prečo by to mali byť bludy? - Cirkev rozhodla, a tak je rozhodnuté - i vo vierouke, má na to právo...Roma locuta est causa finita est...
prečo by to mali byť bludy? - Cirkev rozhodla, a tak je rozhodnuté - i vo vierouke, má na to právo...Roma locuta est causa finita est...
žádná církev o pravdě nerozhoduje a pravdu netvoří, církev tvoří
jen dogmata...
konečně se zkuste zamyslet nad tím, co tu padlo x-krát, proč mají ty rány
ve dlaních místo v zápěstí, jste toho schopen, vědče?
to zápästie je len kauza (teorie) posledných rokov/desaťročí, celé dejiny sa predpokladalo, že pribitie na kríž bolo cez dlane (také sú všetky historické zobrazenia) - ...iste z medícínskeho hľadiska jasne vychádza, že ak bol Ježiš zavesený/pribitý na kríži bez podpory ramien, tak to muselo byť pribitím cez zápästie - ALE, sú v histórii mnohé (vlastne všetky) vyobrazenia ukrižovania Krista, že je upevnený na kríži aj cez ramenné časti rúk (pre podporu, pre udržanie a dlhšie prežitie), aby sa hneď neudusil, kedy je možné aj pribitie na kríži cez dlane - tak bábo raď!
a právě tato zobrazení jsou důvodem, proč se stigmata objevují v
dlaních a ne v zápěstí, jak by to bylo správně...
zároveň to směřuje i původci tohoto jevu (krom případů
sebepoškozování) - autosugesci způsobené hlubokým náboženským
přesvědčením, pak jsou rány tam, kde si ranění myslí, že mají být,
znají to z kostelních obrazů...
četl jsem, že padre Pyjo dlouhou dobu úporně prosil svatou Pannu, aby mu ten
"dar" spoluvykupitelství dala, a tato svatá Panna mu jej dlouho odmítala
dát...
prostě psychicky nemocný člověk...
..proste nevieme presne, ako bol Ježiš ukrižovaný - sú teda dve teorie....ak tá prvá, klasická je správna, potom stigmy sú len odrazom a vysvetlením toho, o čom píšem - stigmatizuje Kristus a stigmy sú ako výsada stigmatizovaného od Krista pre jeho hlbokú úctu ku Kristovým bolestným ranám ktoré s ctíme v RKC - ktoré sú obsahom modlitieb v Cirkvi...
kult utrpení a smti, čím víc budeš trpět anebo si odříkat, tím víc
tě Bůh bude milovat a tím víc tě v nebi oslaví a odmění...
vzpamatujte se už, vy katolíci...
to nemá nič spoločné s kultom smrti, nerozlišujete, je to vyznamenanie od Krista tomu, kto sú ctí ježišovo utrpenie (a tým aj jeho bolestné rany) - Ježiš zomrel za naše hriechy a vykúpil nás umučením/ukrižovaním, smrťou a zmrtvýchvstaním...to proste vy, ateisti nikdy nepochopíte, je to mysterium fidei/tajomstvo viery, bez toho by sa viera/kresťanstvo zrútilo za 24 hodín......
kult urpení a smrti, Bůh přece naše utrpení potřebuje ke
spoluvykupitelství Kristovu...
mystérium spasitelských mýtů je všude stejné, to křesťanské má stejné
schéma jako ostatní, protože na ně zjevně navazuje, ale kult utrpení a
smrti dovedla římská něvěstka k největší dokonalosti...
