Rozcestník >> Náboženství >> Ateistická společnost

Informace

Název: Ateistická společnost
Kategorie: Náboženství
Založil: sirStanley
Správci: sirStanley , Ondi
Založeno: 10.01.2020 11:58
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 4854485x
Příspěvků:
120323

Předmět diskuze: Ateistická společnost - “Ateismus je pochopení, že neexistuje žádný věrohodný vědecký ani faktický důkaz existence boha, bohů nebo jiných nadpřirozených jevů a bytostí.” Ateismus je racionální a pragmatický a humanistický postoj k světu. Racionální v tom, že usiluje o poznání pravdy ( tím odmítá teorie o existenci neprokázaných nadpřirozených bytostí a jevů). Pragmatický, protože za prioritní považuje to, co je užitečné a prospěšné (náboženství to není, už proto, že lidi rozděluje - viz vztahy mezi židovskou vírou, islámem a křesťany). Humanistický proto, že na první místo staví člověka, skutečnou bytost, nedokonalého, ale vyvíjejícího se tvora, jakým jsme my všichni (ne tedy nějakého vymyšleného stvořitele mimo čas a prostor, kterého ani nelze dokázat).
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #122008

Zobrazit vše


| Předmět: K zamyšlení
31.03.25 12:28:22 | #122008

Na tom, že se nevědomí projevuje v projekci a symbolizaci, není nic divného. Jiným způsobem bychom je přece vůbec nemohli vnímat. Ale jak se zdá, s vědomím se to má jinak. Vědomí – zahrnující všechno vědomé – jako by postrádalo všechno to, co potřebuje k projekci. Vždyť projekce, když ji správně chápeme, není žádné svévolné dění. Je to cosi, co k vědomí přistupuje „zvenčí“, je to určité osvětlení objektu. Subjektu přitom zůstává skryto, že tím, co rozzařuje kočičí oko projekce, je on sám. ... Vždyť jako ze skutečného Slunce nevnímáme nic než světlo a teplo a ostatní jeho fyzické vlastnosti můžeme poznávat jen prostřednictvím dedukce, právě tak vědomí vychází z temného tělesa, totiž z , té nepostradatelné podmínky veškerého vědomí. Vědomí přece není nic jiného než asociace nějakého objektu či obsahu s Já. Já jakožto údajně a fiktivně nejznámější věc ze všech, je ve skutečnosti nanejvýš složitá skutečnost, jež v sobě obsahuje nezbadatelné temnoty. Já bychom dokonce mohli definovat jako relativně konstantní personifikaci nevědomí samotného, nebo jako ono schopenhauerovské zrcadlo, v němž nevědomí vnímá vlastní tvář. Všechny prasvěty před člověkem byly fyzicky přítomny. Byly bezejmenným děním, nebylo to žádné určité bytí, neboť tu ještě nebylo oné minimální koncentrace psychična, rovněž přítomného, která vyslovila slovo, jímž povstalo celé stvoření: „To je svět, a to jsem já.“ To byl první den světa, první východ Slunce po prvotním temnu, když onen komplex schopný vědomí, syn temnoty, Já, v poznání rozdělil subjekt a objekt, čímž světu a sobě samotnému dopomohl k určitosti bytí.* Dal totiž světu i sám sobě hlas a jméno.

* Gn 1,1-7 obsahuje projekci tohoto děje. V projekci se tu líčí proces vědomí jako objektivní událost, jehož jednajícím subjektem není Já, nýbrž Elohim. Primitiv velice často nepociťuje sám sebe jako subjekt svého myšlení, a právě tak je možné, že se vědomí v nejvzdálenější minulosti jevilo jako dění, které se Já přihodilo, a teprve v následné době bylo integrováno do subjektu. Ostatně osvícení a inspirace, které nejsou nic jiného než nenadálé rozšíření vědomí, přesto mají i pro moderní vědomí jiný subjekt než Já. K problému vývoje vědomí viz Neumann, Ursprungsgeschichte des Bewußseins, s. 117nn.



| Předmět: RE: K zamyšlení
31.03.25 12:33:04 | #122009 (1)

povedz to 3 vetami, čo chceš konkrétne (jadro veci) povedať....


 #122008 

| Předmět: RE: RE: K zamyšlení
31.03.25 12:36:51 | #122010 (2)

trhni si katechizmem.


