ten text v uvozovkách jsem nepsal a dokonce si myslím, že to není pravda
a nic na tom nemění že pro víru v Boha se neumírá porušováním desatera
protože pak neumíráme pro víru, ale pro něco jiného. Ježíš nehlásal
násilí.
ten text v uvozovkách jsem nepsal a dokonce si myslím, že to není pravda
a nic na tom nemění že pro víru v Boha se neumírá porušováním desatera
protože pak neumíráme pro víru, ale pro něco jiného. Ježíš nehlásal
násilí.
Ten v těch prvních jsi psal, ten v těch druhých jsi tím zkoušel podpořit. Pokud někdo věří v boha, a zároveň věří, že zemřít pro něj v boji proti jeho domnělému nepříteli je to nejcennější, co pro něj může udělat, pak zkrátka zemře pro svou víru, pokud nějaký takový čin udělá. V obraně se přece nepřítel zabít může, ne? Takže desatero se tím neporuší. Pokud někomu nakukáš, že takový čin je vlastně obrana, tak věří, že jedná správně a v božím zájmu. Že umírá pro víru (a kvůli víře), je naprosto bez diskuse.
ano zemřel pro svoji víru ale automaticky to neznamená že pro víru v
Boha. Osobní obrana svých bližních sebe nebo dalších spolubratrů a s ní
spojené násilí je možné, ale musí to mít naději na úspěch.
Viz Ukrajinci mají naději na úspěch tak je morální střílet okupanty. I
když ti okupanti nemusí být svině. Mají jen smůlu, že je někdo do boje
nahnal. Takže se postřílí hromada lidí, ale jejich vina to z drtivé
většině není. Je to vina mocných kteří často nelegálně vládnou lidem
tak, jak si většina nepřeje.
„ano zemřel pro svoji víru ale automaticky to neznamená že pro víru v Boha.“
Pokud do toho jde, aby se zavděčil bohu, tak zemře pro víru v boha. Pro islamistické sebevražedné teroristy naprosto typické. Oni opravdu umírají pro víru v boha.