mýtus jako mýtus, posvěcení římem z něj nedělá nic víc, bavíme se o "sestupu do pekel/podsvětí", ne o existenci historického Ježíše...
mýtus jako mýtus, posvěcení římem z něj nedělá nic víc, bavíme se o "sestupu do pekel/podsvětí", ne o existenci historického Ježíše...
ostatně Kristův sestup do pekel je výhradně z apokryfní literatury, např. Petrovo evangelium (mimo jiné), přesto je to součástí katolického vyznání víry, pokud se nepletu...
zostúpenie Krista do podsvetia/pod zemí je v Pavlovom liste Filipanom a v
apoštolskom vyznaní viery celej Cirekvi:
Flp 2, 10 aby se před jménem Ježíšovým sklonilo každé koleno – na
nebi, na zemi i pod zemí ...
podívám se, teď už nemám čas...
Kristův sestup do pekel - o tom je celý cyklus apokryfní literatury...
10aby před jménem Ježíš kleklo každé koleno
na nebi, na zemi i pod zemí
visitore, tohle není o žádném setupu Krista do pekel, ani na jiných
místech Filipským to nevidím...
co je to zase za úhybné manévry v rámci obhajoby víry svaté? cák si
nevystačí s prostou pravdou?
ak niekto pokľakne/kleslo koleno pred niekým,, tak na tom mieste/v stave ten, pred ktorým klekám, musí byť, že:-)
sestup do pekel je podstatně širší téma, ne jen dvě vytržená slova, jak říkám, apokryfy jsou na toto téma bohaté a z nich čerpala katolická telologie, nikoliv ze dvou slovíček u Pavla...
On by si to měli visitorovic přečíst lépe:
1 Protož jest-li jaké potěšení v Kristu, jest-li které utěšení lásky,
jest-li která společnost Ducha svatého, jsou-li která milosrdenství a
slitování,
2 Naplňte radost mou v tom, abyste jednostejného smyslu byli, jednostejnou
lásku majíce, jednodušní jsouce, jednostejně smýšlejíce,
3 Nic nečiňte skrze svár anebo marnou chválu, ale v pokoře jedni druhé za
důstojnější sebe majíce.
4 Nehledejte jeden každý svých věcí, ale každý také toho, což jest
jiných.
5 Budiž tedy tatáž mysl při vás, jakáž byla při Kristu Ježíši,
6 Kterýž jsa v způsobu Božím, nepoložil sobě toho za loupež rovný
býti Bohu,
7 Ale samého sebe zmařil, způsob služebníka přijav, podobný lidem
učiněn.
8 A v způsobu nalezen jako člověk, ponížil se, poslušný jsa učiněn až
do smrti, a to do smrti kříže.
9 Protož i Bůh povýšil ho nade vše a dal jemu jméno, kteréž jest nad
každé jméno,
10 Aby ve jménu Ježíše každé koleno klekalo, těch, kteříž jsou na
nebesích, a těch, jenž jsou na zemi, i těch, jenž jsou pod zemí,
11 A každý jazyk aby vyznával, že Ježíš Kristus jest Pánem v slávě
Boha Otce.