2  
 #122009 

| Předmět: RE: RE: K zamyšlení
31.03.25 14:56:31 | #122031 (2)

A ty jsi kdo, že budeš určovat, kdo jak má psát??
Proč nekoriguješ své přiblblé a lživé příspěvky??
*3422* *3422* *3422*


 #122009 

| Předmět: RE: RE: RE: K zamyšlení
31.03.25 15:10:02 | #122037 (3)

Tím chce možná naznačit, že tři kraťounké věty ještě jakž-takž vnímá, déle je jen mlha nechápání.


2  
 #122031 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: K zamyšlení
31.03.25 16:35:59 | #122060 (4)

Moje žena po mě vyžaduje, abych se vyjadřoval maximálně jednou holou větou. *7897* *12619*


1  
 #122037 

| Předmět: RE: K zamyšlení
31.03.25 13:40:31 | #122012 (1)

Doplnění z Vzpomínky, sny a myšlenky C.G.Junga:

Z Nairobi jsme navštívili v malé fordce Athi Plains, velkou rezervaci. Na jednom nízkém kopci v této rozlehlé savaně nás čekal velkolepý rozhled. Až po nejvzdálenější obzor jsme viděli obrovská stáda zvířat: gazely, antilopy, pakoně, zebry, prasata bradavičnatá (pekari) atd. Stáda se pomalu valila jako proud řeky, popásala se a kývala hlavami – člověk sotva zaslechl melancholický zvuk dravého ptáka. Bylo to ticho věčného začátku, svět, jaký už byl dávno, ve stavu nebytí; neboť ještě před nedávnem neexistoval nikdo, kdo věděl, že to je „tento svět“. Vzdálil jsem se od svých spolucestujících, až jsem je ztratil z dohledu a měl pocit, že jsem sám. Tu jsem byl tedy ten první člověk, jenž poznal, že toto je svět, a svým věděním ho v tomto okamžiku teprve skutečně stvořil.

Zde jsem si úchvatným způsobem uvědomil kosmický význam vědomí. „Quod natura relinquit imperfectum, Ars perficit“ (Co příroda ponechává nedokonalé, Umění zdokonaluje), praví se v alchymii. Člověk – jeho já dodalo světu neviditelným tvůrčím aktem teprve završení, objektivní bytí. Tento akt jsme připisovali Stvořiteli samému a neuvážili jsme, že se tím na život a bytí díváme jako na propočítaný stroj, který běží nesmyslně dál spolu s lidskou psýché podle předem známých a předem určených pravidel. V takové žalostné hodinářské fantazii neexistuje žádné drama člověka, světa a Boha; neexistuje žádný „nový den“, který vede k „novým břehům“, nýbrž jen osamělá prázdnota a monotonie vypočítaných procesů. Vzpomněl jsem si na svého starého přítele Puebla: věřil, že raison d’être Pueblů je úkol pomáhat jejich Otci, Slunci, putovat denně přes oblohu. Záviděl jsem jim toto zanícení smyslem a rozhlížel jsem se bez naděje po našem vlastním mýtu. Teď jsem ho znal a věděl jsem k tomu ještě víc: člověk je nezbytně nutný k dovršení stvoření, ba on sám je druhým stvořitelem světa, jenž teprve dává světu objektivní bytí, bez něhož by svět probíhal neslyšen, neviděn, tiše a mlčky se pasoucí, rodící, umírající, pokyvující hlavou po stamiliony let v nejhlubší noci nebytí až k nějakému neurčitému konci. Teprve lidské vědomí stvořilo objektivní bytí a smysl, a tím člověk zaujal své nezbytně nutné místo ve velkém procesu bytí.


 #122008 

| Předmět: RE: RE: K zamyšlení
31.03.25 15:54:58 | #122048 (2)

ad soucet:
fakt sileny kokotiny..


1  
 #122012 

| Předmět: RE: K zamyšlení
31.03.25 16:44:39 | #122061 (1)

ze slunce vnímáme zvuk-vít a čich-rozpuštěný afalt na silnici zbytek příspěvku je na chocholouška nečetl jsem *12619*


 #122008 

| Předmět: RE: RE: K zamyšlení
31.03.25 19:45:29 | #122078 (2)

Vždyť on to vlastně Chocholoušek napsal. *30434*

O Slunci je tam psáno proto, že v tom textu vysvětloval symboly Slunce a Měsíce. To jsem vypustil, protože bez kontextu by to nebylo srozumitelné. Daný odstavec je dokončen tímto:

Sluneční těleso, jež vyzařuje světlo, je Já a pole jeho vědomí - „Sol et eius umbra“: vně světlo, uvnitř temnota. Ve zdroji světla je dostatek temnot, aby se z nich tvořily projekce. Vždyť bází Já je temnota psyché.


 #122061