Rozcestník >> Náboženství >> Ateistická společnost

Informace

Název: Ateistická společnost
Kategorie: Náboženství
Založil: sirStanley
Správci: sirStanley , Ondi
Založeno: 10.01.2020 11:58
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 3834639x
Příspěvků:
99313

Předmět diskuze: Ateistická společnost - “Ateismus je pochopení, že neexistuje žádný věrohodný vědecký ani faktický důkaz existence boha, bohů nebo jiných nadpřirozených jevů a bytostí.” Ateismus je racionální a pragmatický a humanistický postoj k světu. Racionální v tom, že usiluje o poznání pravdy ( tím odmítá teorie o existenci neprokázaných nadpřirozených bytostí a jevů). Pragmatický, protože za prioritní považuje to, co je užitečné a prospěšné (náboženství to není, už proto, že lidi rozděluje - viz vztahy mezi židovskou vírou, islámem a křesťany). Humanistický proto, že na první místo staví člověka, skutečnou bytost, nedokonalého, ale vyvíjejícího se tvora, jakým jsme my všichni (ne tedy nějakého vymyšleného stvořitele mimo čas a prostor, kterého ani nelze dokázat).
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #101436

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
11.11.24 15:03:05 | #101436
Reakce na příspěvek #101428

No to už jsem psal, lidští soudci jsou díky svému soudcovského úřadu bohové v přeneseném smyslu. Soudcovský úřad je Boží úřad, protože soud patří pouze Bohu a izraelští soudcové měli vůči Bohu odpovědnost:

Dt 1,16-17: Vašim soudcům jsem tenkrát přikázal: „Vyslechnete své bratry a budete soudit spravedlivě, ať půjde o při mezi člověkem a jeho druhem nebo mezi ním a přistěhovalcem. Při soudu buďte nestranní. Vyslechněte malého stejně jako velkého; nikoho se nelekejte, neboť soud náleží Bohu. Záležitost, která by pro vás byla příliš nesnadná, vznesete na mě a já ji vyslechnu.“

2 Par 19,6: Soudcům nařídil: "Dbejte na to, co děláte, vždyť nevykonáváte soud lidský, ale soud Hospodinův. On je s vámi, když vynášíte rozsudek.


 #101428 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
11.11.24 16:57:40 | #101459 (1)

ad soucet:
vubec ti nerozumim.. v Dt 1,16-17 se jedna o Mojzisovo prohlaseni, ve kterem uvadi principy spravedliveho soudu a poveruje tebou zminene soudce, aby pripady projednavali kuprikladu bez ohledu na prislusnost zucastnenych stran, zatimco v diskutovane pasazi (Zalm 82 1), Pismem zprostredkovany JHVH primo soudi a odsuzuje bozstva (idea Boziho koncilu) za jejich zanedbavani lidstva a je zaltarem "vyzvan k povstani" a prevzeti spravcovstvi - skutecnost, ze jsou to bohove jakozto soudci v lidskem kontextu a nikoliv obracene, doklada kuprikladu 6. vers, kde cteni אלהים vylucuje lidi / co se totiz povahy jejich smrti tyce, je zde nikoliv nahodou akcentovano slovo כאדם, tedy ze "bohove zemrou, jako by byli lidmi" - kontrast s jejich povahou je proto evidentni.. jelikoz zde kontext nepodporuje cteni ve smyslu soudcu, ale bohu a Boha, muzes prosim poskytnout ono teologicke osvetleni dane pasaze?


2  
 #101436 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
11.11.24 17:02:00 | #101461 (2)

Něčím podobným jsem chtě reagovat, ale nemá to smysl.
*5655* *5655* *5655*


1 1  
 #101459 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
11.11.24 19:09:14 | #101463 (2)

Popravdě nevím, jestli oba mluvíme o stejném žalmu. V Žalmu 82 Jahve odsuzuje izraelské soudce, že nesoudí spravedlivě. Zdůvodnění, proč jsou soudci nazýváni bohové, jaké jsem poskytl, je myslím dobře pochopitelné. Slovo כאדם se užívá i ve smyslu obyčejný/prostý lid (viz Ž 49,3), takže Jahve jim říká, že ačkoli mají vysoké, božské postavení, tak zemřou jako obyčejní, "nízcí" lidé. A slovo אלהים nevylučuje použití na lidi, obecně se chápe, že je používáno přímo pro soudce např. v
Ex 22,8: V každé majetkové při, půjde-li o býka, osla nebo beránka, o plášť nebo o jakoukoli ztracenou věc, kterou by někdo označil za svou, ať přijde spor obou stran před Boha. Koho Bůh označí za viníka, ten dá svému bližnímu dvojnásobnou náhradu.
1 Sam 2,25: Jestliže hřeší člověk proti člověku, je rozhodčím nad ním Bůh. Zhřeší-li však člověk proti Hospodinu, kdo nad ním bude rozhodčím?" Ale oni svého otce neposlouchali. Hospodin tedy rozhodl, že propadnou smrti.
v obou případech třeba Kralická Bible slovo Bůh překládá přímo slovem soudce. Jinak je ještě slovo אלהים aplikováno na Mojžíše v Ex 4,16 a 7,1.


 #101459 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
11.11.24 20:14:22 | #101472 (3)

ad soucet:
rec je o Zalmu 82 a jelikoz citis potrebu se na to dotazat, odmitam dale diskutovat, protoze to evidentne nema zadny smysl.. ztotoznuji se proto s krudoxem, ze pochopit to je proste nad tve schopnosti.. tve "cteni" je totiz nejen chybne, ale predevsim ignorujici v hebrejske Bibli rozsirene literarni konvence a de facto i izraelskou historii az po pozdni druhe chramove obdobi - kdybys nebyl naprosty ignorant, tak bys rozhodne vedel, ze zmineny zalm je jedinou instanci Pisma, kde je takto argumentovano ve prospech monotheismu / oduvodneni, proc by Buh Izraele mel byt jedinym pravym Bohem.. zalez a uz drz pysk, jinak te fakt intelektualne vykastruju!!!


 #101463 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
11.11.24 20:27:02 | #101473 (4)

ad:
vyjma theisty krudoxe se samozrejme shoduji i s atheistou Dalkem


 #101472 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
11.11.24 20:51:06 | #101477 (4)

Prázdný fráze mi nezajímají, ať už od tebe, krudoxe nebo od kohokoli jinýho. Takováhle dětinská reakce je úplně zbytečná.


 #101472 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
11.11.24 21:06:38 | #101481 (5)

dětinský jsi ty, ignorant...


 #101477