Boh naše utrpenie nepotrebuje, ale rozhodol sa- a určil to tak, že, ako píše Pavel, "následok hriechu Adama je smrť" pre celú ľudské pokolenie, nikto sa tomu nevyhne - a život a jeho približovanie sa k smrti predpokladá stárnutie, a tým aj chátranie ducha a tela (postupná deštrukcia metabolismu), čo je spojené so signalizáciou nervovej sústavy pre bolesť a utrpenie...áno, i utrpenie je zadosťučinenie za hriech, svojím utrpením sa pričleňujeme ku ku Kristovmu utrpeniu, a tým sa aj očisťujeme (dávame satisfakciu za hriech) - zlato sa čistí v ohni, všetko musíme splatiť do haliera, nič nie je zdarma, okrem drahého vykúpenia Kristom - vykúpenie je jedna vec, satisfakcia za hriech/zlo je iná vec. to prvé máme zdarma, to druhé si musíme odkrútiť, aby sme vstúpili bezúhonní do Kristovej slávy, taký je Boží plán spásy, s tým nenarobíme nič - kto verí, verí, kto nie nie - má slobodu...
bez zášti, zaujatosti a Ducha sa to nedá pochopiť, pre ateistu je to príliš komplikované...
nepodouvejte mi žádnou zášť, dobře se to dá pochopit díky znalosti religionistiky, pochopit ale ještě neznamená propadnout takovým bludům jako je uctívaní ostatků mrtvých lidí anebo vyprošování si svatého utrpení od Boha, to jsou následky náboženského fanatismu u psychicky narušených jedinců, jako byl padre Pyjo, který viděl démony a zápasil s nimi...
religionistika nič o tom (o utrpení! nehovorí v zmysle eschatologickom...utrpenie a bolesť je z z biologického pohľadu na vec vecou vedy, prirodzené utrpenie a bolesť (nie zámerne vyvolané sebapoškodzovaním, a pod.) z kresťanského hľadiska je satisfakcia Bohu za hriech, má teda eschatologický charakter...
sebepoškozování má za účel snížit utrpení. Tedy také je cestou a zoufalou snahou se utrpení vyhnout tím, že napětí odvede přes bolest.
Ano, u lidí je to reakce na pro ně neřešitelnou situaci. Takový předstupeň na cestě k suicidu. To souvisí s mentálním stavem dotyčného.
Znám jednoho, který je vzdělaný a inteligentní, ale ne kreativní a vyskytne-li se problém složitější, tedy mimo zažitou rutinu, tak proadne depresi. Neubližuje si, ale uniká do opojení alkoholem. Tohle je dost často příčina alkoholizmu jak u mužů, tak především u žen.
A to samé znám u lidí kreativních a citivých a rutina je přetěžuje, takže třeba nepijí ale zase mají deprese. Musí se nějak z toho vytrhnout jinak je to ubije.
Neměl jsem na mysli umělecky kreativní, ale prakticky kreativní, zkrátka
najít řešení problému, nebo cestu ven z útlaku a ke svobodě.
Například si představit postup řešení problému, rozdělit problém na
menší části a začít prakticky řešit a s dílčími problémy zacházet
stejně. K tomu patří také volba té optimální, tedy výhodné cesty a
kreativní plánování oné cesty.
Já vím, ono se to snadněj řekne, ale podstatně namáhavěj provádí.
Hmmm, jako třeba naplánovat si rodinu, dvě děti, láskyplný vztah, dobrá práce, dům se zahradou, všichni zdraví :-))
Plánování je jedna věc, realizace předsevzetí druhá. Člověk musí být nejen kreativní, ale i objektivně odhadnout své možnosti a schopnosti. Tedy mít i zdravou dávku skromnosti a skepse.
Jak jsem už napsal, stanovit si cíl je snadné, dosažení cíle už může být těžké, nebo i nerealizovatelné.
Původně byla tématem stigmata na dlaních, nebo i na jiných místech těla a končetin znázorněných na Ježíšovi vydlabaném z lipového dřeva a přibitého hřebíčky na prkénkách. Projednávali jsme sebepoškozování z deprese, ze stresu, či ze snahy na sebe upozornit okolí. Existují však i masochisté, kterým přináší bolest sebepoškozováním, či prostým sebemrskačstvím přímo požitek.
jj, Pio se modlil ke svaté panně, aby mu dala stigmata, ona dlouho
nechtěla, ale nakonec ji ukecal...
