necroczar:: co myslis, plati prima umera, ze cim mene modlicich se, tim
mensi sance na zachranu tech v ocistci, tedy treba i tu tvou?
...je to tak, v očisci sú (Cirkev to vie) miliardy duší, - ony vedia, že
budú spasené, ale treba im pomôcť modlitbami, obetou, skutkami lásky
žijúcich, priamo obetované na tieto duše v modlitbách - tým sa im v
očisci uľahčí utrpenie, ako aj skráti "čas" utrpenia... preto v Cirkvi
máme možnosť nielen modlitieb a obetí v láske, ale aj možnosť dať za
duše v očisci aj slúženie sv. omše, čo je najväčšia a najúčinnejšia
obeta za ne (za takúto omšu sa na Slovensku platí kňazovi 5 eur - a je to
dnes už u mnohých problém, lebo je mnoho takýchto požiadaviek na kňaza a
on nestíha, je málo kňazov)...
...a v Cirkvi máme aj vieru, že keď som ja za tieto duše niečo obetoval,
potom aj tie duše, ktoré sa na základe mojich obiet dostali do neba, budú u
Boha prosiť za mňa, keď budem v očisci (je to nádej každého veriaceho v
Cirkvi - lebo do neba sa priamo dostane len málokto zo zomrelých)...
...proste je to naša viera Cirkvi, a je to teológmi Cirkvi označované za
"poklad Cirkvi", ako môžeme už v našom živote zachrániť niekoho dušu
..len zdôrazním, že Cirkev môže stanovovať aj túto vieru podľa Mt 16,
19, Kristus jej to udelil - zväzuje (stanovuje vieru, zadržuje hriechy, a
pod.), alebo rozväzuje (ruší niečo, odpúšťa hriechy) tak, že je to
odpustené aj u Boha...iste, ateista sa pousmeje, a protestanti túto vieru
nemajú...
Předmět diskuze:
“Ateismus je pochopení, že neexistuje žádný věrohodný vědecký ani faktický důkaz existence boha, bohů nebo jiných nadpřirozených jevů a bytostí.”
Ateismus je racionální a pragmatický a humanistický postoj k světu. Racionální v tom, že usiluje o poznání pravdy ( tím odmítá teorie o existenci neprokázaných nadpřirozených bytostí a jevů). Pragmatický, protože za prioritní považuje to, co je užitečné a prospěšné (náboženství to není, už proto, že lidi rozděluje - viz vztahy mezi židovskou vírou, islámem a křesťany). Humanistický proto, že na první místo staví člověka, skutečnou bytost, nedokonalého, ale vyvíjejícího se tvora, jakým jsme my všichni (ne tedy nějakého vymyšleného stvořitele mimo čas a prostor, kterého ani nelze dokázat).
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení