků, předních kněžích..
Tak by to mělo být. Vyzkoušet, ale jít vlastní cestou. Nikdy, nikdo za toho druhého jeho cestou nepůjde a proto učitel může být jen rádcem, ve smyslu, ukážu ti svou cestu, aby si potom mohl najít tu vlastní.
Kdysi říkal Tom Břicháč ,ve své knize o zdravém životním stylu : To že ty máš zkušenost s určitou danou věci, neznamená že,i já takto budu mít podobné.
Tak ono tihleti učitelé nabízí funkční cestu. Nemusí úplně každému vyhovovat, ale velkému počtu lidí zjevně vyhovuje. Nějaká vlastní cesta nemusí být nutně funkční (nemusí vést k tomu absolutnu).
Úlohou učitele je stejně spíš jen provést žáka určitými zkušenostmi, na základě nichž se dostavuje poznání, a vysvětlit nějaké souvislosti.
Já mám pocit, že je to dnes trochu taková móda, věnovat se nějakým
rituálům. Přijímat náboženské, filosofiské a okultní myšlenky a
prezentovat se pak jako učitel daného směru.
Kolikrát je to vidět, třeba v televizi nebo, když shlédněte nějaký
kulturní kalendář. Najednou se tam vyloupne cestovatel, buddhista a
vegetarián v jedné osobě, co navštívil celkem třikrát Tibet a má
přednášku ve stylu vše vím, vše znám, mám to v krvi, prožil jsem tam
celý život
To že někdo učí neznamená že je dobrý v tom co učí.Zak může být lepší jak učitel.
A taky nemusí, ale všimněte si, jak se to dnes často prezentuje. Tím,
že někdo měl peníze a procestoval větší část světa, stává se často
i odborníkem etnografem nebo třeba právě učitelem
Přinese si s sebou misku žebračku a už je z něj ctihodný mnich.
Tak tohle jsem zrovna nemyslel. Tyhlety strejdy
typu Duška, Chauna a jiných jim podobných rozhodně ne. Mínil jsem buď v
křesťanství různé církve či řády nebo v případě budhismu různé
školy.
Některé jo. Ale jako celek je to, co předkládá, "duchovno pro staré
panny", jak já to nazývám.
Rozumím, přesto dnes je to jako šaty. každý se obleče podle módy, ne podle své víry a vnitřních potřeb či vidění světa a hodnot.
Takhle bych si tipnul, že je to spíš v oblasti ezoteriky. Protože neřekl bych, že je třeba křesťanství zrovna "v kurzu".
Vzpúomínám si po revoluci, jak se tam lidé začali objevovat a pak se to mezi podnikateli bralo něco jako společenská prestiž.
Když se podíváme na Ježíše v Tomášovi, pak tam máme zajímavou shodu s východním učením. Někdo tvrdí, že přežil svou smrt a zemřel v Kašmíru.
Ta kniha je výmysl. Před časem o ní byl pořad v rádiu. Autor o tom, že někde v Tibetu nebo kde nalezl spisek o jakémsi Issovi, kecal.
Nikolaj Notovič a ještě jej viděly dvě ženy. O to tolik nejde, ale zkuste si jej přečíst. Je tam moc zajímavě popsaný proces s Kristem.
Já jí četl, kdysi jsem jí měl doma. Akorát už si z toho nic
nepamatuju.
Tak jsem zjistil, že jí máme furt doma. Ale vzhledem k tomu,
že je to vymyšlené, tak to pro mě nemá žádnou hodnotu.
Jo protože Bůh živých JSEM je v každém z nás :-)
(To církve a společenství si vymysleli jakési takési bludy:-) na Bibli by
jsem to vůbec nesváděla :-)..)
Mrkněte se na ten Životopis svatého Issy. Zajímavá kniha, nastiňuje, co
dělal Ježíš mezi 12-30 rokem života. A že se dokonce měl ženit (protože
na to měl ve 12 letech pomalu věk)
Co nevíme? To že si to vymyslel je celkem jisté, poněvadž kláštery, o nichž se tam v úvodu referuje, neexistují. A v klášterech, které v dané oblasti existují, nikdo o nějakém Issovi, natož nějakém svitku o něm, neví.
To je trochu nadnesené, označovat to za poznání.
Nebo tobě to poskytlo nějaké poznání?
Ano, dalo mi to jiný náhled na některé pasáže, které si doplňuji z různých zdrojů a zjišťuji tam pak velkou chybu ve výkladu, který když se otočí, dává úplně jiný (pravdivější rozměr podle mého názoru) celému dění.
Hm, tak jo, no. Mě to teda nic nedalo a považuju to za zbytečné fantazírování.
Já mám rád ten pocit, že když nad něčím uvažuji delší dobu najednou
něco docvakne a najde se chybějící část velké skládačky života, kterou
jsem třeba předpokládal, ale nebyl si jistý.