čili autosugesce...
Mnoho lidí trpělo daleko víc než Kristus. Skutečné mučení a ještě bolestnější smrt upálením zažily třeba oběti svaté inkvizice. To bylo také vyznamenání od Krista? Na ně si ale církev ani nevzpomene.
A co takhle selekce lidí přivezených v dobytčáku do Osvětimi - vlevo do baráků, vpravo do "sprch", matka do baráku, její dítě do "sprch". V těch sprchách se křesťansky šetřilo vodou, která byla nahrazena cyklonem B.
Existuje větší zločin, než vyrvat matce její několikaleté dítě a
zabít je plynem ?
A hodnej papež pilně gratuloval Hitlerovi k jeho narozeninám, teda kromě
těch posledních. Pokud vím, tak nikdo z těchle netvorů v lidské kůži
nebyl církví exkomunikován.
Jediné utrpení, které církev uznává je to Kristovo. Maximálně ještě tak některých svatých, ale museli hlásat jen ty správné, katolickou vrchností schválené názory. Je to do očí bijící pokrytectví a výběrová slepota.
A vyžaduje utrpení od svých pobožných.
Svatá Tereza nabádala umírající ve svém hospicu "Bolest je dotykem
Ježíše, radujte se a děkujte za ni".
V semdesátých letech kritizovali někteří lékaři v Rakousku, že se z náboženských důvodů v bolesti umírajícím neposkytují opiáty.
Je zajímavé že těch dotyků Ježíše si sama moc užívat nechtěla když se ona sama léčila v moderních západních nemocnicích
to nie je pravda, keby mala k dispozícii opiáty, tak by ich umierajúcim poskytla! (nemala nič!) - ona sa len snažila "zmierniť" (duchovne) utrpenie tým, že hlásala (a to je aj učenie Cirkvi), že utrpenie (keď už človek trpí) je spásonosné, a že ho treba spojiť s Kristovým utrpením (umučením a ukrižovaním) - žiadna glorifikácia utrpenia! - takto to urobila aj jedna moja kolegyňa (inak svetoznáma vo vede) vo vede, ktorá zomrela na rakovinu pankreasu - boli sme priatelia vo viere, bol som s ňou pred smrťou, a tesne pred smrťou mi povedala: vieš, že keby som nemala vieru, a nemodlila pri Kristovom kríži a prosila ho o zmiernenie bolesti, asi by som to nevydržala a reptala proti Bohu?
přesně tak, miliony, které dostala, místo toho skončily někde ve
vatikánské bance...
na co tišit bolest bližních, když je tak krásné trpět pro Krista...
utrpenie ľudí a Krista sa nedá zrovnávať, majú diametrálne iný charakter...Kristus je Boh a napriek tomu dobrovoľne prijal utrpenie a smrť aby nás spasil...utrpenie človeka vyvolané nenávisťou, neláskou k blížnemu si spôsobuje človek sám, a Bohu je odporné...Boh ho však i tak (u nevinného trpiaceho) ak i prirodzené utrpenie (ak je vo viere) "využije" ako zadosťučinenie za svoje hriechy, alebo hriechy iných - iste, je to i pre veriacich "mysterium fidei", a málokto to pochopí (neveriac v neviere nikdy) - dá sa to pochopiť len vo viere v Krista..
Dnes v televíznych novinách na Markíze :
Riešili sa bobry na Zelenom plese - mimo iné tam zaznělo :
Rímsko-katolícká církev vyhlásila v minulosti bobry za ryby a tým pádom
sa mohli jesť v pôstnom období - boli skoro vykynožení.
Cirkev rozhodla, a tak je rozhodnuté.
Nejen bobři byly ryby, ale i do zlata upečné a křehkou kůžičkou vybavené vodní ptactvo. Kdo z kléru by si nepochutnal na mladé husičce, nebo kachničce, když jsou rozhodnutím neomylného papeže jen lkétajícími rybami.