...som rád, že toto tvrdíte, vidím posun, pred nejakým časom by to tu nikto z ateistov nenapísal...Boh si každého nájde, koho chce, a tomu dá milosť a dar viery....predpoznáva podľa srdca....
...som rád, že toto tvrdíte, vidím posun, pred nejakým časom by to tu nikto z ateistov nenapísal...Boh si každého nájde, koho chce, a tomu dá milosť a dar viery....predpoznáva podľa srdca....
ad visitor77:
v mem pripade bych to posunem nenazval.. mam klasicke vzdelani a krestanska
filosofie do nej patri bez ohledu na to, zda-li jsem ci nejsem verici
to nie je kresťanská filozofia, to sú debaty o žido-kresťanskej biblickej viere, ...kresťanská filozofia debatuje o niečom inom...
ad visitor77:
neslovickar.. v ramci studia krestanske filosofie je prece diskutovan i vyvoj
nabozenstvi, koncepty Boha apod.
iste, to vieme...tu badám záujem o Bibliu a jej výklad - tu už ide o náznak viery v Boha, - a to nie je o kresťanskej filozofii - hoci z nej je k Bohu často len krok, prelom v myslení a konaní v duchu - je to tajomstvo...
...k viere je mnoho krokov, niekedy i jeden krok, založený vždy na záujme o vieru v Boha, kresťanskú filozofiu, dejiny žido-kresťanstva, dobro a spravodlivosť, a pod.-..opakujem, Boh dáva milosť viery skrze záujem v slobode, dáva to do disponovaného-, nie zlého apriori antibožského srdca...mám s tým skúsenosť....cesty Božie sú často nepochopiteľné, ale on vie, čo robí - kdy, u koho, ako...
ad visitor77:
nemam potrebu ani duvod verit v Boha.. stejne jako se spousta theistu stane
atheisty, muze samozrejme i neverici konvertovat - netvrdim tedy, ze se to
nemuze stat, ale vazne o tom pochybuji
teista sa nikdy nestáva ateistom - možno formálne dočasne vplyvom nejakých okolností - keď robí kariéru v v kresťansko-negatívnom prostredí, v politickom systéme, vede, keď sa mravne negatívne zlomí, a pod....pre vieru ne je dôvod, viera je dar Boha, a ten nepozerá na to, či ten má/nemá dôvody...
Ale, ale.
Moje tchyně chodila do kostela ráno i večer - dnes si na Boha nevzpomene a to
si uvědomuje, že pomalu umírá, protože si zároveň uvědomuje(zatím), že
to s ni jde z kopce.
Moje brněnská babička vyla věřící do doby, než šla dát své děti
pokřtít.
Před zavřenými vraty do kostela se dozvěděla, že farář zneužíval
ministranty - a víra byla ta-tam.
Takže netvrď, že se s teistů nestávají ateisté a to jsem jeden s dvěma
případy z 1-2 generací.
No ony věřili - jen pak přišlo zklamání ze strany církve - těch, co
měli být pro věřící vzorem - tech, co měli nejvíc cítit bázeň před
Bohem.
Asi vědí nejlíp, že nemají mít před kým, že vše je jenom hra na
"mocných".
presne, hovoriť o viere/neviere na základe nejakých (i falošných, pochybných ) zážitkov je nezmyslom...viera nie je tom, kto čo videl, zažil, či bol/nebol pohoršený, viera je úplne o niečom inom, vieru neovplyvňuje nejaký negatívny, či falošne vykonštruovaný zážitok...Ježiš povedal: všímajte si svoje srdce, to čo máte vnútri srdca, nie toho, čo prichádza zvonka - teda vieru nemôže ovplyvniť to, čo prichádza ku mne zvonka...
viera nie je tom, kto čo videl, zažil
takže nějaké vidění - zážitek Saula, který ho proměnil v Pavla, je nepodstatné...
A spousta "nevěřících" si klidně a beztrestně věří v kde co.
Tak jak je to s těmi věřícími nevěřícími, nebo snad nevěřícími
věřícími?
Zkrátka věříme v bezpečnou funkčnost lanovek, ale na místě by někdy
byla lepší nevíra, než víra. Někteří mají víru ve svůj um za volantem
podepřeným vírou ve sv. Floriánka a v andělíčky strážníčky.
Někteří mají víru tak silnou, že hory přenáší z místa na místo.
Tak jak je to s těmi věřícími nevěřícími, nebo snad nevěřícími věřícími?...nuž, bolo mnohokrát povedané, že treba rozlišovať bežnú prirodzenú vieru (v svetské veci a udalosti v živote - i to, že šťastne dôjdem domov v aute) vs transcendentálnu vieru (vieru v Boha/Krista..viera v andělíčky, sv. Floríána, a pod. je sekundárna//doprovodná v rámci viery v Cirkvi, v rámci tradície, hlavne katolíckej,táto viera nie je pre spásu...teda nie je viera ako viera...